?>
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 خرداد 1402 - 9:10
کد خبر : 12426

دکتر سیدعلی ظریفی | ‌ روان‌شناس

هر چه می گویم دوست دخترم زیر بار نمی رود

هر چه می گویم دوست دخترم زیر بار نمی رود
مشاوره فردی: دوستم اعتراف نمی‌کند که مدام پشت سر من بدگویی می‌کند.

سوال: دختری ۲۴ ساله‌ام. یک دوست دارم که خیلی پشت سر من حرف می‌زند و بدگویی می‌کند. بقیه دوستانم به گوشم می‌رسانند. خودش زیر بار نمی‌رود و اعتراف نمی‌کند. چه کنم تا حالم بدتر نشود؟

پاسخ: مخاطب گرامی، همه ما در زندگی احساسات منفی مختلفی را تجربه می‌کنیم. گاهی‌اوقات به خوبی از پس آن‌ها برمی‌آییم و در بعضی مواقع اسیر سیاهی آن‌ها می‌شویم. یکی از این احساسات که ما را اسیر خودش می‌کند، این است که متوجه شویم کسی پشت سرمان بدگویی کرده و حرف زده است. در ادامه چند توصیه به شما دارم.

خودتان را نگران نکنید

یکی از اولین کارهایی که باید از آن آگاه شوید و درکش کنید، این است که هیچ کاری از دست‌تان برنمی‌آید! ممکن است بتوانید یک نفر را که پشت سرتان حرف زده است، خاموش یا توجیه کنید اما این کار را درباره چند نفر در جهان می‌خواهید انجام دهید؟ آیا می‌دانستید که آدمی مثل استیو جابز هم منتقدان زیادی داشته که از شیوه مدیریت و بازاریابی او و حتی شخصیتش خوششان نمی‌آمده؟ نکته‌ای که می‌خواهیم عنوان کنیم این است که با وجود هر کاری که در زندگی‌تان می‌کنید و میزان موفقیت‌تان، همیشه آدم‌هایی هستند که مخالف شما باشند و ممکن است پشت سرتان حرف بزنند. شادی و خوشبختی واقعی شما به پیشرفت و سلامت خود و عزیزان‌تان بستگی دارد. هر چه که دیگران می‌گویند، احساس می‌کنند یا انجام می‌دهند نباید بر خوشبختی و طرز فکر شما اثر بگذارد. قبل از این که دیر شود این مسئله را درک کنید.

بهترین دفاع، ماندن و انجام کارهای مثبت است

اگر به بدگویی‌ها توجه کنیم، حجم زیادی از انرژی خود را از دست خواهیم داد. کافی است یادمان باشد که خوبی‌های زیادی در اطراف‌مان وجود دارد و لازم نیست فقط به بدی‌ها و سیاهی‌ها توجه کنیم. حرف‌ها، اصواتی سرگردان در هوا هستند که راحت فراموش می‌شوند؛ پس بهتر است در عمل خود را ثابت کنیم و جلوی حرف‌هایی را که پشت سرمان زده می‌شود، بگیریم. وقتی مدام کارهای مثبتی انجام می‌دهیم، به دیگران کمک می‌کنیم و عملکرد و رفتار خوبی داریم، دیگران به‌سختی می‌توانند پشت سرمان صحبت کنند.

احساس قربانی شدن نکنید

همان‌طور که احتمالاً تا حالا متوجه شده‌اید، موقعیتی که دیگران پشت سرتان حرف می‌زنند به موفقیت شما در چیزی که توسط آن‌ها مورد حسادت واقع شده‌اید، بستگی دارد. نقش‌تان را به عنوان برنده، بازی کنید، جشن بگیرید و از این واقعیت که حتماً ارزشمند بوده‌اید که درموردتان حرف می‌زنند، لذت ببرید. بنابراین نه با دعوا کردن با هر فردی که پشت سرتان حرف می‌زند، موفق خواهید شد و نه با احساس ناامیدی و منزوی شدن. تنها راه موفقیت، جلو رفتن و ادامه دادن برای رسیدن به اهداف‌تان با وجود حرف‌های دیگران است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.