?>
تاریخ انتشار : شنبه 29 بهمن 1401 - 18:38
کد خبر : 3031

علائم و نشانه های ابتلا به سرطان سینه در زنان / اختصاصی چمدون

علائم و نشانه های ابتلا به سرطان سینه در زنان / اختصاصی چمدون
ابتلا به سرطان سینه کابوس بزرگ پیش روی زنان است که اگر دیر شناسایی شود فاجعه بار خواهد بود
سرویس سلامت چمدون ، به گفته Healthline یکی از خطرناک ترین انواع سرطان که می تواند در زنان ایجاد شود، سرطان سینه است. این بیماری به طور معمول زنان را تحت تاثیر قرار می دهد، در حالی که مردان بسیار بعید است که به آن مبتلا شوند. اگر شما یک زن هستید، احتمال ابتلا به سرطان سینه به میزان قابل توجهی در شما  بیشتر است، اما تشخیص زودهنگام و درمان در بیمارستان می تواند شانس بقا و مقابله شما را افزایش دهد.

در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به برخی از علائم هشدار دهنده سرطان سینه که هر خانمی باید به آن توجه کند. اگر شما یک زن جوان هستید و هر یک از این علائم را دارید، باید فوراً برای تشخیص صحیح به پزشک مراجعه کنید، زیرا ممکن است به  سرطان سینه مبتلا باشید.

چه زمانی یک زن باید از نظر سرطان سینه معاینه شود؟ علائم هشدار دهنده چیست؟

اگر نوک پستان شما به طور ناگهانی شروع به خمیدگی به سمت داخل می کند و به نظر می رسد که به جای اینکه به سمت بیرون باشد، به سمت داخل حرکت می کند، این می تواند باعث نگرانی شود. بیماران زن و مرد به طور یکسان نباید در جستجوی مراقبت های پزشکی با توجه به نشانه مشخص نوک پستان معکوس تاخیر کنند.

یکی دیگر از علائم سرطان سینه در زنان، بزرگ شدن غدد لنفاوی است. این توده های زیر بغل خود را بسیار جدی تر از همیشه جدی بگیرید، قطعاً مشکلی وجود دارد. توده های دردناکی که به دلیل تورم غدد لنفاوی در زیر بغل ایجاد می شوند را نباید نادیده گرفت. به این دلیل ساده که بزرگ شدن غدد لنفاوی همیشه یک اثر ثانویه عفونت یا سایر بیماری ها در بدن انسان است.

سوم، ترشح از نوک پستان غیرقابل شنیده نیست، به خصوص اگر زن مورد نظر اغلب و شدیداً سینه های خود را فشار می دهد. با این حال، اگر شروع به ترشح منظم از نوک پستان کردید، به خصوص اگر خونی باشد، باید فوراً به پزشک خود مراجعه کنید زیرا مشکلی وجود دارد و احتمالاً سرطان سینه است. اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید، باید فوراً با پزشک قرار ملاقات بگذارید.

۴. توده های سینه; موارد پراکنده سرطان سینه که بر یک سینه تأثیر می گذارد. اگر توده‌ای در سینه‌تان می‌بینید و بدون درد است و سایر علائم ذکر شده در بالا را نیز دارید، احتمالاً با یک تومور بدخیم سر و کار دارید. بهتر است در اسرع وقت معاینه  شوید .

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.