?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آذر 1402 - 9:35
کد خبر : 28067

آیا تتلو به عنوان مفسد فی الارض پای میز محاکمه می رود؟ آیا تتلو وکیل خواهد گرفت ؟

آیا تتلو به عنوان مفسد فی الارض پای میز محاکمه می رود؟ آیا تتلو وکیل خواهد گرفت ؟

عبدالصمد خرمشاهی در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد: 🔹اولین موضوعی که به ذهن هر حقوقدان می‌رسد؛ ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی است. با توجه به جرایم متعددی که به امیرحسین مقصودلو نسبت داده شده، اگر تمام این جرایم اثبات شود، او با اتهام مفسد فی الارض روبرو خواهد شد. طبق ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی؛ هر

عبدالصمد خرمشاهی در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد:
🔹اولین موضوعی که به ذهن هر حقوقدان می‌رسد؛ ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی است. با توجه به جرایم متعددی که به امیرحسین مقصودلو نسبت داده شده، اگر تمام این جرایم اثبات شود، او با اتهام مفسد فی الارض روبرو خواهد شد. طبق ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی؛ هر کس به جرم گسترده مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد شود و موجب خسارت جسمانی افراد یا اموال عمومی یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع شود، مفسد فی الارض است. مواردی که برای این فرد عنوان کردند ذهن مخاطب را به ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی معطوف می‌کند.
🔹البته باید مواردی که عنوان شده یعنی وضعیت دختران، آدم ربایی، تهدید، ضرب و جرح یا آزار و اذیت جنسی و دیگر مواردی که ادعا شده در دادگاه با توجه به مدارکی که ارایه می‌شود، اثبات شود. چون می‌دانیم این فرد هم حق وکیل دارد و هم حق دفاع. بنابراین باید تحقیقات گسترده و مفسلی صورت بگیرد. کیفرخواست نیز باید مستدل باشد.

نگاهی به ابعاد حقوقی پرونده تتلو/ آیا او وکیل خواهد گرفت؟/ تخفیف مجازات شامل او خواهد شد؟

شرق نوشت:
🔹هنوز عنوان اتهامات به شکل رسمی بیان نشده است؛ اما از مطرح‌شدن اعمالی مانند شکنجه، تجاوز، فحاشی، حبس، اغفال و… به‌عنوان عنصر مادی برمی‌آید که به احتمال زیاد همه این موارد در قالب عنوان اتهامی «افساد فی‌الارض» مطرح شود.
🔹در تبصره ماده ۴۸ قانون «آیین دادرسی کیفری» پیش‌بینی شده در جرائمی مانند اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی یا افساد فی‌الارض، در مرحله تحقیقات مقدماتی طرفین دعوا باید وکیل خود را از بین وکلای دادگستری مورد تأیید رئیس قوه قضائیه انتخاب کنند.
🔹در جرائم موجب حد به استثنای قذف و محاربه هرگاه متهم قبل از اثبات جرم، توبه کند و ندامت و اصلاح او برای قاضی محرز شود، حد از او ساقط می‌شود.
🔹همچنین اگر جرائم فوق غیر از قذف با اقرار ثابت شده باشد، در صورت توبه مرتکب حتی پس از اثبات جرم، دادگاه می‌تواند عفو مجرم را از طرف رئیس قوه قضائیه از مقام رهبری درخواست کند.

#محاکمه_تتلو

#اتهام_تتلو

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.