?>
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 فروردین 1402 - 13:45
کد خبر : 5962

شوهرم خیلی مشروب میخوره چکار کنم؟ چگونه با اعتیاد به الکل همسرم مقابله کنم؟

شوهرم خیلی مشروب میخوره چکار کنم؟ چگونه با اعتیاد به الکل همسرم مقابله کنم؟

سرویس سلامت چمدون ،شوهرم خیلی مشروب میخوره چکار کنم؟ چگونه با اعتیاد به الکل همسرم مقابله کنم؟ مقابله با اعتیاد به الکل در ازدواج می تواند سخت و خسته کننده باشد. شوهر الکلی هنگامی که به مقدار زیاد الکل مصرف کرده باشد، دیگر شوهر سابق شما نیست. رفتار، گفتار و اعمالش تغییر خواهند کرد. زندگی

سرویس سلامت چمدون ،شوهرم خیلی مشروب میخوره چکار کنم؟ چگونه با اعتیاد به الکل همسرم مقابله کنم؟ مقابله با اعتیاد به الکل در ازدواج می تواند سخت و خسته کننده باشد. شوهر الکلی هنگامی که به مقدار زیاد الکل مصرف کرده باشد، دیگر شوهر سابق شما نیست. رفتار، گفتار و اعمالش تغییر خواهند کرد. زندگی با مرد مشروب خور می تواند همسر و فرزندان را ناامید و مضطرب سازد. اما می توان با تلاش، صبر و پشتکار مرد مشروب خور را از الکل و مشروب دور کرد. شوهر معتاد به الکل نمی تواند زندگی و خانواده خود را مدیریت کند. او ممکن است آنقدر در اعتیاد به الکل غرق شود که زندگی مشترکش را از دست بدهد. همچنین دیگر همسر و فرزندان را در کنار خود نداشته باشد. اما نگران نباشید، شما می توانید شوهر مشروب خور خود را از دام اعتیاد به الکل نجات دهید

blank

.نشانه های شوهر معتاد به الکل

مسلما اعتیاد می تواند نشانه های واضحی داشته باشد که تشخیص آن و مقابله با آن را سریع تر و راحت تر خواهد کرد. اگر به اعتیاد الکل شوهرتان مشکوک هستید و یا احساس می کنید که با یک مرد مشروب خور زندگی می کنید، نشانه های زیر را در رفتار و گفتار شوهرتان مورد بررسی قرار دهید. برخی از مهم ترین نشانه های اعتیاد شوهر به الکل عبارتند از:

blank تلاش زیاد برای ترک الکل اما ناتوانی در انجام دادن آن

blank هوس و ترغیب شدن برای رفتن به سمت مشروبات و الکل

blank اگر نتوانند به الکل دسترسی داشته باشند، عصبانی و پرخاشگر می شوند.

blank نگهداری از الکل و مشروب در مکان های مختلف و همراه با خود

blank نوشیدن مخفیانه الکل برای پنهان کردن اعتیاد خود

blank غفلت از مسئولیت هایی که به عنوان شوهر و یا پدر دارند.

blank روبه رو شدن با مشکلات زیاد در شغل و یا زندگی مشترک به دلیل وابستگی به الکل

blank از بین رفتن احساس مسئولیت و از خودگذشتگی در برابر خانواده به دلیل اعتیاد به الکل

blank مشکلات مالی زیاد به دلیل مصرف زیاد الکل و خریداری مشروبات گران

blank بهانه تراشی های زیاد برای مصرف الکل.

blank

راهکارهایی برای مقابله با شوهر معتاد به الکل

شاید شما نیز به دنبال ترک شوهر خود از اعتیاد به الکل باشید. اما ندانید چگونه باید برای انجام این کار اقدام کنید. شوهر الکلی خودش هم گاهی از اعتیاد به الکل و مشروبات خسته می شود. اما نمی تواند مصرف آن را محدود کرده و یا کنار بگذارد. اگر شوهرتان نیز خودش از وضعیت موجود خسته شده باشد و به دنبال ترک اعتیاد به الکل باشد، کار شما آسان تر بوده و زودتر به نتیجه خواهید رسید. اما اگر شوهر الکلی شما از مصرف الکل پشیمان و یا شرمنده نباشد و بخواهد همچنان به رفتار خود ادامه بدهد، مقابله با شوهر معتاد به الکل سخت خواهد شد.

اگر شما نیز از زندگی با شوهر مشروب خور رنج می برید، می توانید از راهکارهایی که در زیر گفته شده است در زندگی مشترک خود استفاده کنید و با اعتیاد به الکل مقابله کنید.

blank در مورد اختلال مصرف الکل اطلاعات کسب کنید

اگر مشکوک هستید که همسرتان به اختلال مصرف الکل دچار شده است، اولین قدم مفید این است که در مورد این نوع اختلال، نشانه های اعتیاد به الکل و … اطلاعات مفیدی کسب کنید. درک اینکه چرا شوهرتان به الکل معتاد شده است می تواند به شما کمک کند تا دیدگاهی درمورد وضعیت آنها پیدا کنید. اختلال مصرف الکل یک مسئله مربوط به سلامت روان است. شاید دانستن این موضوع بتواند میزان رنجش شما از شوهر مشروب خور را کاهش دهد. یعنی شما با یک بیمار روبه رو هستید که از یک اختلال روانی رنج می برد. این یعنی او نیاز به کمک و حمایت عاشقانه و خالصانه شما دارد.

