?>
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 بهمن 1402 - 13:47
کد خبر : 30186

تعبیر خواب رابطه جنسی چیست ؟ /تعبیر رابطه جنسی در خواب با دوست و غریبه تا افراد مشهور و …

تعبیر خواب رابطه جنسی چیست ؟ /تعبیر رابطه جنسی در خواب با دوست و غریبه تا افراد مشهور و …

رؤیاهای شبانه معمولا نمادین و انتزاعی هستند، اما لزوما آینه ضمیر ناخودآگاه ما نیستند و نمی‌توان از آنها نتیجه‌ خاصی گرفت مگر آنکه از مرز احتلام بگذرند و با رفتارهای فیزیکی مربوط‌ به آمیزش جنسی در خواب به سکسومنیا تبدیل شوند که یکی از رایج‌ترین اختلالات خواب است. در این بخش، تعبیر شکل‌های مختلف سکس در خواب را بیان می‌کنیم.

دیدن خواب سکس اتفاقی رایج است که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. این دست خواب‌ها لزوما مربوط به صمیمیت جنسی نیستند و معنای عمیق‌تری دارند. مثلا ممکن است نشانه تمایل شما به ارتباط عمیق‌تر با آن فرد یا تمایل به تقلید خصلت‌ها و ویژگی‌های اخلاقی او باشند. در این مقاله، درباره تعبیر خواب سکس می‌خوانید و با رایج‌ترین رؤیاهای جنسی آشنا می‌شوید.

 

 

انواع خواب رابطه جنسی

رابطه جنسی شکل‌های مختلفی دارد (از بوسیدن و بغل‌کردن گرفته تا نوازش و معاشقه) و در رؤیا هم به شکل‌های مختلف ظاهر می‌شود. ممکن است در خواب فقط «بخواهید» که با کسی سکس کنید، به کسی «پیشنهاد» رابطه جنسی بدهید یا «خیال» رابطه با کسی را در سر بپرورانید. همچنین ممکن است دست‌به‌کار شوید و رابطه را چه در خلوت و چه در ملأعام برقرار کنید. رؤیای خودارضایی هم زیرمجموعه انواع خواب سکسی است که برای عده‌ای اتفاق می‌افتد.

تعبیر خواب رابطه جنسی

رؤیاهای شبانه معمولا نمادین و انتزاعی هستند، اما لزوما آینه ضمیر ناخودآگاه ما نیستند و نمی‌توان از آنها نتیجه‌ خاصی گرفت مگر آنکه از مرز احتلام بگذرند و با رفتارهای فیزیکی مربوط‌ به آمیزش جنسی در خواب به سکسومنیا تبدیل شوند که یکی از رایج‌ترین اختلالات خواب است. در این بخش، تعبیر شکل‌های مختلف سکس در خواب را بیان می‌کنیم.

۱. تعبیر خواب رابطه نامشروع با غریبه

به‌امید خوابی آرام پلک روی هم می‌گذارید و چند ساعت بعد مشغول رابطه با غریبه‌ای هستید که هرگز او را ندیده‌اید! مثلا ممکن است شب قبل از سفر کاری، خواب ببینید که با مهماندار هواپیما یا یکی از مسافران رابطه نامشروع برقرار کرده‌اید. در این حالت، تعبیر خواب سکس استرس و نگرانی شما بابت سفر فرداست و آن غریبه‌ آرام احتمالا نماد شجاعت و قدرتی باشد که قصد دارید در این سفر داشته باشید.

۲. تعبیر خواب رابطه نامشروع با مدیر یا دبیر

این رؤیا معنایش تمایل فرد به برقراری رابطه جنسی با رئیس در محل کار یا با دبیر در مدرسه نیست! این خواب‌ها یعنی شما دوست دارید بعضی از ویژگی‌های برجسته این افراد را داشته باشید؛ مثل وقتی معلم باهوشی دارید و آرزو می‌کنید کمی تیزهوش‌تر باشید یا مدیر قاطعی دارید و دوست دارید این قاطعیت را در خود نیز ببینید. اگرچه این خواب صبح روز بعد حضور در کلاس درس یا محیط کار را کمی ناخوشایند می‌کند، معمولا طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

۳. تعبیر خواب سکس BDSM

تعبیر خواب سکس BDSM

این دست خواب‌ها را کمی جدی‌تر بگیرید. اگر چشم روی هم می‌گذارید و خواب رابطه جنسی خشونت‌آمیز می‌بینید، این هشدار ضمیر ناخودآگاه است که می‌کوشد بگوید باید تسلط بیشتری روی زندگی داشته باشید یا بالعکس، ساده‌تر بگیرید و افسار زندگی را کمی شل کنید.

