?>
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 - 13:12
کد خبر : 11609

دوش آب سرد آری یا خیر! مسئله این است

دوش آب سرد آری یا خیر! مسئله این است
دوش آب سرد مفید است اما به همان اندازه و چه بسا بیشتر ممکن است خطرناک باشد

دوش گرفتن باعث شادابی و سرحالی آدم می شود ،علاوه بر اینکه بهداشت بدن را خصوصا در فصل گرما ارتقاء می دهد باعث نشاط می شود خصوصا اگر اول صبح ها بتوانیم بعد از خواب دوش بگیرید بسیار مؤثر است .

blank

احتمالا در مورد دوش آب سرد شنیده آید و یا ممکن است دوستان و اطرافیان به شما توصیه کنند که فلانی از دوش گرفتن با آب سرد غافل نشو …

 

دوش گرفتن با آب سرد یک موضوع مورد بحث و جدال بسیاری از افراد است. برخی از مردم باور دارند که دوش گرفتن با آب سرد مفید  است و به سلامتی بدن کمک می کند، در حالی که برخی دیگر معتقدند که دوش با آب گرم بهتر است و استفاده از آب سرد ممکن است  برای بعضی افراد مضر باشد. در ادامه به مزایا و معایب دوش با آب سرد می پردازیم:

فواید دوش با آب سرد:

۱. تحریک سیستم ایمنی: دوش با آب سرد می تواند سیستم ایمنی بدن را تحریک کند. آب سرد باعث تشدید جریان خون در بدن می شود و این باعث بهبود گردش خون و افزایش تعداد سلول های سفید خون می شود.

۲. بهبود روحی: دوش با آب سرد می تواند برای روحیه شما مفید باشد. این فعالیت باعث تحریک سیستم عصبی می شود و با افزایش هورمون های خوشحالی، شما را شادتر می کند.

۳. کاهش درد عضلانی: دوش با آب سرد می تواند به کاهش درد عضلانی کمک کند. آب سرد باعث کاهش التهابات و بروز درد در عضلات می شود.

معایب دوش با آب سرد:

۱. برای بعضی افراد خصوصا افراد بیمار  مضر است: برخی از افراد ممکن است حساسیت به آب سرد داشته باشند یا به دلیل بیماری هایی مانند کم خونی، بیماری های قلبی و عروقی، بیماری های تنفسی و غیره، توصیه نمی شود از آب سرد استفاده کنند.

سردی ممکن است در افرادی که بیمار هستند، تاثیر متقابل داشته باشد. افراد مبتلا به بیماری های جزئی یا بسیار متوسط ​​بایدحمام داغ داشته باشند زیرا گرما ویژگی های جوان سازی را فراهم می کند و به بدن کمک می کند تا بیماری را بهبود بخشد.

۲. ممکن است باعث افزایش فشار خون شود: دوش با آب سرد می تواند باعث افزایش فشار خون شود. برای برخی افراد با فشار خون بالا، توصیه نمی شود که از آب سرد استفاده کنند.

۳. ممکن است باعث بی حالی شود: دوش با آب سرد ممکن است باعث بی حالی شود و باعث کاهش انرژی شما در روز بعدی شود.

۴.افراد مبتلا به مشکلات قلبی یا تیروئید،افرادی که از مشکلات قلبی دارند، به دلایل آشکار، دلسرد می شوند. ممکن است شوک به بدن بدهد که می تواند باعث نارسایی قلبی شود.

۵.دوش آب سرد ممکن است باعث سکته شود،گرفتن دوش سرد، برای کسی که سکته کرده خطر بزرگی دارد، این به دلیل عدم تعادل در تغییرات دما هنگامی که کسی وارد آب سرد می شود است.

در نهایت، دوش با آب سرد یا گرم بستگی به شرایط فردی دارد. برای بعضی افراد، دوش با آب سرد می تواند مفید باشد، در حالی که برای برخی دیگر ممکن است مضر باشد. بهتر است قبل از استفاده از آب سرد یا گرم، با پزشک خود مشورت کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.