?>
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 - 22:48
کد خبر : 1079

اختصاصی/چه کسانی شانس دیدن ارواح و اجنه را دارند

اختصاصی/چه کسانی شانس دیدن ارواح و اجنه را دارند
بر اساس یک مطالعه جدید، افرادی که به دلیل شرایطی مانند بی خوابی یا فلج خواب دچار اختلال خواب می شوند، بیشتر احتمال دارد که بیگانگان یا ارواح را مشاهده کنند.

در  این تحقیق که اخیراً در مجله تحقیقات خواب منتشر شد ، که نمونه بزرگی از نزدیک به ۹۰۰۰ نفر داشت، باورهای ماوراء الطبیعه – مانند مشاهده ارواح، شیاطین و بیگانگان – با طیف وسیعی از متغیرهای خواب مرتبط بودند.

محققان دانشگاه لندن دموگرافیک، اختلالات خواب و باورهای ماوراء الطبیعه گزارش شده توسط شرکت کنندگان را ارزیابی کردند.

آنها دریافتند کسانی که کیفیت خواب ذهنی ضعیف‌تری داشتند، از جمله گزارش‌هایی مبنی بر بازده خواب پایین‌تر، تأخیر خواب طولانی‌تر، مدت زمان خواب کوتاه‌تر و افزایش علائم بی‌خوابی، احتمال بیشتری داشت که از باورهای ماوراء الطبیعه مختلف حمایت کنند.

اینها شامل باورهایی بود که روح‌ها پس از مرگ زندگی می‌کنند، وجود ارواح، شیاطین و بیگانگان روی زمین، توانایی برخی افراد برای برقراری ارتباط با مردگان و همچنین ذکر تجربیات نزدیک به مرگ به عنوان مدرکی برای زندگی پس از مرگ .

این مطالعه اشاره کرد که شرایطی مانند سندرم انفجار سر و فلج خواب منفرد با این باور که بیگانگان از زمین بازدید کرده‌اند مرتبط است.

سندرم انفجار سر وضعیتی است که با صداهای بلند یا درک انفجار در سر بیمار در حین انتقال بیداری-خواب یا خواب-بیداری مشخص می شود.

محققان همچنین دریافتند که فلج خواب منفرد با این باور مرتبط است که تجربیات نزدیک به مرگ شواهدی برای زندگی پس از مرگ است.

دانشمندان نوشتند: «اگر این نتایج تکرار شوند، یک توضیح احتمالی برای این یافته‌ها این است که عدم قطعیت و بلاتکلیفی (در این مورد باورهای نامشخص) ممکن است منجر به اضطراب شود که به نوبه خود می‌تواند با خواب تداخل کند.

آنها افزودند: «یافته‌های به‌دست‌آمده در اینجا نشان می‌دهد که بین باورهای ماوراء الطبیعه و متغیرهای خواب مختلف ارتباط وجود دارد.

با استناد به برخی از محدودیت های این مطالعه، محققان گفتند که نمی توان رابطه علت و معلولی را مشخص کرد.

آنها گفتند که شرکت کنندگان خود منتخب بودند و بعید است که نماینده عموم مردم باشند.

دانشمندان خاطرنشان کردند: “پدیده های دیگری که ممکن است به این باورها کمک کنند، ارزیابی نشدند.”

به گفته آنها، با این حال، این یافته‌ها می‌تواند به افراد کمک کند تا از طریق آموزش روانی بهتر خود را برای حمایت از خواب تجهیز کنند.

آنها افزودند: «مکانیسم‌های زیربنایی این ارتباط‌ها احتمالاً پیچیده هستند و باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرند تا به طور کامل درک شود که چرا مردم گاهی اوقات «چیزهایی را که در شب به هم می‌خورند» گزارش می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.