۴. تعبیر خواب رابطه جنسی با همسر

دیدن خواب رابطه جنسی با همسر نه گناه است و نه اشتباه، بلکه صمیمیت میان زن و مرد را نشان می‌دهد و ممکن است نماد زندگی زناشویی شاد و سعادتمندانه باشد. همچنین اگر مدتی است با همسرتان رابطه نداشته‌اید، تعبیر خواب سکس با همسر را می‌توان تمایل شما به فعالیت جنسی دانست. البته اگر اخیرا مشکلاتی ذهنتان را درگیر کرده است، شاید این خواب به سود مالی و حل این مشکلات نیز اشاره کند.

۵. تعبیر خواب نزدیکی با همسر در حضور دیگران

این خواب هم یکی از رایج‌ترین خواب‌هاست که عده زیادی می‌بینند و به‌دنبال تعبیر آن می‌گردند. خواب سکس با همسر در حضور دیگران شاید حاکی از آرزوی شما برای داشتن رابطه پایدار و متین در محیط اجتماعی باشد یا به تمایل شما برای اشتراک‌گذاری لحظات خوش زندگی مشترک با دیگران اشاره کند. این خواب همچنین ممکن است از تفاهم و دوستی زیاد زن و شوهر در آن بازه زمانی سرچشمه بگیرد.

۶. تعبیر خواب رابطه جنسی  و خیانت

اگر از زیگموند فروید بپرسیم، او معتقد است رؤیای شبانه ما بیانگر خواسته‌های ماست و آرزویی که در بیداری جرئت اعتراف به آن را نداریم، شب‌ها در خواب جامه تحقق می‌پوشد و دستمان را حداقل پیش خودمان رو می‌کند. اما از آن زمان به‌بعد، دانشمندان پیشرفت‌های زیادی در زمینه تعبیر سکس در خواب داشته‌اند و می‌توان گفت تعبیر خواب سکس و خیانت لزوما نشانه تمایل فرد به خیانت نیست.

البته اگر خواب خیانت همسرتان را می‌بینید، احتمالا از احساس رها‌شدگی رنج می‌برید یا با مشکل اعتماد از‌دست‌رفته دست‌و‌پنجه نرم می‌کنید.

۷. تعبیر خواب رابطه نامشروع با افراد مشهور

افراد مشهور که تصویرشان را هر روز در تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی می‌بینیم، به‌راحتی پا به رؤیای شبانه ما می‌گذارند. بعضی از این خواب‌ها شیطنت‌آمیزند و رنگ‌وبوی فانتزی جنسی دارند. اگر در دنیای واقعی طرف‌دار آدمی مشهور هستید، ممکن است درباره آن شخص خواب سکسی هم ببینید. اما اگر نه طرف‌دارش هستید و نه از نظر ظاهری برایتان جذابیتی دارد، احتملا ویژگی مثبتی دارد که دوست دارید شما هم داشته باشید.

۸. تعبیر خواب سکس کردن با دوست

یکی از آزاردهنده‌ترین خواب‌ها رؤیای سکس با دوست صمیمی است. وقتی از چنین خوابی چشم باز می‌کنیم، نه‌تنها احساس شرمندگی تمام وجودمان را فرا گرفته است، بلکه با تعجب از خود می‌پرسیم «مگر تمایلی به این آدم دارم؟» درحالی‌که تعبیر خواب سکس با دوست صمیمی داشتن میل جنسی به او نیست. احتمالا این دوست خوب ویژگی‌های مثبت زیادی دارد که شما در ذهنتان تحسین می‌کنید و همین تحسین و تأیید ذهنی زمینه‌ساز چنین خوابی شده است.

۹. تعبیر خواب رابطه نامشروع با اعضای خانواده

این رؤیای عجیب به ارتباط ذهنی و روانی شما با آن فرد و ماهیت این ارتباط اشاره می‌کند. شاید خواهر، برادر یا پسرعموی شما ویژگی یا استعدادی داشته باشد که ناخودآگاه به آن حسادت می‌کنید و در بیداری از این حس حسادت بی‌خبرید. البته نباید انکار کرد که روابط خانوادگی در سال‌های ابتدایی زندگی بر تمایلات جنسی فرد در بزرگ‌سالی اثر می‌گذارند. گاهی اوقات این تأثیرات در رؤیاهای جنسی منعکس می‌شوند.

