?>
تاریخ انتشار : شنبه 31 تیر 1402 - 13:43
کد خبر : 17878

معرفی بهترین گوشی های مدل سری A سامسونگ

معرفی بهترین گوشی های مدل سری A سامسونگ

سری A سامسونگ بسیار پر طرفدار است .در این مقاله به بررسی بهترین گوشی های سری A سامسونگ می پردازیم .اولویت‌های مختلفی برای خرید گوشی سامسونگ دارند، مثلاً یکی به دنبال بالاترین مدل برای بازی می‌گردد، یکی دوربین برایش مهم است و دیگری نمایشگر. رویداد۲۴ مریم آیتی: اگر قصد خرید گوشی میان‌رده و متوسط را داشته باشید،

سری A سامسونگ بسیار پر طرفدار است .در این مقاله به بررسی بهترین گوشی های سری A سامسونگ می پردازیم .
اولویت‌های مختلفی برای خرید گوشی سامسونگ دارند، مثلاً یکی به دنبال بالاترین مدل برای بازی می‌گردد، یکی دوربین برایش مهم است و دیگری نمایشگر.

بهترین مدل‌های گوشی سامسونگ سری A

رویداد۲۴ مریم آیتی: اگر قصد خرید گوشی میان‌رده و متوسط را داشته باشید، حتماً یکی از گزینه‌های مدنظر شما، سریA سامسونگ است. این سری که به عنوان می‌انرده شناخته می‌شود، مدل‌های جذابی را به شما ارائه می‌دهد و خیلی هم پرطرفدارست. از آنجایی که تنوع مدل در این سری زیاد است و گاهی اوقات تفاوت قیمت هم چندان قابل ‌توجه نیست، به احتمال فراوان هنگام خرید دچار تردید و دودلی می‌شوید و نمی‌دانید کدام مدل بهترست و ارزش خرید بیشتری دارد.

آیفون ۱۶ پرو مکس دوربین پریسکوپ “سوپر تله فوتو” خواهد داشت

افراد اولویت‌های مختلفی برای خرید گوشی سامسونگ دارند، مثلاً یکی به دنبال بالاترین مدل برای بازی می‌گردد، یکی دوربین برایش مهم است و دیگری نمایشگر.

روند نوآوری در تکنولوژی گوشی‌های هوشمند با سرعت شگفت‌انگیزی در حال پیشرفت است و تولیدکننده‌های این محصولات در طول یک مدت کوتاه نسل جدیدی از ویژگی‌ها را به کاربران ارائه می‌دهند.

در این میان، تکنولوژی‌هایی که چه بسا تا سال قبل تنها در محصولات پرچمدار دیده می‌شدند در محصولات رده پایین‌تر که اصطلاحا به صرفه‌تر هستند نیز دیده می‌شود. همین امر باعث شده گوشی هوشمندی که برای مثال دو سال پیش با قیمتی مشخص خریداری شده است، از لحاظ ویژگی‌ها با محصول هم قیمتی که اکنون در بازار موجود است قابل مقایسه نباشد.

این موضوع باعث شده گوشی‌هایی با چند دوربین، ویژگی‌های امنیتی خاص مانند سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش، طراحی ظریف و خوش دست و باتری با ظرفیت بالا تقریبا در همه رده‌های محصولات در بازار ایران موجود باشد. گوشی‌های سری A سامسونگ که در یک سال اخیر با نام‌ها و سروشکلی جدید، طراحی و وارد بازارهای جهانی شده‌اند، با همین هدف پا به دنیای گوشی‌های هوشمند گذاشته‌اند.

سامسونگ به خاطر اینکه از رقبای چینی عقب نماند، هر روز به گوشی‌های خود امکانات بیشتر و بهتری می‌دهد. همانطور که می‌دانید میان‌رده‌ها همه خصوصیات را در حد کمال ندارند و فرق بین گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار هم همین است. 