blank به روشی غیر تهدیدآمیز به شوهرتان نزدیک شوید

سعی کنید از لحن آرامی استفاده کنید و بدون استفاده از کلمات تند یا تحقیر آمیز با مرد الکلی  صحبت کنید. به عنوان مثال، هرگز شوهرتان را مست و یا الکی خطاب نکنید. از بحث کردن با او بپرهیزید و اظهارات و نظرات خود را با روشی ارام و قاطعانه بیان کنید. اگر شوهرتان عصبانی شد و یا خواست بحث و دعوا کند. سعی کنید شما همچنان آرمشتان را حفظ کنید. زیرا عصبانیت او ممکن است باعث شود که به شما صدمه برساند و یا مجدد به سمت مصرف مشروب کشیده شود.

blank

blank از نوشیدنی های غیر الکی و غذاهای سالم استفاده کنید

یک روش عالی برای برخورد با شوهر معتاد به الکل این است که به جای اینکه او را از الکل دور کنید. او را به سمت غذا و نوشیدنی های غیر الکی هدایت کنید. همسرتان را تشویق کنید که غذا بخورد و آب به میزان کافی بنوشد. با این کارها حواس او را پرت کنید تا کمتر به سمت الکل برود و روی مشروب تمرکز کند.

blank تعیین محدودیت های مهم

مسلما شما به یکباره نمی توانید مصرف الکل و مشروب را از شوهرتان دور کنید. به همین دلیل بهتر است برای او حد و مرز و محدودیت هایی را تعیین کنید. اگر اعتیاد به الکل تاثیر منفی بر سلامت شما و فرزندانتان دارد پس با شوهرتان در اینباره صحبت کنید. مثلا به او بگویید که نمی تواند در خانه و یا مقابل فرزندان الکل بنوشد. همچنین به او بگویید هنگامی که مشروب بخورد دیگر نمی تواند  در کنار شما بخوابد و با شما وقت بگذارند. سعی کنید محدودیت هایی را بر اساس نیاز خود تعیین کنید. این کار می تواند آنها را خسته کرده و تلاش کنند مصرف الکل را به حداقل برسانند و یا ترک کنند.

blank با مهربانی و شفقت به او نزدیک شوید نه با قضاوت و پرخاشگری

مسلما شوهر الکلی می تواند شما را عصبانی و پرخاشگر کند. اما این راه چاره نیست. سعی کنید نسبت به شوهرتان و اختلال او دلسوز باشید. شما قصد ندارید که مرد الکلی خود را تنبیه کنید. بلکه از او می خواهید که برای بهبود خود و خانواده اش تلاش کند. عشق، نگرانی و حمایت خود را به شوهرتان نشان دهید. این کار می تواند باعث شود که او نسبت به شما و پیشنهاد شما برای ترک مشروب آرام تر رفتار کند.

blank

blank انتظار تغییرات یک شبه را نداشته باشید

شوهر مشروب خور نمی تواند یک شبه مشروب را کنار بگذارد. اگر شوهرتان قبول کرد که مصرف الکل را کاهش دهد و یا به مرور آن را کنار بگذارد. این یک خبر عالی است. با او به بحث و دعوا نپردازید و إصرار نداشته باشید که او به یکباره مصرف الکل را متوقف کند. اعتیاد به الکل باید درمان شود و نمی توان آن را به راحتی کنار گذاشت.

اگر شما بخواهید این موضوع را قبول نکرده و به شوهرتان سخت بگیرید، ممکن است نتیجه عکس داشته باشد و او بدتر از قبل شروع به مصرف الکل کند.

blank در برابر انکارهای شوهرتان بایستید

یک مرد الکلی برای رفتار خود بهانه های زیادی دارند. شاید شما مطمئن باشید که او الکل مصرف کرده است، اما او بخواهد با بهانه تراشی و یا مخفی کاری  این موضوع را از شما پنهان کند. به جای اینکه با بحث و تعارض در مقابل انکارها و دروغ های او بایستید. از گفتگوهای دوستانه و دلسوزانه کمک بگیرید. اما به یاد داشته باشید که انکار آنها را تحت هیچ شرایطی نپذیرید. اگر او مشکلات مصرف الکل را انکار می کند، با دلیل به او ثابت کنید که اعتیاد به الکل توانسته چه مشکلات و سختی هایی را برای شما به همراه داشته باشد.

همچنین در مواقع خطر و هنگامی که شوهرتان مست است، به کمک شما بیایند.

blank برای درمان، به روانشناس مراجعه کنید

همانطور که گفته شد، اعتیاد به مشروب و الکل یک اختلال به شمار می رود. پس برای مقابله با اختلال اعتیاد به الکل شوهرتان نیاز است که از روش های درمانی مناسب استفاده کنید. برای اینکه بتوانید به شوهرتان کمک کنید تا مصرف الکل را کنار بگذارد، بهتر است به یک مشاوره خانواده مراجعه کرده و از او کمک بخواهید. به یاد داشته باشید که شما و شوهرتان به تنهایی نمی توانید با اعتیاد به مشروب مبارزه کنید. زیرا این نوع اعتیاد فرد را به شدت وابسته می کند. پس احتمال شکست شما در این شرایط بالا می رود. سعی کنید با مراجعه به مشاور و درمانگر مناسب با این بیماری مبارزه کنید تا نتیجه بهتری کسب کنید.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.