?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آذر 1402 - 19:00
کد خبر : 28109

اگر هنگام پرواز گوشی خود را در حالت هواپیما قرار ندهید چه اتفاقی می افتد؟

اگر هنگام پرواز گوشی خود را در حالت هواپیما قرار ندهید چه اتفاقی می افتد؟

همه باید متوجه گزینه حالت هواپیما در موبایل خود شده باشند که به اشتباه چندین بار روشن می شد.  تقریباً همه می‌دانند که حالت هواپیما اساساً در طول پرواز روشن می‌شود، اما چرا این کار انجام می‌شود؟ احتمالاً تعداد کمی از مردم ممکن است در این مورد بدانند. اما اگر شخصی فراموش کند که در

همه باید متوجه گزینه حالت هواپیما در موبایل خود شده باشند که به اشتباه چندین بار روشن می شد.

 تقریباً همه می‌دانند که حالت هواپیما اساساً در طول پرواز روشن می‌شود، اما چرا این کار انجام می‌شود؟

احتمالاً تعداد کمی از مردم ممکن است در این مورد بدانند. اما اگر شخصی فراموش کند که در طول سفر خود موبایل خود را در حالت هواپیما یا حالت پرواز قرار دهد، چه؟

آیا برای هواپیما مضر است یا مشکل دیگری ایجاد می کند یا حتی باعث سقوط آن می شود. بنابراین بیایید دلایل  کامل پشت این موضوع را بدانیم که چگونه در چنین شرایطی بر هواپیما تأثیر می گذارد و چرا روشن کردن حالت پرواز در طول سفر هوایی اجباری است.

اگر هنگام پرواز گوشی خود را در حالت هواپیما قرار ندهید چه اتفاقی می افتد؟

 

به طور معمول، روشن کردن حالت پرواز به نفع یک گروه دو نفره است، یکی خلبان و دیگری شما، مسافران. اما چگونه؟

 بنابراین آنچه در واقع اتفاق می‌افتد این است که وقتی هواپیما به هوا بلند می‌شود، خلبان شروع به دریافت سیگنال‌ها و ارتباط از کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی می‌کند که معمولاً هواپیما را هدایت می‌کنند و این ارتباط به شکل فرکانس رادیویی انجام می‌شود. خلبان ها باید هدفون را روشن نگه دارند تا بتوانند به دستورالعمل های برج مراقبت گوش دهند.

بنابراین فرض کنید اگر شخصی در هواپیما موبایل خود را روشن کند، سیم کارت آن موبایل شروع به اسکن برج موبایل روی زمین برای بررسی سیگنال موبایل می کند. و این اسکن شروع به تداخل با اتصال ایجاد شده بین خلبان و کنترل کننده های ترافیک هوایی روی زمین می کند.

 

در نتیجه شروع به قطع اتصال می کند و باعث می شود که خلبان به جای صدای واضح فردی که در اتاق کنترل ترافیک هوایی نشسته است، صدایی پر سر و صدا و آزاردهنده را در گوشی خود بشنود. 

حالا اگر همه مسافران هواپیما موبایل خود را روشن کرده باشند، گوشی خلبان چنان صدای آزاردهنده ای می گیرد که نمی تواند از کنترلرهای ترافیک هوایی دستور بگیرد.

 بنابراین، او نمی‌داند که هوای پیش رو چگونه است و آیا هواپیمای دیگری جلوتر پرواز می‌کند یا نه و هر اطلاعات لازمی را که از برج مراقبت می‌گرفت، متوقف می‌شود.

 

بنابراین، برج مراقبت زمینی (کنترل ترافیک هوایی) نقش بسیار مهمی در ایمنی پرواز دارد تا بتواند ایمن بماند و در مسیر درست پرواز کند و در مسیر درست حرکت کند. 

بنابراین اگر تلفن در حین پرواز روشن بماند، سعی می کند به طور مداوم سیگنال نزدیکترین برج روی زمین را جستجو کند.

 تلفن‌های همراه معمولاً با انرژی کمتری روی زمین کار می‌کنند، با این حال، هرچه از برج تلفن همراه دورتر می‌شوید، برای برقراری ارتباط مؤثر باید قدرت تلفن شما افزایش می یابد. 

همین باعث می شود که گرمایش گوشی شما بیشتر  شود، زیرا تلفن همیشه به دنبال سیگنالی است که بدون دلیل باتری را خالی کند و سیگنال را برای خلبان مختل کند و برای او نیز دردسر ایجاد کند.

به همین دلیل است که هنگام سفر با هواپیما، قانون روشن کردن حالت پرواز در گوشی وجود دارد، در غیر این صورت، هواپیما به هیچ وجه ایمن نخواهد بود و باتری موبایل شما نیز بی دلیل به سرعت شروع به تخلیه می کند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.