بهترین گوشی سری A سامسونگ 

گوشی سامسونگ A73 5G

این مدل یکی از زیباترین طراحی‌ها را دارد و در عین حال خیلی راحت است. همه چیز درست سرجای خودش قرار گرفته و انگشت‌های دست به راحتی به همه قسمت‌های تلفن دسترسی دارند. تلفن رتبه IP67 را نشان میدهد که یعنی تلفن تا حد خیلی زیادی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است. طراحی راحت تلفن به شما اجازه میدهد که در استفاده طولانی روی تلفن و کاری که انجام میدهید تسلط داشته باشید.

سامسونگ در این مدل ۱۵ میلیونی از یک نمایشگر ۶.۷ اینچ Super AMOLED Plus استفاده کرده که کیفیت تصویر خیلی خوبی دارد. صفحه نمایش نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز را ارائه میدهد که باعث می‌شود همه چیز سریع باشد؛ از بازی کردن تا جابجا شدن بین صفحات. نمایشگر روشنایی خیلی خوبی دارد که باعث می‌شود بتوانید زیر آفتاب از گوشی بدون مشکل استفاده کنید. صفحه‌نمایش وضوح بالایی دارد و میتوانید جزئیات خیلی بیشتری از فیلم‌ها، تصاویر و بازی‌ها را ببینید.

از پردازنده اسنپدراگون ۷۷۸ بعنوان پردازنده مرکزی استفاده شده. تراشه استفاده شده، از قدرت خیلی خوبی برای پردازش دستورات برخورد است و میتواند انواع بازی‌های گرافیکی و برنامه‌های حرفه‌ای را بدون مشکل اجرا کند. 

نهایت بهتر است به سیستم دوربین گلکسی A73 اشاره کنیم که میتواند عکس و فیلم خیلی خوبی ثبت کند. فرقی نمیکند روز باشد یا شب، در هرصورت عملکرد دوربین‌های گلکسی A73 واقعا عالی است. نکته مثبتی که دارند، دقت رنگ بالای تصاویر است که باعث میشود همه عکس‌ها خیلی زنده و طبیعی به نظر برسند. 

این گوشی با ابعاد ۱۶۳.۷×۷۶.۱×۷.۶ میلی‌متر و وزن بسیار سبک ۱۸۱ گرم، به‌عنوان یک گوشی خوش‌دست شناخته می‌شود که البته این موضوع برای اغلب گوشی‌های سامسونگ صدق می‌کند.

سامسونگ یک نمایشگر ۶.۷ اینچی از نوع Super AMOLED Plus در گوشی گلکسی A73 تعبیه کرده که با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۹۳ پیکسل در اینچ، کیفیت بسیار خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد. به همین دلیل هم می‌توانید آن را در میان بهترین گوشی های رده بالای سامسونگ مشاهده کنید.

روشنایی نمایشگر این گوشی در حالت HBM به ‌اندازه ۸۰۰ نیت است. این اسمارت‌فون دارای نرخ نوسازی ۱۲ هرتزی است که باعث می‌شود سرعت بسیار خوبی برای بازی‌های ویدیویی داشته باشد.

خوشبختانه سامسونگ در این گوشی هم از پردازنده اسنپدراگون استفاده کرده است. گوشی گلکسی A73 از پردازنده قدرتمند کوالکام اسنپدراگون ۷۷۸G 5G بهره می‌برد. این پردازنده ۶ نانومتری که دارای پردازنده گرافیکی Adreno 642L است، برای اغلب بازی‌های ویدیویی عملکرد بسیار خوبی دارد. به همین دلیل هم می‌توان آن را یکی از بهترین گوشی های سامسونگ تا ۲۰ میلیون تومان برشمرد.

به گزارش رویداد۲۴ این گوشی با رم ۶ و ۸ با حافظه ۱۲۸ و ۲۵۶ عرضه می‌شود. علاوه‌براین، از نصب کارت حافظه نیز پشتیبانی می‌کند. نوع حافظه داخلی این گوشی UFS 2.2 است که نسبت به موارد دیگر، عملکرد پایین‌تری دارد. 

