?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 دی 1402 - 10:04
کد خبر : 29661

نوکیا مجیک مکس ۲۰۲۳ یا آیفون اولترا ۱۴/شبیه اما متفاوت

نوکیا مجیک مکس ۲۰۲۳ یا آیفون اولترا ۱۴/شبیه اما متفاوت

نوکیا، شرکت فناوری مشهور که زمانی تقریباً ۹۰ درصد بازار تلفن همراه را در اختیار داشت، در حال اصلاح مدل کسب و کار خود است تا شکوه از دست رفته خود را بازیابد.  با ظهور غول های موبایل مانند آیفون، سامسونگ و شیائومی، موقعیت نوکیا در بازار تحت الشعاع قرار گرفت. با این حال، این شرکت

نوکیا، شرکت فناوری مشهور که زمانی تقریباً ۹۰ درصد بازار تلفن همراه را در اختیار داشت، در حال اصلاح مدل کسب و کار خود است تا شکوه از دست رفته خود را بازیابد. 

با ظهور غول های موبایل مانند آیفون، سامسونگ و شیائومی، موقعیت نوکیا در بازار تحت الشعاع قرار گرفت. با این حال، این شرکت از عرضه گوشی هوشمند پرچمدار جدید خود با نام Nokia Magic Max 5G خبر داده است که قرار است مستقیماً با آیفون رقابت کند.

نوکیا مجیک مکس ۵G گوشی هوشمندی است که انتظار می رود در جولای ۲۰۲۳۱ عرضه شود. شایعه شده است که دارای صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی OLED با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نسبت تصویر ۲۰:۹ بلند است. 

انتظار می رود این گوشی دارای یک دوربین سه گانه در پشت با سنسور ۵۰MP + 16MP + 5MP باشد. همچنین شایعه شده است که یک لنز اصلی ۱۴۴ مگاپیکسلی در قاب پشتی با یک لنز زاویه باز ۶۴ مگاپیکسلی و یک سنسور تله فوتو ۴۸ مگاپیکسلی وجود دارد. انتظار می رود این گوشی دارای باتری ۶۵۰۰ میلی آمپر ساعتی باشد. 

انتظار می رود Nokia Magic Max 5G دارای ۸/۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲GB ROM1 باشد.

قبل از اینکه به سراغ نوکیا مجیک مکس برویم، ابتدا در مورد تغییرات اخیر نوکیا صحبت می کنیم. این شرکت به تازگی پس از نزدیک به شش دهه لوگوی جدیدی را معرفی کرده است. نوکیا حروف سنتی خود را با پنج شکل مختلف جایگزین کرد تا کلمه نوکیا و پس زمینه Yale Blue را با طیف رنگی ایجاد کند.

لوگوی نوکیا

مدیر عامل شرکت پکا لوندمارک می گوید لوگوی جدید نشان می دهد که “نوکیا به عنوان یک شرکت فناوری تجاری ظهور کرده است.” “برای نشان دادن این جاه طلبی، ما نام تجاری خود را تازه می کنیم تا نشان دهد که امروز چه کسی هستیم – یک رهبر نوآوری فناوری B2B. این نوکیا است، اما نه آن‌طور که دنیا قبلاً ما را دیده است.»

کارایی

به هر حال، با بازگشت به نوکیا مجیک مکس، انتظار می رود که این گوشی از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ قدرت بگیرد. و ممکن است گوشی را در سه گزینه رم: ۸/۱۲/۱۶ گیگابایت و دو حافظه: ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت ببینید.

همانطور که از نام آن پیداست، مجیک مکس احتمالاً یک باتری ۷۹۵۰ میلی آمپر ساعتی را در زیر کاپوت مجهز خواهد کرد. اگر این اتفاق بیفتد، این اولین گوشی پرچمدار خواهد بود که چنین باتری عظیمی را بسته بندی می کند. به همین ترتیب، می‌توانیم انتظار شارژر سریع ۱۸۰ واتی را نیز داشته باشیم.

طراحی، نمایش

بر اساس رندرهایی که به صورت آنلاین ظاهر می شوند، گوشی پرچمدار ممکن است دارای یک نمایشگر ثانویه در قسمت عقب باشد. ماژول دوربین کاملاً شبیه به آیفون ۱۴ پرو مکس است و گفته می شود که دارای لنز اصلی ۱۴۴ مگاپیکسلی است. به همین ترتیب، فریم ها در اضلاع صاف با لبه های مربعی قرار دارند. با این حال، این بر اساس رندر است و ممکن است در روزهای آینده تغییر کند.

Nokia Magic Max Render تصویر

از نظر اندازه نمایشگر، نوکیا مجیک مکس ممکن است از یک پنل ۶.۷ اینچی AMOLED با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز استفاده کند. در حالی که رزولوشن صفحه نمایش در +Quad HD حدس می زند، با توجه به اینکه یک پیشنهاد پرچمدار خواهد بود. برای محافظت در برابر خراش، ممکن است Corning Gorilla Glass Victus 2 را ببینیم.

راه اندازی و در دسترس بودن نوکیا مجیک مکس

طبق گزارش‌ها، نوکیا Magic Max را به همراه C99 به چند نفر در MWC 2023 نشان داد. انتظار می‌رود این گوشی پرچمدار در نوامبر ۲۰۲۳ عرضه شود. 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.