?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1402 - 14:10
کد خبر : 16733

آرسنال هم مشتری طارمی شدند/مهدی توپچی می شود؟

آرسنال هم مشتری طارمی شدند/مهدی توپچی می شود؟

آرسنال هم خواهان مهدی طارمی است .آرسنالی‌ها که می‌خواهند در فصل آینده نیز مدعی جدی قهرمانی لیگ برتر انگلیس باشند قصد دارند تیمی پرستاره را در  اختیار داشته باشند و برای هر پست دست کم به دو بازیکن تراز اول نیاز دارند. سرویس ورزش چمدون ،میکل آرتتا سرمربی تیم و ادو مدیر فوتبال باشگاه آرسنال

آرسنال هم خواهان مهدی طارمی است .آرسنالی‌ها که می‌خواهند در فصل آینده نیز مدعی جدی قهرمانی لیگ برتر انگلیس باشند قصد دارند تیمی پرستاره را در  اختیار داشته باشند و برای هر پست دست کم به دو بازیکن تراز اول نیاز دارند.

سرویس ورزش چمدون ،میکل آرتتا سرمربی تیم و ادو مدیر فوتبال باشگاه آرسنال تا اینجای کار در فصل نقل و انتقالات عالی عمل کرده اند.

blank

آنها با خرید کای هاورتس از چلسی، دکلان رایس از وستهم و یورین تیمبر از آژاکس،‌ تیم را در همه خطوط به خوبی تقویت کرده اند هرچند که این پایان کار توپچی‌ها در پنجره نقل و انتقالات نیست.

تیم شمال لندنی با وجود اینکه فصل گذشته فراتر از انتظارات ظاهر شد و برای مدت طولانی در صدر جدول قرار داشت اما در نهایت در کسب عنوان قهرمانی لیگ ناکام بود و حالا می‌خواهد فاصله خود را با منچسترسیتی را با خرید چند ستاره دیگر پرکند تا تیم باکیفیت تری را نسبت به فصل قبل داشته باشد.

سایت انگلیسی فوتبال فن کست به بررسی احتمال طارمی به آرسنال پیوسته و او را با دیگر گزینه‌های مورد نظر این تیم مقایسه کرده است که آن را مرور می‌کنیم.

طبق نوشته رسانه پرتغالی اوژوگو که در سایت فوتبال لندن نیز بازنشر شده،‌آرسنال به خرید مهاجم پورتو مهدی طارمی علاقه مند است که می‌تواند یک خرید ارزشمند برای آرسنال به حساب آید و قدرت این تیم را بیشتر کند.

این مهاجم ۳۰ ساله پیش از این در تابستان امسال مورد توجه منچستریونایتد و میلان نیز قرار گرفته و طبق نوشته رسانه‌های پرتغالی مبلغو او کمتر از ۲۰ میلیون یورو نیست. اوژوگو مدعی شده که توپچی‌های لندن وضعیت طارمی را زیر دارند، بازیکنی که به سال آخر قرارداد خود با پورتو وارد شده  است.

آنتونیو مانگو، یک کارشناس استعدادیابی در فوتبال اروپا لقب «باهوش» را به مهدی طارمی داده است. این بازیکن یکی از ارکان اصلی ترکیب پورتو بوده و همواره از زمان حضورش جزو سه بازیکن برتر لیگ پرتغال نیز قرار داشته است.

مهاجم ایرانی آمار خیره‌کننده ۲۹ مشارکت در گل را در ۳۳ بازی را در لیگ پرتغال به نام خود ثبت کرده که شامل ۲۲ گل زده و ۷ پاس گل می‌شود. با توجه به عملکردی که او در سالهای اخیر از خود به نمایش گذاشته تعجبی ندارد که مورد توجه تیمهای لیگ برتر انگلیس قرار گرفته است. در واقع، آمار طارمی قابل مقایسه با فوق‌ستاره‌ای مثل هری کین نیز هست. طی دو فصل اخیر مهاجم تاتنهام ۵۹ گل به ثمر رسانده و طارمی نیز موفق شده ۵۷ گل بار دروازه حریفان پورتو را باز کند.

برای آرسنال،‌ مهاجمی‌به گلزنی این ستاره اهل بوشهر، یک امکان ویژه را در اختیار آرتتا در تاکتیکهای تهاجمی‌قرار می‌دهد و می‌تواند به قدرت تیم در راه رسیدن به قهرمانی تیم کمک کند. آرسنال همین حالا هم خط حمله قدرتمندی دارد اما همیشه جا برای بهتر شدن وجود دارد و در حالی که گابریل ژسوس در فصل قبل ۱۱ گل در ۲۶ بازی لیگ برتر برای آرسنال زده قطعا خط حمله تیم نیاز به ثبت گلهای بیشتر را دارد. تیم شمال لندنی به بازیکن جوان خود فولارین بالوگان که به طور قرضی در رنس بازی می‌کرد نیز توجهی ویژه دارد،‌بازیکن ۲۲ ساله‌ای که ۲۱ گل رد ۳۷ بازی لیگ یک فرانسه به ثمر رسانده است و حالا او هم یک دردسر جدید را برای آرتتا در مورد انتخاب بازیکن ایجاد کرده است.

با این وجود این مهاجم آمریکایی به طور واضح تمایلش را در مورد اینکه می‌خواهد مهاجم اول تیم باشد ابراز کرده و این موضوع با توجه به حضور ژسوس کاملا غیرقابل دسترس است. به همین دلیل خبرهای زیادی در مورد احتمال جدایی او از آرسنال شنیده می‌شود.

طارمی اما می‌تواند یک جایگزین بدون ریسک برای بالوگان باشد،‌کسی که تازه پایش به فوتبال اروپا باز گذاشته اما در همین مدت کم تاثیرگذاری اش را نشان داده است.

او از سال ۲۰۱۹  که ریو اوه پرتغال رفت و بعد از آن که به پورتو منتقل شد همواره آمار درخشان گلزنی راثبت کرده است.

در ۱۴۷ بازی در همه رقابتها این مهاجم قدرتمند توانسته ۸۰ گل زده و ۴۹ پاس گل را رقم بزند تا توانایی فوق العاده و باثباتش را در یک سوم هجومی‌زمین به خوبی ثابت کند. میانگین ۰.۵۲ گل زده بدون پنالتی به ازای هر بازی در سال گذشته مهاجم ایرانی باعث می‌شود او گزینه بهتری برای آرتتا نسبت به بالوگان باشد که آمارش ۰.۴۵ گل بدون پنالتی به ازای هر ۹۰ دقیقه است.

برای ادو مدیر ورزشی باشگاه آرسنال، خرید بالوگان یک سرمایه گذاری هوشمندانه برای آینده است اما اضافه کردن طارمی به معنی داشتن یک گلزن قهار است که توانایی رقابت با ژسوس را در همین فصل دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.