چهار دوربین در پنل پشتی گلکسی A73 وجود دارد که دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی آن از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. در کنار این لنز واید با دریچه دیافراگم ۱.۸، یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید، یک لنز ماکرو و یک دوربین تشخیص ۵ مگاپیکسلی نیز قرار گرفتند. دوربین گوشی که برای فیلم‌برداری از قابلیت لرزشگیر الکترونیکی پشتیبانی می‌کند، به شما امکان ضبط ویدیوهای ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را می‌دهد.

گوشی گلکسی A73 که یکی از بهترین گوشی های رده بالای سامسونگ شناخته می‌شود، انرژی خود را از یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌گیرد. این باتری که از قابلیت شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند، عملکرد شارژ خیلی خوبی دارد و می‌تواند سرعت شارژ پایین خود را جبران کند.

بهترین گوشی سری A سامسونگ از نظر اقتصادی

گوشی سامسونگ A04e

این محصول را به دلیل داشتن کمترین قیمت، در لیست بهترین گوشی های سری A سامسونگ قرار داده‌ایم .Galaxy A04e حدود ۹۲ دلار در بازار جهانی قیمت گرفته که با در نظر گرفتن نوسانات ارز در بازارها باز هم همچنان جزء اقتصادی‌ترین مدل‌ها محسوب می‌شود.

خرید این مدل برای دو دسته از کاربران مناسب است. یکی آنهایی که تصمیم به خرید گوشی دوم گرفته‌اند و دیگری هم کسانی که تنها قرارست با گوشی خود ساده‌ترین کارها مانند پیام دادن، زنگ زدن، تاکسی گرفتن، غذا سفارش دادن و موارد این چنینی را انجام دهند.

یکی از مزایای خرید سامسونگ A04e ماندگاری شارژ بالاست. از مشخصات کلیدی این دستگاه می‌توان به مواردی چون صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی، پردازنده مناسب برای کارهای روزمره و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد که اگر این موارد برایتان کافی هستند پس شک نکنید که بهترین گوشی سامسونگ سری A در بین اقتصادی‌ترین خواهد بود.

گوشی سامسونگ A04

اگر بخواهید کمی بیشتر از محصول قبلی، هزینه کنار بگذارید، این محصول پیشنهاد بعدی ما به عنوان بهترین گوشی سامسونگ سری A خواهد بود. اصلی‌ترین مزایای خرید این مدل، داشتن دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلیست که تا حدی این محصول را برای عکاسی ساده مناسب‌تر می‌کند. بر خلاف «A04e» که اصلاً برای عکاسی مناسب نبود، سامسونگ A04 کمی بهتر عمل کرده است.

در واقع، از نظر سایر مشخصات، فرق چندانی بین این دو مدل از سری A سامسونگ نیست و از نظر سخت‌افزار هم تمام کارهای ساده روزمره به جز بازی کردن را می‌توانید با آن انجام دهید. 

گوشی سری A سامسونگ

A04s

در حقیقت بین این مدل و محصولات قبلی که معرفی کردیم،  A04s بهترین گوشی سری A سامسونگ محسوب می‌شود. اولین دلیل اینست که شما با پرداخت هزینه‌ای منصفانه دستگاهی را دریافت می‌کنید که تراشه آن با محصول گران قیمت‌تر یعنی A-14 یکی است.

بهترین مدل‌های گوشی سامسونگ سری A

در مجموع، اگر برای خرید محصولات سامسونگ سری A هزینه‌ای کمتر از ۶ میلیون را کنار گذاشته‌اید، پیشنهاد ما خرید این مدلست، چراکه در بیشتر بخش‌ها ویژگی جالبی برای آن انتخاب شده است. به عنوان مثال، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، سرعت شارژ ۱۵ وات، دوربین واید ۵۰ مگاپیکسلی، تراشه کارآمدتر نسبت به دو مدل قبلی و همچنین داشتن سنسور اثر انگشت جزء مزایای خرید این گوشی سری A به حساب می‌آید.

