?>
تاریخ انتشار : جمعه 10 آذر 1402 - 13:08
کد خبر : 26931

زردچوبه داروی طلایی که باید از نو شناخت + خواص اعجاب انگیز زردچوبه

زردچوبه داروی طلایی که باید از نو شناخت + خواص اعجاب انگیز زردچوبه

طب سنتی حرف های زیادی برای گفتن دارد و بر خلاف طب نوین راه حل های ساده اما مؤثر پیش روی بیماران می گذارد در این مقاله در مورد خواص اعجاب انگیز زردچوبه صحبت خواهیم کرد

زردچوبه، ادویه سنتی هندی، ریشه خشک شده گیاه Curcuma longa است . مربوط به زنجبیل و از نظر اندازه مشابه است. زردچوبه و زنجبیل هر دو از خانواده Zingiberaceae هستند و ریزوم هستند. ریزوم ساقه ای است که بعداً به ریشه تبدیل می شود.

در چند سال اخیر، زردچوبه راه خود را به قفسه‌های تمام خواربارفروشی‌های بزرگ و به صحنه اصلی ادویه جات باز کرده است. محبوبیت آن از این واقعیت ناشی می شود که زردچوبه دارای خواص دارویی زیادی است – درمان آنفولانزا، گلودرد، معده درد، درد عضلات، درد مفاصل و غیره.

تاریخچه زردچوبه به بیش از ۳۰۰۰ سال قبل و به دوران شکوفایی آیورودا باز می گردد. طب آیورودا (به اختصار “آیورودا”) یکی از قدیمی ترین سیستم های درمانی جامع جهان است. بیش از ۳۵۰۰ سال پیش در هند توسعه یافت. این بر این باور است که سلامت و تندرستی به تعادل ظریف بین ذهن، بدن و روح بستگی دارد. هدف اصلی آن ارتقای سلامتی است نه مبارزه با بیماری.

 

در آشپزی آیورودا، زردچوبه ستاره نمایش است. زردچوبه اغلب توسط پزشکان آیورودا برای حمایت از خون، کبد، مفاصل، سیستم ایمنی و دستگاه گوارش تجویز می شود. در هند، حدود ۸۰ درصد از جمعیت روستایی به طب سنتی آیورودا وابسته هستند.

blank

زردچوبه از نظر شیمیایی متنوع است: تاکنون تقریباً ۲۳۵ ترکیب از جمله پلی فنولیک، ترپن ها و روغن های فرار شناسایی شده است. یک استدلال قوی برای استفاده از زردچوبه تمام طیف در مقابل ترکیبات جدا شده. کورکومین تنها ترکیبی است که به زردچوبه رنگ زرد می دهد. اولین بار دو قرن پیش جدا شد و در قرن گذشته به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفت. در اوایل تحقیقات بالینی زردچوبه، تمام فعالیت هایی که به آن نسبت داده می شود با کورکومین مرتبط بود. با این حال، مطالعات اخیر نشان داده‌اند که ترکیبات زردچوبه بدون کورکومین دارای فعالیت‌های بیولوژیکی متعددی هستند.

 این برای طب سنتی جای تعجب ندارد. زردچوبه که در چین به عنوان جیانگ هوانگ شناخته می شود، مدت هاست که به طور موثر به عنوان یک جوشانده آب یا “چای” در طب سنتی چینی (TCM) استفاده می شود.

blank

۱۰ مزیت برتر زردچوبه و کورکومین برای سلامتی به طور خلاصه عبارتند از:

