?>
تاریخ انتشار : جمعه 14 بهمن 1401 - 21:59
کد خبر : 1971

علت شق نشدن آلت تناسلی در مردان + تشخیص و درمان

علت شق نشدن آلت تناسلی در مردان + تشخیص و درمان
بسیاری از مردان دچار مشکلات جنسی در ناحیه اندام تناسلی هستند که می بایست هر چه زودتر به فکر درمان و رفع مشکل باشند

اختلال نعوظ به معنی شق نشدن آلت تناسلی است. در برخی موارد آلت تناسلی تا حدودی راست می‌شود اما برای برقراری رابطه‌ی جنسی به اندازه‌ی کافی سفت نمی‌‌شود. در برخی موارد، هیچ تورم یا احساس پر شدگی در آلت تناسلی وجود ندارد. اختلال نعوظ گاهی اوقات ناتوانی جنسی نامیده می‌شود.

بیشتر موارد به دلیل تنگ شدگی عروقی هستند که خون را به آلت تناسلی می‌برد. این امر به دلیل تجمع ذخایر چربی (آتروما) در این شریان‌ها است به همان طریقی که عروق قلب در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی تحت تاثیر قرار می‌گیرند. اختلال نعوظ، معمولاً قابل درمان بوده و اغلب با مصرف قرص قبل از رابطه‌ی جنسی انجام می‌شود. همچنین ممکن است توصیه‌هایی در مورد شیوه‌ی زندگی و درمان‌هایی برای به حداقل رساندن خطر ابتلا به این مشکل دریافت کنید.

از علل راست نشدن آلت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیماری جسمی: اختلال نعوظ غالباً پی‌آمد عارضه‌هایی است که بر جریان خون در آلت اثر می‌گذارد. دیابت، کلسترول بالا، فشار خون بالا، سیگار کشیدن و چاقی از عامل‌های خطر این عارضه‌ها است و ارتباط غیرقابل انکاری با شق نشدن آلت و بیماری قلبی دارد. آقایان مبتلا به ام اس نیز اختلال نعوظ را تجربه می‌کنند.
  • عامل‌های روانی: عملکرد یا میل جنسی آقایان در اثر استرسی که به دلایلی چون مشکلات شغلی، اقتصادی یا زناشویی و عاطفی به وجود می‌آید، کم می‌شود. . مشکلات روحی و احساس افسردگی یا اضطراب نیز عملکرد جنسی را کاهش می‌دهد و به راست نشدن آلت می‌انجامد.معمولا یک پیشنهاد برای حل این مشکل جذاب کردن رابطه زناشویی است.[«شوهرم سرد شده(سرد شدن مرد در رابطه جنسی)»]
  • ترکیبی از عامل‌های جسمی و روحی: مشکلات جسمی در حفظ نعوظ باعث می‌شود آقایان نگران ایفاء نقش خود حین نزدیکی باشند و به این ترتیب مشکل شدیدتر می‌شود.
  • نامشخص: اختلال نعوظ گاهی نه منشاء روانی دارد و نه منشأ جنسی. یکی از علل محتمل شق نشدن آلت در چنین مواردی بیماری‌های عروقی است.

تشخیص


اختلال نعوظ مداوم باید توسط پزشک بررسی شود. اختلال نعوظ اگر گهگاه باشد، طبیعی است؛ اما اگر مداوم باشد، ممکن است علامت ابتلا به یک بیماری جسمی جدی باشد. متخصص اورولوژی باید مشکلات بروز یافته را به دقت بررسی کند تا بتواند علت اصلی اختلال نعوظ را تشخیص دهد و روش مناسب را برای درمان اختلال نعوظ بر مبنای این یافته‌ها توصیه کند. از علل شق نشدن آلت می‌توان به بیماری‌های قلبی ـ عروقی، دیابت، فشار خون بالا یا کلسترول بالا اشاره کرد. اختلال جریان خون در آلت در آزمایش مشخص می‌شود. آزمایش خون با هدف تعیین مشکلات هورمونی مانند پایین بودن میزان تستوسترون، یکی از علل اختلال نعوظ، انجام می‌شود. پس از آن که متخصص جسمی یا روحی بودن علت راست نشدن آلت را تشخیص داد، درمان مناسب شروع می‌شود.

درمان


درمان شق و راست نشدن آلت تناسلی

نخستین رویکرد برای حل مشکل راست نشدن آلت درمان علت اصلی مشکل است؛ اما اگر علت اختلال نعوظ مشخص نشده باشد، روش‌های مختلفی برای رسیدن به نعوظ کامل امتحان می‌شود.

درمان‌های متعددی با هدف بازیابی عملکرد نعوظ انجام می‌شود که می‌توان آنها را برحسب سطح تهاجم به شرح زیر دسته‌بندی کرد:

  • درمان‌های غیرتهاجمی
  • درمان‌های با تهاجم حداقل
  • درمان‌های جراحی

روش‌های غیرجراحی درمان اختلال نعوظ

کاهش عامل‌های خطر از طریق درمان بیماری‌ها یا افسردگی، مصرف داروهای خوراکی (قرص)، مشاوره و استفاده از دستگاه‌های خارجی مانند پمپ وکیوم آلت از جمله روش‌های غیرتهاجمی محسوب می‌شود. درمان دارویی (معمولاً مصرف قرص) مشکل حدود ۷۰ % از آقایان مبتلا به اختلال نعوظ را برطرف می‌کند. این داروها با نام‌های تجاری مختلفی چون ویاگرا، سیالیس و لویترا تولید می‌شود. این داروها به بازدارنده‌های PDE5 موسوم‌اند؛ یعنی این که واکنش نعوظ به تحریک جنسی را با جلوگیری از فعالیت آنزیم افزایش می‌دهند. آقایان باید قرص را حداقل یک ساعت قبل از آمیزش مصرف کنند. قرص سیالیس باید هر روز به مقدار کمتری مصرف شود، مصرف روزانه این قرص لذت بردن از موقعیت‌های پیش‌بینی نشده را نیز ممکن می‌کند. غذاهای پرچرب و زیاده‌روی در نوشیدن الکل جذب این داروها را مختل می‌کند. از عوارض جانبی مصرف این داروها می‌توان به سرخ شدن صورت، گرفتگی بینی، سردرد و سوء هاضمه اشاره کرد. اگرچه مکانیسم اثر تمام این داروها یکسان است، اما تفاوت‌های مهمی، مانند مدت زمان تاثیر، نیز با هم دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.