گوشی سامسونگ سری A با برچسب قیمتی مناسب

در این دسته از گوشی های سامسونگ سری A قرارست به معرفی مدل‌هایی بپردازیم که از نظر مشخصات نسبت به مدل‌های قبلی، سطح بالاتری دارند و اگر قیمت آنها را هم مد نظر قرار دهیم، باز هم ارزش خرید بالایی دارند. همچنین این مدل گوشی های سامسونگ سری A جزء محصولات پرفروش بازار قرار می‌گیرند.

بهترین گوشی سامسونگ A14 4G

در خصوص مشخصات، این گوشی به عنوان جدیدترین گوشی سامسونگ سری A در مقایسه با مدل‌های بالا، ارتقا قابل ‌توجهی دارد، اما اگر بخواهیم آن را نسبت به نسل قبلی خود، یعنی A13 در مقام مقایسه قرار دهیم، تفاوت چندانی بین آن‌ها نیست. در حقیقت شما با خرید این مدل، بیشتر مشخصات نسل قبلی را دریافت می‌کنید. قیمت گوشی A14 نسبت به نسل قبلی خود کمترست و از آن طرف هم در عکس‌برداری سلفی بهتر عمل می‌کند.

در مجموع مشخصاتی چون نرم‌افزار به روزتر، دوربین واید ۵۰ مگاپیکسلی، سلفی ۱۳ مگاپیکسل و رزولوشن ۲۴۰۸×۱۰۸۰ پیکسل از مزایای خرید این گوشی سامسونگ مدل A شمرده می‌شود.

صفحه نمایش A14 نسبت به نسل قبلی کمی بزرگتر شده و به ۶.۶ اینچ رسیده است؛ بنابراین اگر شما نمایشگر بزرگتر را کاربردی‌تر می‌دانید، این اندازه برای شما مناسب خواهد بود. خوبی نمایشگرهای بزرگ این است که هم بازی کردن با آن‌ها راحت‌تر است و هم اینکه فیلم دیدن در صفحه‌نمایش بزرگتر به مراتب جذاب‌ترست. به همین دلیل است که برای کاربرانی که با گوشی فیلم می‌بینند و گیم می‌زنند صفحه‌نمایش‌هایی با این اندازه توصیه می‌شود.

A14 سامسونگ از دوربین سه‌تایی بهره برده که لنزهای واید، ماکرو و سنسور عمق را شامل می‌شود. لازم به ذکرست که در این پنل لنز اولتراواید به چشم نمی‌خورد، اما با این حال لنزهای دیگر عکس‌برداری شما را متنوع‌تر می‌کنند. سنسور عمق کمک می‌کند تا عکس‌های پرتره بهتری بگیرید و با لنز ماکرو نیز می‌توانید در فاصله بسیار نزدیک از جزئیات ریز مانند طراحی سنگ، مژه چشم و… عکس بگیرید. البته از این لنز توقع کیفیت عالی نداشته یاشید، اما باز هم می‌تواند نیاز شما را برطرف کند.

دوربین واید یا همان اصلی از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 تشکیل شده که در روز توانایی ثبت کردن عکس‌ها را با جزئیات نسبتاً خوبی دارد و در مقایسه با برخی از رقبای خود عملکرد راضی‌کننده‌تری ارائه می‌دهد. در خصوص فیلمبرداری خبری از پشتیبانی کیفیت ۴ k نیست، اما می‌توانید فیلم‌هایی با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کنید.

گوشی A14 نسخه ۵ Gرا با دو تراشه مختلف عرضه کرده است. این دو مورد، تراشه اگزینوس ۱۳۳۰ و دایمنسیتی ۷۰۰ را شامل می‌شود. تراشه دایمنسیتی ۷۰۰ در نسل قبلی نسخه ۵ Gهم دیده شد و از نظر عملکرد کاربران مشکلی با آن نداشتند . از نظر حافظه در سه نسخه ۶۴/۴، ۱۲۸/۴ و ۱۲۸/۶ گیگابایت عرضه شده است.

