?>
تاریخ انتشار : جمعه 5 خرداد 1402 - 12:10
کد خبر : 13015

Caroline Harper Clinical Lead for Mental Health, Bupa UK

سیگار کشیدن و سلامت روان شما

سیگار کشیدن و سلامت روان شما

بسیاری از مردم سیگار می کشند زیرا فکر می کنند که به حفظ آرامش آنها کمک می کند. ممکن است نگران باشید که اگر سیگار را ترک کنید، آرام شدن سخت‌تر می‌شود، یا بیشتر احساس استرس می‌کنید. اما ترک سیگار می تواند در درازمدت احساس شادی بیشتری به شما بدهد. در اینجا، من در مورد ارتباط بین سیگار

بسیاری از مردم سیگار می کشند زیرا فکر می کنند که به حفظ آرامش آنها کمک می کند. ممکن است نگران باشید که اگر سیگار را ترک کنید، آرام شدن سخت‌تر می‌شود، یا بیشتر احساس استرس می‌کنید. اما ترک سیگار می تواند در درازمدت احساس شادی بیشتری به شما بدهد. در اینجا، من در مورد ارتباط بین سیگار کشیدن و سلامت روان صحبت می کنم و نکاتی را برای ترک آن به شما ارائه می دهم .

 

سیگار چگونه بر سلامت روان من تأثیر می گذارد؟

بسیاری از افراد سیگار می‌کشند زیرا احساس می‌کنند که به آنها کمک می‌کند تا با استرس خلاص شوند. سیگار کشیدن می تواند احساس آرامش و آرامش کند. اما سیگار  در واقع شما را آرامتر یا شادتر نمی کند.

آرامش و شادی ناشی از سیگار کشیدن به سرعت از بین می رود. وقتی این احساسات از بین بروند، باعث می شود که بیشتر سیگار بکشید. این هوس ها می تواند مانند اضطراب باشد و وقتی سیگار می کشید از بین می رود. بنابراین بسیاری از مردم احساس می کنند سیگار کشیدن باعث می شود کمتر احساس اضطراب کنند، اما این درست نیست.

افرادی که سیگار می کشند نیز بیشتر در معرض افسردگی هستند ، اما ما به طور قطع نمی دانیم که چرا این اتفاق می افتد. ممکن است سیگار کشیدن باعث افسردگی شود، یا ممکن است افراد مبتلا به افسردگی بیشتر سیگار بکشند.

فواید تسلیم شدن چیست؟

بسیاری از مردم می خواهند سیگار را ترک کنند، اما گاهی اوقات پیدا کردن انگیزه دشوار است. خبر خوب این است که کنار گذاشتن فواید فیزیکی، فواید زیادی برای سلامت روان دارد. این شامل:

  • کاهش اضطراب
  • کاهش سطح استرس
  • بهبود سلامت روانی
  • احساس مثبت تر

 

همچنین ممکن است متوجه شوید که ترک باعث می شود احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید زیرا به یک هدف مهم دست یافته اید.

 

ترک سیگار چه احساسی در من ایجاد می کند؟

ترک سیگار در ابتدا می تواند دشوار باشد. ممکن است احساس اضطراب، استرس یا خلق و خوی ضعیف داشته باشید. همچنین ممکن است تمرکز کردن برای شما دشوارتر باشد. به یاد داشته باشید که این احساسات طبیعی هستند و از بین خواهند رفت.

سعی کنید راه های مثبتی برای مقابله با این احساسات پیدا کنید. ممکن است مفید باشد که روی چیز دیگری تمرکز کنید تا به شما در مقابله با آن کمک کند. این می تواند تمرین ذهن آگاهی، خواندن کتاب یا صحبت با یکی از عزیزان باشد .

مراقبت از سلامت جسمانی به سلامت روانی شما نیز کمک می کند، بنابراین سعی کنید:

  • یک رژیم غذایی متعادل سالم بخورید
  • مقداری فعالیت بدنی را  در برنامه روزانه خود قرار دهید
  • از مصرف زیاد الکل ، کافئین و شکر خودداری کنید
  • هیدراته بمانید

 

چه حمایتی برای ترک سیگار وجود دارد؟

لازم نیست به تنهایی سیگار را ترک کنید. برای پشتیبانی به دنبال خدمات محلی ترک سیگار در نزدیکی خود باشید. اینها ممکن است شامل گروه های حمایتی باشد که می توانید به آنها بپیوندید یا جلساتی با یک مشاور. همچنین ممکن است استفاده از درمان جایگزین نیکوتین (NRT) یا داروها را برای کمک به شما در نظر بگیرید. برای اطلاعات بیشتر با داروساز یا پزشک خود صحبت کنید.

وقتی برایتان سخت است، به یاد داشته باشید که ترک سیگار می تواند به شما کمک کند در دراز مدت احساس شادی، آرامش و مثبت تری داشته باشید. ارزشش را دارد!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.