?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 دی 1401 - 10:45
کد خبر : 503

طرزتهیه و پخت همبرگر خونگی حرفه ای

طرزتهیه و پخت همبرگر خونگی حرفه ای
همبرگر یکی از جذاب ترین غذاهای فست فودی است که با این دستور العمل که به شما نشان می دهیم می توانید در خانه تهیه و نوش جان کنید

مواد زیر برای تهیه ۹ عدد همبرگر کافی است؛ میتوان همبرگرها را تا سه ماه داخل فریزر نگهداری کرد! به این روش که بین آنها نایلون انداخته و داخل یک نایلون دیگر قرار داده و فریز کنید.

مواد لازم برای تهیه همبرگر خونگی
گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
پیاز ٣عدد
سیر ۴-۶حبه
قارچ ٢۵٠گرم
کاهو و گوجه فرنگی به مقدار لازم
سس مایونز، سس خردل و سس گوجه  به مقدار لازم
ادویه (فلفل قرمز، پودر سیر، پودر زنجبیل،دارچین،زردچوبه،نمک)  به مقدار لازم

طرز تهیه همبرگر خونگی:

۱- گوشت و ادویه را باهم مخلوط کرده و سپس پیاز و سیر ریز رنده شده را به آن اضافه می کنیم و مخلوط را ورز می دهیم. دقت کنین که لازم نیست آب پیاز را بگیریم؛ ماندن آب پیاز داخل مواد باعث می‌شود که با حرارت دیدن همبرگر، گوشت کاملا مغز پخت شود.

 

 

۲- بعد از اینکه حدود ۵ دقیقه مواد را ورز دادیم، مواد را به ۹ توپک مساوی تقسیم می کنیم.

۳- به کمک دو عدد درب قوطی رب (می‌توان از دو بشقاب یا هر وسیله دیگری استفاده کرد)، توپک‌ها به صورت یک اندازه به شکل دایره در می‌آوریم.

۴- سپس گریل را که از قبل داغ کردیم، کنی چرب می‌کنیم و همبرگرها را روی آن می گذاریم تا کباب شوند.

 

 

نکته: می‌توان همبرگر را داخل تابه کباب کنیم یا با روغن سرخ کنیم؛ اما بهترین و سالم ترین روش کباب کردن همبرگر هست که طعم گوشت را نیز حفظ می‌کند.

۵- در این فاصله که همبرگرها آماده می شوند، یک پیاز متوسط را خلالی خرد می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا کاراملی شود، قارچ‌ها را هم ورقه‌ای می‌کنیم و داخل تابه تفت می‌دهیم. (توجه کنید که نه روغن لازم دارد نه نمک؛ فقط چند قطره آبلیمو اضافه کنید که سیاه نشوند).

۶- حالا سس خردل ملایم و سس مایونز و سس گوجه را به همراه یک پیاز کوچک که نگینی خرد کرده‌ایم مخلوط می‌کنیم. زمانی که دو طرف همبرگرها کاملا کباب شد، روی هر کدام یک ورقه پنیر می‌گزاریم.

– سس ترکیبی که آماده کرده‌ایم را روی نان می‌ریزیم و پخش میکنیم، پیاز کاراملی را روی نان آغشته به سس پخش میکنیم.

۸- کاهوها را روی پیاز قرار می‌دهیم و بعد همبرگر که پنیر روی آن ذوب شده، قارچ ها رو روی پنیر میریزیم و کمی فشار می‌دهیم. گوجه و لایه ی بعدی نان را روی قارچ ها می گذاریم. همبرگر شما آماده است. نوش جان!

چند نکته در تهیه همبرگر خونگی:

  • اصولا برای همبرگر از گوشت گوساله استفاده می شود؛ البته اجباری نیست و می توان متناسب با ذائقه خود از گوشت گوسفند، ترکیب گوشت با سویا ،گوشت گوساله، یا حتی گوشت مرغ (دستور کمی متفاوت می شود) استفاده کرد.
  • همبرگر را بیشتر با نان ساندویچی گرد، باگت و نان‌های معمولی سرو می‌کنند.
  • اضافه کردن تخم مرغ، آرد، ماست و هرگونه مخلفات دیگر به گوشت، نه فقط آن را لذیذ نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود تا برگری که در حال درست کردن هستید، به کباب تابه‌ای تبدیل شود.( همبرگر اصیل فقط فقط با گوشت درست می شود؛ بدون هیچ افزودنی! در مراحل پایانی پخت کمی نمک به آن اضافه می‌شود. اینکه در این دستور پیاز و سیر و ادویه را اضافه کردیم، بابت ذائقه و سلیقه ایرانی در طعم غذاست).
  • زیر و رو کردن همبرگر در حال طبخ، باعث می‌شود تا داخل آن سریع‌تر و بهتر طبخ شود. این زمان طبخ می‌تواند حتی تا یک سوم هم کاهش پیدا کند.
  • اگر دوست ندارین که موقع آماده کردن ساندویچ، نان در اثر گرمای همبرگر و یا رطوب مواد داخل ساندویچ خمیر شود، حتما قسمت داخلی و سفید نان ها را ر
    • وی گریل تست کنین.
    •  از هر نوع سبزیجات و یا ترکیب دلخواه می توانید برای ساندویچان استفاده کنین.
    • از سس کچاپ (سس گوجه فرنگی) یا سس قرمز به عنوان چاشنی استفاده کنید. همانطور که می‌دانید سس کچاپ یک سس خوشمزه و اشتها آور شامل گوجه فرنگی ، فلفل شیرین ، نمک ، کمی شکر و سرکه و یک کمی میخک و دارچین است. برای یادگیری طرز تهیه چند نوع سس گوجه فرنگی (کچاپ) کلیک کنید.
    • می‌توانید از پوره گوجه فرنگی به عنوان سس استفاده کنید .
    • گاهی می توان همبرگرها را بصورت ذغالی درست کنید. همبرگرها را داخل توری قرار دهید و بر روی آتیش ذغالی کنید.
    •  می‌توانید همبرگرها را داخل فریزر نگهداری کنید و هر زمان نیاز داشتید آن را سرخ کنید.

    امیدوارم از طرز تهیه همبرگر خانگی خوشتان آمده باشد. این غذا را برای ناهار به عنوان غذای سریع درست کنید و در کنار خانواده میل کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.