?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آذر 1402 - 10:13
کد خبر : 28070

شعیب نظری حقوقدان : فرصت محاکمه تتلو می تواند نقطه ی عطف و نمایش اوج هنر و ذکاوت دستگاه قضا باشد

شعیب نظری حقوقدان : فرصت محاکمه تتلو می تواند نقطه ی عطف و نمایش اوج هنر و ذکاوت دستگاه قضا باشد

یکی از مباحثی که می بایست به دقت نسبت به آن توجه ویژه داشت ،توضیح فرآیند رسیدگی به این پرونده خاص و تبدیل مفاهیم آن به زبان ساده غیر حقوقی و قابل فهم برای عموم است

خبر دستگیری و استرداد امیر حسین مقصودلو ملقب به امیر تتلو خواننده هنجارشکن و پر حاشیه ی رپ ،هنوز هم تیتر اول اخبار پر بازدید رسانه های داخلی و بعضاً خارجی است .

شعیب نظری حقوقدان و فعال سیاسی اجتماعی در این خصوص اظهار داشت ؛

فارغ از جنجال های خبری و رسانه ای که این روزها پیرامون موضوع دستگیری این فرد نقل محافل عمومی و فضلی مجازی است ، می توان امیدوار بود که دستگاه قضا فرصت محاکمه امیر حسین مقصودلو را تبدیل به نقطه ی عطف و اوج هنر و ذکاوت  دستگاه قضا نماید .

شعیب نظری خاطر نشان کرد: آنچه که مشخص است هرگونه اظهار نظر تا زمان اعلام رسمی و عمومی کیفرخواست ، تماما مبتنی بر حدس و گمان و نشر اخبار غیر رسمی در شبکه های اجتماعی و رسانه های عمومی است که غالبا به منظور داغ نگهداشتن موضوع و ارضای حس کنجکاوی مخاطبین و کسانی است که پرونده امیر تتلو را دنبال می کنند و البته به نظر می رسد که این شدت و حدت می بایست  کنترل و مدیریت شود تا وارد فضای هیجانی نگردد.

این حقوقدان در ادامه افزود : آنچه مسلم است محاکمه ی فردی مانند امیر تتلو که به درست و یا غلط به دلیل فقدان پیوست های اجتماعی مؤثر و بروز شکاف های عمیق در ایجاد ساختارهای تعیین کننده در عوامل مادی و غیر مادی اثر گذار بر تحولات فرهنگی جامعه ،توسط بخش قابل توجهی از قشر نوجوان و جوان کشور همراهی و دنبال می شود ظرافت های خاص خودش را به دنبال دارد که یقینا مورد توجه ویژه دستگاه قضا قرار خواهد گرفت .

این حقوق دان  در ادامه عنوان می کند: یکی از مباحثی که می بایست به دقت نسبت به آن توجه ویژه داشت ،توضیح فرآیند رسیدگی به این پرونده خاص و تبدیل مفاهیم آن به زبان ساده غیر حقوقی و قابل فهم برای عموم است .

این یک فرصت ویژه برای تنویر افکار عمومی و اغنای جامعه در خصوص ارتکاب جرائمی  خطرناک است که در لوای شلوغ کاری های مرسوم در فضای مجازی پنهان شده است.

این روزها در رسانه ها در خصوص تعدد و تنوع اتهام های تتلو صحبت می شود غافل از اینکه وقتی به این سطح از تجمع اتهامات در یک پرونده آن هم فردی با مختصات تتلو مواجه می شویم به نظر می رسد سکوت و صبر چاره ساز ترین راه حل پیشرو می تواند باشد .

این بدان معنی است که همه ی ما وظیفه داریم به دستگاه قضا کمک کنیم تا تمرکز لازم را حفظ کند.

خوشبختانه  آمار و اطلاعات و بررسی ها نشان می دهد که رویکرد عدالت محور قوه قضائیه به ریاست حجت الاسلام اژه ای  نه تنها رویکردی قابل دفاع بوده بلکه همین موضوع  موجب  گردد تا از  هم اکنون امیدوار بود در پرونده ی محاکمه امیر تتلو نیز سربلند و مقتدر عمل نماید .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.