?>
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 آذر 1402 - 7:48
کد خبر : 28494

لیست قربانیان کوین یامگا / ۱۱دروازه بانی که شکار شیر کامرونی شدند

لیست قربانیان کوین یامگا / ۱۱دروازه بانی که شکار شیر کامرونی شدند

از بین دروازه‌بانان مطرح فوتبال ایران، تنها پیام نیازمند، حامد لک و رشید مظاهری هستند که تاکنون شانس خود را برابر کوین یامگا امتحان نکرده‌اند

از بین دروازه‌بانان مطرح فوتبال ایران، تنها پیام نیازمند، حامد لک و رشید مظاهری هستند که تاکنون شانس خود را برابر کوین یامگا امتحان نکرده‌اند.

یازده دروازه‌بان از یامگا پنالتی خورده‌اند!

به گزارش ورزش سه، وقتی به لیست بلند بالای دروازه‌بانانی که توسط یامگا و از روی نقطه پنالتی دروازه‌شان باز شده نگاهی می‌اندازیم، مطرح‌ترین اسامی ممکن به چشم می‌خورد که بد نیست نگاهی به آن‌ها بیاندازیم:

۱. علیرضا حقیقی – ۱+۲ گل
گلر تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ تاکنون ۲ بار در جریان بازی و یک بار در ضربات پنالتی جام حذفی مقابل کوین یامگا قرار گرفته که هر سه بار نیز مقابل او ناکام بوده است.

1968049

۲.داود نوشی صوفیانی – ۲ گل
سنگربان با تجربه رفسنجانی‌ها در بازی رفت لیگ بیست و یکم در ورزشگاه آزادی دوبار برابر پنالتی‌های کوین یامگا تسلیم شد. در بازی‌ای که در نهایت با نتیجه سه بر دو به سود آبی پوشان به پایان رسید، یامگا هر دوبار با فریب دادن نوشی صوفیانی ضربه‌اش را وارد دروازه نارنجی پوشان کرد.

1968064

۳. محسن فروزان – ۲ گل 
فروزان می‌تواند تنها گلری باشد که ادعا کند توانسته از کوین یامگای فرانسوی پنالتی بگیرد. هرچند آن توپ در ریباند وارد دروازه گل گهر شد اما اگر آن سیو نبود اکنون یامگا با گل‌کردن ۱۶ پنالتی پیاپی در فوتبال ایران صاحب یک رکورد تاریخی شده بود.

1968067

۴.محمدرضا اخباری – ۲ گل
یک شانزدهم نهایی جام حذفی فصل گذشته بود که محمدرضا اخباری هم نتوانست مقابل یامگا کاری از پیش ببرد و دوبار طی ده دقیقه برابر او تسلیم شد. هرچند او موفق به مهار پنالتی دوم یامگا شد اما به دلیل جلو آمدن پیش از زدن ضربه، پنالتی تکرار شد و وارد دروازه او شد.

1790831

۵.ایمان صادقی – ۱ گل
وقتی هنوز کسی پیش بینی درخشش یامگا در فوتبال ایران از روی نقطه پنالتی را نمی‌کرد، ایمان صادقی برای نخستین بار برابر ستاره فرانسوی استقلال مغلوب شد و به اولین دروازه‌بان در فوتبال ایران تبدیل شد که برابر یامگا از روی نقطه پنالتی دروازه‌اش باز می‌شود.

۶.حسین پورحمیدی – ۱ گل
سنگربان این روزهای تراکتور نیز سابقه فریب خوردن از کوین یامگا را دارد. در روزی که استقلال با فرهاد مجیدی در اراک برابر ایرالکو متوقف شد، آچار فرانسه آبی‌ها در دقیقه ۴۰ بازی موفق شد با ضربه خلاف جهت دروازه پورحمیدی را باز کند تا استقلال یک بر صفر از حریف سرسخت خود پیش بیفتد.

1679454

۷.فرزین گروسیان – ۱ گل
در روزی که می‌رفت تا استقلال در آبادان برابر صنعت نفت متوقف شود، بازهم پنالتی‌های یامگا به داد آبی‌ها رسید و این بار فرزین گروسیان بود که چاره‌ای جز گل خوردن از هافبک ۱۸۷ سانتی متری آبی‌ها نداشت. این دیدار در نهایت با همان یک گل به سود استقلال به پایان رسید.

1968063

۸.حسین اکبرمنادی – ۱ گل
دروازه‌بان جوان این روزهای ملوان هم همانند فروزان و بیرو سابقه گل خوردن از یامگا در وقت‌های تلف شده را دارد. در بازی برگشت دو تیم استقلال و گل گهر در فصل گذشته بود که پنالتی حساس یامگا در آخرین دقیقه بازی مقابل منادی وارد دروازه شد تا برای سومین بازی متوالی استقلال در وقت‌های اضافی و گل یامگا از سد گل گهر بگذرد.

۹.حبیب فرعباسی – ۱ گل
گلر‌ جنوبی ذوبی‌ها نیز چاره‌ای جز تسلیم شدن برابر کوین یامگا نداشت. پیش از این که ستاره فرانسوی آبی‌ها دچار مصدومیت تلخ در شهراورد صدم بشود، فرعباسی آخرین دروازه‌بانی بود که برابر او فریب خورد.

1968076

۱۰.علیرضا جعفرپور – ۱ گل
یامگا که پیش‌از این یک بار در زمین خیس حافظیه شیراز نشان داده بود باران هم نمی‌تواند تاثیری در پنالتی زدن‌های محشر او داشته باشد، بار دیگر و این بار در روز بارانی قزوین موفق شد از روی نقطه پنالتی برای استقلال گلزنی کند. قربانی او این بار یک گلر جوان به اسم علیرضا جعفرپور که می‌توانست با مهار پنالتی یامگا نامش را بر سر زبان‌ها بیاندازد اما…

1948621

۱۱.علیرضا بیرانوند – ۱ گل
و سرانجام مطرح‌ترین نام در بین قربانیان کوین یامگا نیز وارد لیست او شد. دروازه‌بانی که آمار فوق العاده مهار ۶۰ درصد از پنالتی‌هایی که مقابلش زده شده را داشت، همانند دیگر‌گلرهای مطرحی که برابر یامگا مغلوب شده بودند، دروازه‌اش فرو ریخت تا بار دیگر ثابت شود پنالتی زدن در خون ستاره فرانسوی استقلال است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.