گوشی سامسونگ A24

در بین گوشی های سری A این مدل یکی از جدیدترین‌ها در سال ۲۰۲۳ است که در هر سه بخش نمایشگر، دوربین و سخت‌افزار نسبت به بیشتر رقبای هم قیمت خود، خوب عمل کرده است .باید بگوییم که یکی از مشخصات این مدل مجهز بودن به پنل سوپر آمولد ۹۰ هرتزی با حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت و همچنین رزولوشن ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل است.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی Galaxy A24 از قابلیت OIS یا همان لرزگشیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند که برای این رنج قیمت، نکته حائز اهمیتی است. در ضمن، تراشه Helio G99 که در این مدل بکار رفته برای انجام کارهای روزمره قدرت بالایی دارد، اما برای اجرای بازی‌های گرافیکی، معمولی عمل می‌کند و نمی‌شود انتظار اجرای بازی بدون افت فریم را از آن داشت. امتیاز آنتوتوی این محصول حدود ۳۹۸ هزارست که برای این رنج قیمت عالیست.

در ضمن مزایای خرید این مدل نسبت به محصولات پیشین هم اینست که از سرعت شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. در مجموع اگر بین گوشی های سری A این مشخصات را کافی می‌دانید از خرید Galaxy A24 پشیمان نخواهید بود.

بهترین گوشی سامسونگ سری Aبا پشتیبانی ۵G

گوشی سامسونگ A33

این محصول یکی دیگر از گوشی های سری A سامسونگ است که قیمت مناسبی هم دارد..

گوشی A33 نمایشگر بی‌نظیر Super AMOLED با رفرش ریت ۹۰ هرتزی دارد. تراکم پیکسلی ۴۱۱ پیکسل‌در‌هر‌اینچ و رزولوشن Full HD این نمایشگر، باعث می‌شود فیلم دیدن روی آن بسیار لذت‌بخش شود. از دیگر مشخصات این مدل سامسونگ می‌توان به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری با فست شارژ ۲۵ واتی و استفاده از تراشه قدرتمند اگزینوس ۱۲۸۰ اشاره کرد که در اجرای بازی‌های گرافیکی عملکرد موفقی دارد. ناگفته نماند سنسور اثر انگشت نیز به صورت اپتیکال زیر نمایشگر قرار گرفته و سرعت بالا و عملکرد قابل‌قبولی را هم از خود نشان می‌دهد.

به صورت کامل از پلاستیک ساخته شده و وزن مناسبی دارد. دستگاه رتبه IP67 را دارد که نشان میدهد تلفن به صورت کامل در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است و میتواند تا عمق ۱ متری را برای مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورد.

گوشی سامسونگ A04e

این محصول را به دلیل داشتن کمترین قیمت، در لیست بهترین گوشی های سری A سامسونگ قرار داده‌ایم .Galaxy A04e حدود ۹۲ دلار در بازار جهانی قیمت گرفته که با در نظر گرفتن نوسانات ارز در بازارها باز هم همچنان جزء اقتصادی‌ترین مدل‌ها محسوب می‌شود.

خرید این مدل برای دو دسته از کاربران مناسب است. یکی آنهایی که تصمیم به خرید گوشی دوم گرفته‌اند و دیگری هم کسانی که تنها قرارست با گوشی خود ساده‌ترین کارها مانند پیام دادن، زنگ زدن، تاکسی گرفتن، غذا سفارش دادن و موارد این چنینی را انجام دهند.

یکی از مزایای خرید سامسونگ A04e ماندگاری شارژ بالاست. از مشخصات کلیدی این دستگاه می‌توان به مواردی چون صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی، پردازنده مناسب برای کارهای روزمره و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد که اگر این موارد برایتان کافی هستند پس شک نکنید که بهترین گوشی سامسونگ سری A در بین اقتصادی‌ترین خواهد بود.

