?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 - 16:02
کد خبر : 11246

چرا آب حمام باعث لخت شدن مو می شود اما آب باران باعث فر شدن مو ؟

چرا آب حمام باعث لخت شدن مو می شود اما آب باران باعث فر شدن مو ؟

شاید برای شما هم این سئوال عجیب شکل گرفته باشد که چرا آب حمام باعث لخت شدن مو می شود اما همان موی لخت وقتی در معرض قطرات آب باران قرار می گیرد فر می شود ؟   لخت شدن موها در آب حمام به دلیل وجود شامپو و سایر مواد شیمیایی در آب است

شاید برای شما هم این سئوال عجیب شکل گرفته باشد که چرا آب حمام باعث لخت شدن مو می شود اما همان موی لخت وقتی در معرض قطرات آب باران قرار می گیرد فر می شود ؟

 

لخت شدن موها در آب حمام به دلیل وجود شامپو و سایر مواد شیمیایی در آب است که ممکن است موها را خشک کنند و به شکل لخت درآورند. این مواد شیمیایی معمولاً شامپو، مواد نرم‌کننده و مواد شستشو دهنده موی سر هستند که به منظور پاکسازی موها و حفظ سلامت آنها به آب حمام اضافه می‌شوند. همچنین، در آب حمام ممکن است دمای آب نیز بالا باشد که موها را خشک کرده و به شکل لخت درآورد.

 

 

 

در مقابل، آب باران فر شدن موها را تحت تأثیر قرار می‌دهد زیرا آب باران خالص است و فاقد مواد شیمیایی است. همچنین، آب باران ممکن است دمای پایینی داشته باشد که موها را نرم و لطیف کند. هنگامی که موها نرم و لطیف هستند، به راحتی می‌توانند فر شوند. همچنین، آب باران ممکن است شامل یون‌های منفی باشد که الکتریسیته ساکن در موها را تخلیه کند و به این ترتیب آنها را فر مانند شکل بدهد.

 

 

بنابراین، دلایل لخت شدن موها در آب حمام و فر شدن موها در آب باران متفاوت است، که به وجود مواد شیمیایی در آب حمام و عدم وجود آن در آب باران، و همچنین دمای آب و یون‌های منفی موجود در آب باران برمی‌گردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.