۱۰. رؤیای رابطه جنسی در ملأعام

تعبیر خواب سکس در ملأعام را می‌توان دلهره و اضطراب فرد از حضور در وضعیتی بغرنج دانست. همچنین ممکن است فرد بخواهد در موضوع خاصی توجه اطرافیان را به خود جلب کند. این نوع خواب سکس هم بسیار رایج است و بیشتر از آنکه در ملأعام‌بودن آن اهمیت داشته باشد، شخصی که در خواب با او نزدیکی دارید مهم است. احتمالا مجذوب ویژگی‌های شخصیتی این فرد شده‌اید.

نظریه رؤیاها

دریم کچر - نظریه رویاها

نظریه‌های خواب و‌ رؤیا بازتاب تحقیقات درباره ارتباط رؤیا با مسائل زندگی واقعی هستند. بر اساس این نظریه‌ها، می‌توانیم به دلیل تکرار مضامین مختلف مثل رابطه جنسی در خواب شبانه پی ببریم. دقت کنید که این نظریه‌ها با قطعیت نمی‌گویند رؤیای ما بازتاب دقیقی از خواسته‌های ماست و فقط میزان استرس یا جنبه‌ای از نگرش ما به یک فرد را منعکس می‌کنند.

۱. نظریه تداوم

نظریه تداوم بر این اساس است که طرز فکر و عمل افراد در رؤیا، در امتداد زندگی واقعی آنهاست. به همین خاطر است که بیشتر خواب‌های ما حول افراد آشنا می‌گردد و کمتر شامل غریبه‌هاست. حتی در پژوهشی اثبات شد که واکنش آدم‌ها به یک رویداد در خواب با واکنش آنها به همان رویداد در بیداری هم‌خوانی دارد. بر اساس این نظریه، خواب سکس هرچقدر هم دور از ذهن و غیرواقعی باشد، شاید با تمایل بیننده خواب به آن شخص در بیداری مطابقت داشته باشد.

۲. نظریه عدم تداوم

نظریه عدم تداوم درباره خواب‌های عجیب است؛ مثل وقتی فرد خواب سکس با همکار یا رئیسش را می‌بیند درحالی‌که در بیداری به این موضوع فکر هم نکرده است. محققان با بیان نظریه عدم تداوم، به تمایل مغز برای تثبیت خاطرات قدیمی و ادغام آنها با خاطرات جدید اشاره می‌کنند. بعضی از آنها معتقدند این رؤیاها به الگوهای تکرارشونده در زندگی روزمره اشاره دارند که فرد باید هرچه زودتر برای تغییر آنها قدمی بردارد.

آیا راهی برای کنترل خواب رابطه جنسی  هست؟

اگر خواب سکسی برایتان آزاردهنده است، چند ترفند خوب برای مهار این نوع رؤیاهای عجیب در اختیارتان می‌گذاریم:

  • تمرین مهار استرس: اگر خواب رابطه جنسی با تپش قلب و ناراحتی خاطر همراه است، پیشنهاد می‌کنیم با تمرین‌های مدیریت استرس سلامت جسم و روح و کیفیت خوابتان را بهبود بدهید.
  • شفای کودک درون: اگر همیشه درباره فرد خاصی رؤیای جنسی می‌بینید، احتمالا چیزی در درونتان آسیب دیده و درمان نشده است. با توجه به نیازهای کودک درون می‌توانید دفعات رؤیای جنسی را به‌مرور کمتر کنید.
  • ارگاسم قبل از خواب: تعبیر خواب سکس شاید «نیاز بدن به ارگاسم و تخلیه» باشد. داشتن رابطه جنسی قبل از خواب نیاز جنسی را از ذهن پاک می‌کند.
  • شنا با جریان آب: همیشه دنبال جلوگیری از این خواب‌ها نباشید. گاهی هم از آنها لذت ببرید. رؤیای جنسی نه برای ذهن و روح ما مضر است و نه مایه شرمندگی است.

این خواب‌ها چه‌موقع نگران‌کننده می‌شوند؟

خواب سکس به هر شکل و با هر شدتی در بیشتر موارد نگران‌کننده نیست، اما اگر به هر دلیلی برایتان آزاردهنده است یا خاطرات سرکوب‌شده‌ای را یادتان می‌آورد، لازم است برای مقابله با آنها قدمی بردارید. مراجعه به دفتر مشاوره و درمیان‌گذاشتن این موضوع با درمانگری که بتواند ریشه رؤیای جنسی را پیدا کند، شروعی عالی است. حتی اگر حرف‌زدن درباره خواب سکس در حضور شخص دیگر برایتان سخت است، می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین یا صوتی بهره ببرید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.