گوشی سامسونگ A04

اگر بخواهید کمی بیشتر از محصول قبلی، هزینه کنار بگذارید، این محصول پیشنهاد بعدی ما به عنوان بهترین گوشی سامسونگ سری A خواهد بود. اصلی‌ترین مزایای خرید این مدل، داشتن دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلیست که تا حدی این محصول را برای عکاسی ساده مناسب‌تر می‌کند. بر خلاف «A04e» که اصلاً برای عکاسی مناسب نبود، سامسونگ A04 کمی بهتر عمل کرده است.

در واقع، از نظر سایر مشخصات، فرق چندانی بین این دو مدل از سری A سامسونگ نیست و از نظر سخت‌افزار هم تمام کارهای ساده روزمره به جز بازی کردن را می‌توانید با آن انجام دهید. 

گوشی سامسونگ A04s

در حقیقت بین این مدل و محصولات قبلی که معرفی کردیم،  A04s بهترین گوشی سری A سامسونگ محسوب می‌شود. اولین دلیل اینست که شما با پرداخت هزینه‌ای منصفانه دستگاهی را دریافت می‌کنید که تراشه آن با محصول گران قیمت‌تر یعنی A-14 یکی است.

بهترین مدل‌های گوشی سامسونگ سری A

در مجموع، اگر برای خرید محصولات سامسونگ سری A هزینه‌ای کمتر از ۶ میلیون را کنار گذاشته‌اید، پیشنهاد ما خرید این مدلست، چراکه در بیشتر بخش‌ها ویژگی جالبی برای آن انتخاب شده است. به عنوان مثال، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، سرعت شارژ ۱۵ وات، دوربین واید ۵۰ مگاپیکسلی، تراشه کارآمدتر نسبت به دو مدل قبلی و همچنین داشتن سنسور اثر انگشت جزء مزایای خرید این گوشی سری A به حساب می‌آید.

بهترین گوشی سامسونگ سری A با برچسب قیمتی مناسب

در این دسته از گوشی های سامسونگ سری A قرارست به معرفی مدل‌هایی بپردازیم که از نظر مشخصات نسبت به مدل‌های قبلی، سطح بالاتری دارند و اگر قیمت آنها را هم مد نظر قرار دهیم، باز هم ارزش خرید بالایی دارند. همچنین این مدل گوشی های سامسونگ سری A جزء محصولات پرفروش بازار قرار می‌گیرند.

گوشی سامسونگ A14 4G

در خصوص مشخصات، این گوشی به عنوان جدیدترین گوشی سامسونگ سری A در مقایسه با مدل‌های بالا، ارتقا قابل ‌توجهی دارد، اما اگر بخواهیم آن را نسبت به نسل قبلی خود، یعنی A13 در مقام مقایسه قرار دهیم، تفاوت چندانی بین آن‌ها نیست. در حقیقت شما با خرید این مدل، بیشتر مشخصات نسل قبلی را دریافت می‌کنید. قیمت گوشی A14 نسبت به نسل قبلی خود کمترست و از آن طرف هم در عکس‌برداری سلفی بهتر عمل می‌کند.

در مجموع مشخصاتی چون نرم‌افزار به روزتر، دوربین واید ۵۰ مگاپیکسلی، سلفی ۱۳ مگاپیکسل و رزولوشن ۲۴۰۸×۱۰۸۰ پیکسل از مزایای خرید این گوشی سامسونگ مدل A شمرده می‌شود.

صفحه نمایش A14 نسبت به نسل قبلی کمی بزرگتر شده و به ۶.۶ اینچ رسیده است؛ بنابراین اگر شما نمایشگر بزرگتر را کاربردی‌تر می‌دانید، این اندازه برای شما مناسب خواهد بود. خوبی نمایشگرهای بزرگ این است که هم بازی کردن با آن‌ها راحت‌تر است و هم اینکه فیلم دیدن در صفحه‌نمایش بزرگتر به مراتب جذاب‌ترست. به همین دلیل است که برای کاربرانی که با گوشی فیلم می‌بینند و گیم می‌زنند صفحه‌نمایش‌هایی با این اندازه توصیه می‌شود.

