?>
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تیر 1402 - 13:53
کد خبر : 17463

مسیح

کوهنورد هشت سال پس از کشف گنج مون بلان را دریافت می کند!

کوهنورد هشت سال پس از کشف گنج مون بلان را دریافت می کند!

خودش هم به سختی می توانست آن را باور کند  کوهنوردی که در سال ۲۰۱۳ از مونت بلان صعود کرده بود، شگفتی را در این کوه کشف کرد. اکثر کوهنوردان فقط از منظره ای که برای تلاش عظیم خود پاداش دریافت می کنند راضی هستند، اما آنها نیز از این کشف چشم پوشی نمی کنند. تصور کنید

کوهنوردی که به گنج رسید !/ همه چیز درباره او

خودش هم به سختی می توانست آن را باور کند 

کوهنوردی که در سال ۲۰۱۳ از مونت بلان صعود کرده بود، شگفتی را در این کوه کشف کرد. اکثر کوهنوردان فقط از منظره ای که برای تلاش عظیم خود پاداش دریافت می کنند راضی هستند، اما آنها نیز از این کشف چشم پوشی نمی کنند. تصور کنید تصمیم دارید چالش عظیم صعود از مون بلان را قبول کنید.

کوهی که در آلپ قرار دارد دومین کوه بلند در اروپا است، بنابراین باید برای یک تلاش فیزیکی گسترده آماده باشید. اگر موفق شدید، می توانید در شکوه اینکه یکی از معدود کوهنوردانی هستید که خود را به قله این کوه رسانده اند، لذت ببرید. 

این کوهنورد که می‌خواهد ناشناس بماند، با چیزی فراتر از یک داستان خوب و خاطره‌ای خاص به خانه رفت. چیزی که او در کوه کشف کرد چیزی بود که هیچ کس تا به حال ندیده بود. و به گفته کارشناسان سال ها زیر برف پنهان شده بود. داستان این کوهنورد در سراسر جهان شنیده می شود… 

blank

مونت بلان 

مون بلان با ۴۸۰۷ متر ارتفاع، دومین کوه بلند اروپاست. تنها کوه البروس، در قفقاز، رشته کوهی در روسیه، بالاتر از معروف ترین کوه آلپ می رسد. نام این کوه به معنای “کوه سفید” است: نامی منطقی که قله کوه را دائماً در لایه ای از برف پوشانده است. 

قله مون بلان اولین بار در ۸ آگوست ۱۷۸۶ توسط ژاک بالمت و میشل پاکارد به دست آمد . از آن زمان، کوه‌نوردان متعددی این دو را تا قله دنبال کردند. هر سال حدود ۳۰۰۰۰ نفر برای رسیدن به قله تلاش می کنند. این کوه به شدت خطرناک شناخته شده است. 

هر تلاشی پایان خوبی ندارد…  

blank

کوهنورد

در حالی که ۳۰۰۰۰ نفر در سال ممکن است برای رسیدن به قله مون بلان تلاش کنند، اما همه پایان خوشی ندارند. تا آنجا که می دانیم، حدود ۱۴۰۰ کوهنورد در راه رسیدن به قله جان خود را از دست داده اند. هنگام بالا رفتن از کوه، در معرض خطر قرار گرفتن توسط بهمن قرار می گیرید. همچنین اغلب طوفان های شدید در مناطق مرتفع آلپ وجود دارد.

تنها در تابستان سال ۲۰۰۸، ۱۰۰ کوهنورد در تلاش برای رسیدن به قله جان خود را از دست دادند. به خصوص در تابستان به دلیل شلوغی آن بسیار خطرناک است. حدود ۲۰۰ نفر در روز در ماه های تابستان به اوج می رسند. 

اما هیچ یک از آنها متوجه نشدند که این کوهنورد گمنام چه کرده است… 

هشت سال انتظار 

منطقی است که شخصی که این کشف خاص را انجام داده است بخواهد ناشناس بماند. اگر هویت او (یا او) مشخص شود، ممکن است توجه ناخواسته ای را به همراه داشته باشد. همه از کشف این کوهنورد خوشحال نبودند. عده ای می گویند که باید آن را به حال خود رها می کرد.  با توجه به ماهیت حساس این کشف، مقامات فرانسوی ۸ سال طول کشید تا آن را منتشر کنند.

کوهنوردی که این کشف غافلگیرکننده را انجام داد، باید از سال ۲۰۱۳ تا دسامبر ۲۰۲۱ منتظر می ماند تا سیستم بوروکراتیک همیشه کند تصمیم بگیرد. اما یک بار که تصمیم گرفته شد، کوهنورد باید از خوشحالی غرق شده باشد! کنجکاو هستید که بدانید کشف چیست؟ 

این کوهنورد در سال ۲۰۱۳ چیزی را کشف کرد که در همه جا خبرساز شد. در طول سفر سخت خود به قله، در حالی که با بادهای سرد مبارزه می کرد، چیزی توجه او را جلب کرد که هرگز انتظار نداشت تا این ارتفاع را ببیند. نه، چیزی که او کشف کرد قرار نبود روی کوه باشد. 

وقتی مرد این یافته را دقیق‌تر بررسی کرد، تصور اولیه او تأیید شد. این متعلق به موزه ای بود که در مون بلان پوشیده از برف نبود. چطور کسی متوجه این موضوع نشده بود؟ فلان کوهنورد این را اینجا انداخته بود؟ یا شاید حتی آن را پنهان کرد؟ کوهنورد باید سوالات زیادی داشته باشد، زیرا یافته او بسیار خاص بود.

منبع : tips and tricks 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.