  1. زردچوبه حاوی ترکیبات زیست فعال با خواص دارویی قوی است. این ترکیبات کورکومینوئید نامیده می شوند که مهمترین آنها کورکومین است. کورکومین ماده اصلی فعال زردچوبه است. اثرات ضد التهابی قوی دارد و یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است.
  2. کورکومین یک ترکیب طبیعی ضد التهابی است. کورکومین می تواند بسیاری از مولکول های شناخته شده را که نقش مهمی در التهاب بازی می کنند، سرکوب کند. التهاب مزمن به چندین بیماری رایج غربی کمک می کند.
  3. زردچوبه می تواند به طور چشمگیری ظرفیت آنتی اکسیدانی بدن را افزایش دهد. رادیکال های آزاد را به تنهایی خنثی می کند اما آنزیم های آنتی اکسیدانی بدن شما را نیز تحریک می کند.
  4. کورکومین سطح هورمون مغزی BDNF را افزایش می‌دهد که رشد نورون‌های جدید را افزایش می‌دهد و با فرآیندهای دژنراتیو مختلف در مغز شما مبارزه می‌کند.
  5. کورکومین اثرات مفیدی بر عوامل متعددی دارد که در بیماری قلبی نقش دارند. عملکرد اندوتلیوم را بهبود می بخشد و یک عامل ضد التهابی و آنتی اکسیدان قوی است.
  6. کورکومین منجر به تغییرات متعددی در سطح مولکولی می شود که ممکن است به پیشگیری و شاید حتی درمان سرطان کمک کند.
  7. کورکومین می تواند از سد خونی مغزی عبور کند و نشان داده شده است که منجر به بهبودهای مختلفی در روند پاتولوژیک بیماری آلزایمر می شود.
  8. آرتریت یک اختلال شایع است که با التهاب مفاصل مشخص می شود. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که کورکومین می‌تواند به درمان علائم آرتریت کمک کند و در برخی موارد موثرتر از داروهای ضد التهابی است.
  9. مطالعات نشان می دهد که کورکومین فواید خوبی در برابر افسردگی دارد.
  10. کورکومین ممکن است به تاخیر در پیری و مبارزه با بیماری‌های مزمن مرتبط با افزایش سن کمک کند.
blank

دقیقا برای چی کاربرد داره؟

زردچوبه برای ورم مفاصل، سوزش سر دل (سوء هاضمه)، درد مفاصل، درد معده، بیماری کرون و کولیت اولسراتیو، جراحی بای پس، خونریزی، اسهال، گاز روده، نفخ معده، کاهش اشتها، یرقان، مشکلات کبدی، هلیکوباکتر پیلوری (H. پیلوری) عفونت، زخم معده، سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، اختلالات کیسه صفرا، کلسترول بالا، بیماری پوستی به نام لیکن پلان، التهاب پوست در اثر پرتو درمانی و خستگی. همچنین به عنوان تنقیه برای افراد مبتلا به بیماری التهابی روده استفاده می شود.

همچنین برای سردرد، برونشیت، سرماخوردگی، عفونت ریه، تب یونجه، فیبرومیالژیا، جذام، تب، مشکلات قاعدگی، خارش پوست و بهبودی پس از عمل جراحی و سرطان استفاده می شود. سایر موارد مصرف عبارتند از افسردگی، بیماری آلزایمر، تورم در لایه میانی چشم (یووئیت قدامی)، دیابت، احتباس آب، کرم ها و یک بیماری خودایمنی به نام لوپوس اریتماتوز سیستمیک (SLE)، سل، التهاب مثانه و مشکلات کلیوی.

یک نکته آخر برای به حداکثر رساندن فواید زردچوبه، آن را با چربی هایی مانند روغن نارگیل ترکیب کنید. همچنین، ترکیب پیپرین موجود در فلفل سیاه، جذب کورکومین را افزایش می‌دهد و آن را برای استفاده در بدن آسان‌تر می‌کند. هنگامی که کورکومین و پیپرین با هم ترکیب شوند، تأثیر بیشتری بر التهاب، هضم غذا، کاهش درد و مبارزه با سرطان دارند.

 

#زردچوبه

#خواص_زرد_چوبه

#زردچوبه_برای_چی_خوبه

#فواید_زرد_چوبه

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.