?>
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 تیر 1402 - 13:39
کد خبر : 16865

محققان فواید جدیدی از هندوانه که برای سلامتی مفید است را کشف کردند

محققان فواید جدیدی از هندوانه که برای سلامتی مفید است را کشف کردند

تحقیقات جدید نشان می دهد که هندوانه با افزایش مصرف مواد مغذی از جمله فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی و کاهش قندهای اضافه شده و اسیدهای چرب اشباع شده، کیفیت کلی رژیم غذایی و سلامت قلب را بهبود می بخشد. سرویس سلامت چمدون ، مطالعه دیگری نشان می دهد که مکمل آب هندوانه می

تحقیقات جدید نشان می دهد که هندوانه با افزایش مصرف مواد مغذی از جمله فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی و کاهش قندهای اضافه شده و اسیدهای چرب اشباع شده، کیفیت کلی رژیم غذایی و سلامت قلب را بهبود می بخشد.

سرویس سلامت چمدون ، مطالعه دیگری نشان می دهد که مکمل آب هندوانه می تواند از عملکرد عروق محافظت کند و به طور بالقوه از سلامت قلبی-متابولیک حمایت کند.

دو مطالعه جدید به بررسی رابطه بین مصرف هندوانه و بهبود عادات غذایی در کودکان و بزرگسالان و همچنین تاثیر آب هندوانه بر سلامت قلب و سوخت و ساز بدن می پردازند.

blank

هندوانه بدون شک میوه ای خوش طعم و سرشار از مواد مغذی است.

 اکنون، تحقیقات جدید نقش حیاتی آن را در افزایش کیفیت رژیم غذایی و حمایت از سلامت قلب بیشتر روشن می کند.

مطالعه اخیر منتشر شده در Nutrients نشان می دهد که هندوانه می تواند جذب مواد مغذی و کیفیت کلی رژیم غذایی را در کودکان و بزرگسالان افزایش دهد.

 این تحقیق، بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های بررسی ملی سلامت و تغذیه (NHANES)، نشان داد که کیفیت کلی رژیم غذایی در افرادی که هندوانه مصرف می‌کردند در مقایسه با افرادی که هندوانه مصرف نمی‌کردند، به طور قابل‌توجهی بهتر بود.

طبق این مطالعه، کودکان و مصرف کنندگان بزرگسال هندوانه فیبر رژیمی، منیزیم، پتاسیم، ویتامین C و ویتامین A و همچنین لیکوپن و سایر کاروتنوئیدها دریافت کردند، در حالی که مصرف کمتری از قندهای اضافه شده و کل اسیدهای چرب اشباع شده داشتند.

 کریستن فولگونی، تحلیلگر پژوهشی و نویسنده این مطالعه، یافته های تحقیق را در نشست سالانه انجمن تغذیه آمریکا Nutrition 2023، که از ۲۲ تا ۲۵ جولای ۲۰۲۳ در بوستون برگزار شد، ارائه خواهد کرد.

علائم و نشانه های ابتلا به سرطان خون چیست ؟عوامل خطرزای سرطان خون

علاوه بر مطالعه NHANES، مطالعه جدید دیگری نیز در Nutrients منتشر شده است که بر اساس کار قبلی در این زمینه تحقیقاتی است که نشان می دهد مکمل آب هندوانه از عملکرد عروق در طول هیپرگلیسمی محافظت می کند.

این کارآزمایی متقاطع تصادفی، دوسوکور و کنترل شده با دارونما برای آزمایش اثرات ۲ هفته مکمل روزانه آب هندوانه، که در دانشگاه ایالتی لوئیزیانا انجام شد، به طور خاص به اثرات تعدیل کننده سودمند بالقوه ال-سیترولین و ال-آرژنین – دو ترکیب- پرداخت.در هندوانه یافت می شود – بر روی فراهمی زیستی اکسید نیتریک و تغییر ضربان قلب. بودجه هر دو مطالعه توسط هیئت ملی ترویج هندوانه تامین شد.

ما تصدیق می کنیم که در حالی که حجم  مطالعه نمونه کوچکی بود (۱۸ مرد و زن جوان سالم) و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، این مطالعه به شواهد موجود در حمایت از مصرف منظم هندوانه برای سلامت قلبی-متابولیک اضافه می کند.

علاوه بر ال سیترولین و ال آرژنین، هندوانه منبع غنی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین C و لیکوپن است که همگی می توانند به کاهش استرس اکسیداتیو کمک کرده و در پیشگیری از بیماری قلبی نقش داشته باشند.

.D.، استاد دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه ایالتی لوئیزیانا.

دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها (DGA) مصرف روزانه ۱.۵ تا ۲.۵ فنجان میوه را توصیه می کند و در حال حاضر، بزرگسالان و کودکان ایالات متحده از این هدف کوتاهی می کنند – فقط نیمی از میوه های توصیه شده را در روز دریافت می کنند. 

هندوانه یک میوه غنی از مواد مغذی و منبع عالی ویتامین C (25٪ DV)، منبع ویتامین B6 (8٪ DV) و یک راه خوشمزه برای هیدراته ماندن (۹۲٪ آب)، با تنها ۸۰ کالری در هر ۲ است. – سرو فنجان

فکر هندوانه آبدار در باربیکیو یا گردهمایی در فضای باز آینده شما احتمالاً خاطراتی از لذت بردن از میوه کاملاً رسیده در گذشته تابستان را تداعی می کند.

 واقعیت این است که به لطف تنوع آب و هوایی که امکان تولید هندوانه را در تمام طول سال فراهم می کند، می توان از هندوانه در هر زمان لذت برد. 

چه منتظر اولین نشانه های تابستان برای لذت بردن از هندوانه باشید – یا نه – اجازه دهید این تحقیقات تغذیه ای جدید شما را تشویق کند که هندوانه را به عنوان بخشی از رژیم غذایی متعادل خود بگنجانید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.