?>
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 اردیبهشت 1402 - 9:09
کد خبر : 10562

بدشانس ترین آدم روی کره زمین من هستم /به من بگین چکار کنم ؟

بدشانس ترین آدم روی کره زمین من هستم /به من بگین چکار کنم ؟

خانمی هستم ۲۴ ساله. به معنای واقعی کلمه، بدشانس هستم چه در مسائل کوچک و چه مسائل خیلی بزرگ. هر کاری را که شروع می‌کنم، با دردسرهایی مواجه می‌شود که تصورش برای دیگران، بسیار سخت است! آدمی بدشانس‌تر از من روی زمین نیست. سوالم این است که آیا از نظر علم روان شناسی، شانس و

خانمی هستم ۲۴ ساله. به معنای واقعی کلمه، بدشانس هستم چه در مسائل کوچک و چه مسائل خیلی بزرگ. هر کاری را که شروع می‌کنم، با دردسرهایی مواجه می‌شود که تصورش برای دیگران، بسیار سخت است! آدمی بدشانس‌تر از من روی زمین نیست. سوالم این است که آیا از نظر علم روان شناسی، شانس و اقبال واقعا وجود دارد؟ لطفا کمی درباره اش توضیح دهید.
مخاطب گرامی، این‌که این سوال در ذهن شما ایجاد شده، واقعا جای خوشحالی دارد و بدان معناست که شما آمادگی تغییر تفکر در این باره را در خود به وجود آورده‌اید. در ادامه نکاتی مطرح خواهد شد که برای دستیابی به این هدف، کمک‌تان خواهد کرد.
خوش‌شانسی امری اتفاقی نیست!
در بین مردم، داشتن شانس امری اتفاقی و بدون علت است اما اگر دقیق‌تر نگاه کنیم، متوجه می‌شویم هیچ چیز در این جهان اتفاقی نیست. خوش اقبالی و بداقبالی بیش‌تر از این که به دلیل علت‌های ناشناخته باشد، نتیجه تفکر و اندیشه هر فرد درباره خودش است و کسی که به هر دلیلی خودش را بدشانس بداند، طبیعی است که رفتاری متناسب با آن انجام می‌دهد.
موفقیت‌های دیگران را به خوش‌شانسی‌شان نسبت ندهید
نکته مهم دیگر این‌که افرادی که دلیل موفقیت دیگران را شانس و اقبال می‌دانند، مسئولیت اجرای اعمال خود را نمی‌پذیرند. شکل گرفتن روحیه راحت‌طلبی در میان جامعه و نسبت دادن موفقیت دیگران به شانس، باعث می‌شود افراد کمتر به فکر تلاش و رسیدن به اهداف‌شان باشند و در ضمن می‌خواهند خیلی زود به نتیجه دلخواه برسند و وقتی می‌بینند این‌گونه نمی‌شود، موفقیت‌های دیگران را به شانس و اقبال نسبت می‌دهند.
به جای شانس بگویید، احتمال
توصیه می‌کنم از این پس به جای واژه شانس از واژه احتمال استفاده کنید. همان‌طور که می‌دانید، احتمالات در همه عالم بشری وجود دارد و اگر ما تمام تلاش خود را روی مدیریت ذهن بگذاریم، خودمان میزان احتمالات را درباره زندگی شخصی افزایش می‌دهیم.
 به طور مثال، فرض کنیم که احتمال تصادف در هنگام عبور از خیابان یک در ۸۰۰ است. اگر ما در هنگام رد شدن از خیابان دقت و تمرکز کافی داشته باشیم و به سمت راست و چپ نگاه کنیم و … احتمال یک در ۸۰۰ می‌تواند به صفر برسد. پس در نتیجه ما به جای نگاه به خوش شانسی و بدشانسی، می‌توانیم استفاده مناسبی از احتمالات داشته باشیم تا نگاه واقع‌بینانه‌تری به این ماجرا در ذهن شکل بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.