A14 سامسونگ از دوربین سه‌تایی بهره برده که لنزهای واید، ماکرو و سنسور عمق را شامل می‌شود. لازم به ذکرست که در این پنل لنز اولتراواید به چشم نمی‌خورد، اما با این حال لنزهای دیگر عکس‌برداری شما را متنوع‌تر می‌کنند. سنسور عمق کمک می‌کند تا عکس‌های پرتره بهتری بگیرید و با لنز ماکرو نیز می‌توانید در فاصله بسیار نزدیک از جزئیات ریز مانند طراحی سنگ، مژه چشم و… عکس بگیرید. البته از این لنز توقع کیفیت عالی نداشته یاشید، اما باز هم می‌تواند نیاز شما را برطرف کند.

دوربین واید یا همان اصلی از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 تشکیل شده که در روز توانایی ثبت کردن عکس‌ها را با جزئیات نسبتاً خوبی دارد و در مقایسه با برخی از رقبای خود عملکرد راضی‌کننده‌تری ارائه می‌دهد. در خصوص فیلمبرداری خبری از پشتیبانی کیفیت ۴ k نیست، اما می‌توانید فیلم‌هایی با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کنید.

سامسونگ گوشی A14 نسخه ۵ Gرا با دو تراشه مختلف عرضه کرده است. این دو مورد، تراشه اگزینوس ۱۳۳۰ و دایمنسیتی ۷۰۰ را شامل می‌شود. تراشه دایمنسیتی ۷۰۰ در نسل قبلی نسخه ۵ Gهم دیده شد و از نظر عملکرد کاربران مشکلی با آن نداشتند . از نظر حافظه در سه نسخه ۶۴/۴، ۱۲۸/۴ و ۱۲۸/۶ گیگابایت عرضه شده است.

گوشی سامسونگ A24

در بین گوشی های سری A این مدل یکی از جدیدترین‌ها در سال ۲۰۲۳ است که در هر سه بخش نمایشگر، دوربین و سخت‌افزار نسبت به بیشتر رقبای هم قیمت خود، خوب عمل کرده است .باید بگوییم که یکی از مشخصات این مدل مجهز بودن به پنل سوپر آمولد ۹۰ هرتزی با حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت و همچنین رزولوشن ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل است.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی Galaxy A24 از قابلیت OIS یا همان لرزگشیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند که برای این رنج قیمت، نکته حائز اهمیتی است. در ضمن، تراشه Helio G99 که در این مدل بکار رفته برای انجام کارهای روزمره قدرت بالایی دارد، اما برای اجرای بازی‌های گرافیکی، معمولی عمل می‌کند و نمی‌شود انتظار اجرای بازی بدون افت فریم را از آن داشت. امتیاز آنتوتوی این محصول حدود ۳۹۸ هزارست که برای این رنج قیمت عالیست.

در ضمن مزایای خرید این مدل نسبت به محصولات پیشین هم اینست که از سرعت شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. در مجموع اگر بین گوشی های سری A این مشخصات را کافی می‌دانید از خرید Galaxy A24 پشیمان نخواهید بود.

بهترین گوشی سامسونگ سری Aبا پشتیبانی ۵G

گوشی سامسونگ A33

این محصول یکی دیگر از گوشی های سری A سامسونگ است که قیمت مناسبی هم دارد..

گوشی A33 نمایشگر بی‌نظیر Super AMOLED با رفرش ریت ۹۰ هرتزی دارد. تراکم پیکسلی ۴۱۱ پیکسل‌در‌هر‌اینچ و رزولوشن Full HD این نمایشگر، باعث می‌شود فیلم دیدن روی آن بسیار لذت‌بخش شود. از دیگر مشخصات این مدل سامسونگ می‌توان به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری با فست شارژ ۲۵ واتی و استفاده از تراشه قدرتمند اگزینوس ۱۲۸۰ اشاره کرد که در اجرای بازی‌های گرافیکی عملکرد موفقی دارد. ناگفته نماند سنسور اثر انگشت نیز به صورت اپتیکال زیر نمایشگر قرار گرفته و سرعت بالا و عملکرد قابل‌قبولی را هم از خود نشان می‌دهد.

