?>
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردین 1403 - 10:40
کد خبر : 30702

قابلیت تشخیص هویت شماره‌های ناشناس به گوشی‌های گوگل اضافه می‌شود

قابلیت تشخیص هویت شماره‌های ناشناس به گوشی‌های گوگل اضافه می‌شود

پیکسل‌های گوگل امکان شناسایی شماره‌های ناشناس را با جست‌وجو در اپلیکیشن‌های مختلف فراهم می‌کنند.

براساس ادعای AssembleDebug، گوگل درحال ایجاد ابزار جدیدی برای کاربران گوشی پیکسل است که Lookup نام دارد و به اپلیکیشن پیش‌فرض تماس افزوده می‌شود. قابلیت مورد بحث به کاربران پیکسل امکان می‌دهد که به جست‌وجوی شماره‌های ناشناس در اپلیکیشن‌های مختلف بپردازند و تماس‌گیرندگان را شناسایی کنند.

ویژگی جدید گوگل برای اپلیکیشن تماس، با به‌روزرسانی ماه مارس (اسفند و فروردین) دردسترس کاربران گوشی پیکسل در ژاپن قرار گرفت و به‌مرور کاربران سایر کشورها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. Lookup به‌صورت آزمایشی ارائه می‌شود و احتمالاً تا انتشار نهایی آن زمان زیادی باقی نمانده است.

برخلاف انتظار، نحوه‌ی کار Lookup شبیه Truecaller نیست و قابلیت جدید گوگل کاملاً متفاوت‌ عمل خواهد کرد. کاربران با ضربه‌زدن روی شماره‌ی ناشناس در بخش تماس‌های اخیر، گزینه‌ی Lookup را مشاهده خواهند کرد.

بعد از انتخاب گزینه‌ی Lookup، فهرستی از اپلیکیشن‌های نصب‌شده روی گوشی که دارای قابلیت جست‌وجو در وب هستند، به‌نمایش در خواهد آمد. موتور جست‌وجوی گوگل نیز یکی از اپلیکیشن‌هایی است که در این لیست ظاهر می‌شود و با انتخاب آن، نتایج جست‌وجو برای شماره‌ی ناشناس نمایش‌ داده‌ خواهد شد.

گوگل قصد دارد با قابلیت Lookup به کاربران کمک کند که بتوانند شماره‌های تجاری که در فضای آنلاین ثبت شده‌اند را شناسایی کنند. این قابلیت برخلاف Truecaller امکان شناسایی شماره‌های شخصی که در فضای آنلاین حضور ندارند را فراهم نخواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.