?>
تاریخ انتشار : جمعه 23 تیر 1402 - 21:59
کد خبر : 17097

۸ غذای گیاهی که سرشار از ویتامین B12 هستند

۸ غذای گیاهی که سرشار از ویتامین B12 هستند

ویتامین B12 که به نام کوبالامین نیز شناخته می شود، نقش مهمی در حفظ سلامت بدن و ذهن دارد. از آنجایی که بیشتر در محصولات حیوانی یافت می شود. سرویس سلامت چمدون ،بسیاری از کسانی که سبک زندگی گیاهخواری یا گیاهخواری را ترجیح می دهند در تامین نیاز روزانه خود به ویتامین B12 با چالش هایی

ویتامین B12 که به نام کوبالامین نیز شناخته می شود، نقش مهمی در حفظ سلامت بدن و ذهن دارد. از آنجایی که بیشتر در محصولات حیوانی یافت می شود.

سرویس سلامت چمدون ،بسیاری از کسانی که سبک زندگی گیاهخواری یا گیاهخواری را ترجیح می دهند در تامین نیاز روزانه خود به ویتامین B12 با چالش هایی مواجه می شوند.

blank

با این حال، چندین غذای گیاهی وجود دارد که منابع عالی این ماده مغذی حیاتی هستند.

چرا ویتامین B12 مهم است؟

ویتامین B12 از عملکردهای مختلف بدن از جمله تشکیل گلبول های قرمز خون، عملکرد صحیح اعصاب و سنتز DNA پشتیبانی می کند. همچنین به حفظ متابولیسم سالم، افزایش سطح انرژی و ارتقاء عملکرد بهینه مغز کمک می کند. سطوح کافی ویتامین B12 برای سلامتی کلی بسیار مهم است، به ویژه برای گیاهخواران و وگان هایی که ممکن است منابع غذایی محدودی از این ماده مغذی داشته باشند.

چقدر باید ویتامین B12 دریافت کنید؟نشانه های کمبود ویتامین B12

در اینجا هشت گزینه گیاهی وجود دارد که می تواند به گیاهخواران کمک کند تا از دریافت کافی ویتامین B12 برای سلامت کلی اطمینان حاصل کنند:

۱. شیر گیاهی غنی شده:

شیر گیاهی غنی شده از منابعی مانند سویا، بادام و برنج، منبع بسیار خوبی است. ویتامین B12. بسیاری از برندها محصولات شیر ​​غیر لبنی خود را با ویتامین B12 غنی می کنند تا به افرادی که از رژیم گیاهخواری یا وگان پیروی می کنند پاسخگو باشند. برچسب را بررسی کنید تا مطمئن شوید شیری که انتخاب می کنید حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین B12 ا B12 است.

۲. مخمر تغذیه ای:

مخمر تغذیه ای یک مخمر غیرفعال است که معمولاً به عنوان جایگزین پنیر در غذاهای گیاهی و وگان استفاده می شود. علاوه بر طعم پنیری خوشمزه، مخمر مغذی منبع خوبی از ویتامین B12 نیز هست. آن را روی سالاد، پاستا یا پاپ کورن بپاشید تا مصرف این ماده مغذی ضروری را افزایش دهید.

شاید باور نکنید اما این ویتامین بلای جان سیگاری هاست

۳. غلات غنی شده:

روز خود را با یک کاسه غلات غنی شده با ویتامین B12 شروع کنید. بسیاری از غلات صبحانه مانند سبوس و جو گندم کامل با ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری از جمله ویتامین B12، فولات، آهن و ویتامین A غنی شده‌اند. برچسب‌های محصول را بررسی کنید تا آن‌هایی را که به‌طور خاص با این ماده مغذی غنی شده‌اند شناسایی کنید تا از یک صبحانه سالم و متعادل اطمینان حاصل کنید.

۴. تمپه:

تمپه یک محصول تخمیر شده سویا و یک منبع پروتئین گیاهی محبوب است. تمپه علاوه بر اینکه سرشار از پروتئین و فیبر است، منبع خوبی از ویتامین B12 نیز هست. این ماده همه کاره را در سیب زمینی سرخ کرده، سالاد، سوپ یا ساندویچ بگنجانید تا مصرف ویتامین B12 خود را افزایش دهید.

۵. کلرلا:

کلرلا نوعی جلبک آب شیرین است که در سال های اخیر سر و صدای زیادی ایجاد کرده است. خواص غذایی چشمگیر کلرلا که سرشار از مواد مغذی از جمله ویتامین B12 است باعث شده است برخی آن را یک غذای فوق العاده بنامند. به صورت پودر یا مکمل موجود است. پودر کلرلا را به اسموتی ها اضافه کنید یا آن را به عنوان مکمل مصرف کنید تا مصرف روزانه ویتامین B12 خود را افزایش دهید.

۶. جلبک دریایی:

انواع خاصی از جلبک دریایی، مانند نوری، به دلیل داشتن ویتامین B12 شناخته شده است. تحقیقات نشان می دهد که گنجاندن ۴ گرم از این جلبک دریایی خشک در رژیم غذایی، چه در رول سوشی یا به عنوان میان وعده، می تواند به تامین نیاز روزانه ویتامین B12 شما کمک کند.

۷. جایگزین‌های گوشت گیاهی غنی‌شده:

بسیاری از جایگزین‌های گوشت گیاهی مانند همبرگرهای گیاهی، سوسیس‌های گیاهی و محصولات گوشتی سویا با ویتامین B12 غنی شده‌اند. این جایگزین های گیاهی طعم و بافت گوشت را ارائه می کنند و در عین حال مواد مغذی ضروری از جمله ویتامین B12 را ارائه می دهند.

۸. قارچ:

در حالی که قارچ ها منبع مستقیم ویتامین B12 نیستند، حاوی ترکیباتی هستند که شبیه ساختار این ماده مغذی هستند. مصرف قارچ های خشک، به ویژه شیتاکه و صدف، می تواند به حمایت از متابولیسم ویتامین B12 در بدن کمک کند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.