به صورت کامل از پلاستیک ساخته شده و وزن مناسبی دارد. دستگاه رتبه IP67 را دارد که نشان میدهد تلفن به صورت کامل در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است و میتواند تا عمق ۱ متری را برای مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورد.

سامسونگ در این مدل از یه نمایشگر ۶.۴ اینچی Super AMOLED استفاده کرده که نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز را ارائه میدهد. نرخ بالای به‌روزرسانی باعث میشود رابط کاربری دستگاه نرم و روان باشد و بازی و برنامه‌ها هم خیلی سریع اجرا بشوند. نمایشگر استفاده شده بخاطر وضوح بالایی که دارد، جزئیات زیادی از فیلم، عکس و بازی را نشان میدهد. همچنین صفحه‌نمایش استفاده شده روشنایی خیلی خوبی دارد که باعث میشود بتوانید از تلفن زیر نور آفتاب بدون مشکل استفاده کنید.

برای پردازنده مرکزی، سامسونگ از تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ استفاده کرده که در این رنج قیمتی، قدرت پردازش خیلی خوبی دارد و میتواند برنامه و بازی‌های سنگین و حرفه‌ای زیادی را اجرا کند. 

این گوشی با استفاده از تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ قدرت می‌گیرد. این پردازنده ۵ نانومتری عملکرد نسبتاً خوبی دارد و نسبت به هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌کنید، می‌توانید از این محصول برای بازی‌های مختلف استفاده کنید.

پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته‌ای بوده که شامل دو هسته ortex-A78 با حداکثر فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با حداکثر فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز می‌شود. مسئولیت پردازش گرافیکی تلفن مذکور هم بر عهده Mali-G68 است و عملکرد پردازشی خوبی دارد.

شما می‌توانید گوشی سامسونگ گلکسی A33 را با نسخه‌های رم ۶ یا ۸ گیگابایتی خریداری کنید. توجه داشته باشید که در صورت انتخاب رم ۶ گیگابایتی، حافظه این گوشی به‌اندازه ۱۲۸ گیگابایت خواهد بود. این در حالی است که اگر رم ۸ گیگابایتی را انتخاب کنید، دست شما برای انتخاب حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی باز است. اگر به حافظه داخلی بیشتری نیاز دارید تا فایل‌های خود را در گوشی ذخیره کنید، می‌توانید سیم‌کارت دوم خود را خارج کرده و به‌جای آن کارت حافظه قرار دهید.

هنگامی که به پنل پشتی گلکسی A33 نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که این گوشی دارای دوربین چهارگانه است. دوربین اصلی این گوشی دارای یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم ۱.۸ بوده و کیفیت نسبتاً خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد. این لنز واید ۲۶ میلی‌متری از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز به همراه لرزش‌گیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند.

سایر لنزهای این تلفن همراه شامل لنز اولترا واید، لنز ماکرو و سنسور تشخیص عمق تصویر می‌شوند که به ترتیب با سنسورهای ۸، ۵ و ۲ مگاپیکسلی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. با استفاده از این تلفن همراه، شما می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت ۴K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه یا ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۳۰ یا ۱۲۰ فریم در ثانیه ضبط کنید. دوربین سلفی این گوشی هم دارای یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی است که کیفیت خوبی به شما عرضه می‌کند.

گوشی سامسونگ A34

در حقیقت گلکسی A34 نسبت به نسل قبلی خود ارتقا قابل‌توجهی داشته. اولین مزیت خرید این گوشی سامسونگ سری A داشتن نمایشگری مجهز به پنل سوپرآمولد با نرخ نوسازی فوق‌العاده ۱۲۰ هرتزیست. با این نمایشگر مطمئن باشید که چه برای فیلم دیدن و چه بازی کردن تجربه بسیار خوبی را خواهید داشت.

این مدل هر چند گیمینگ نیست، اما باز هم برای بازی مناسب است. دلیل این ادعا هم اینست که سامسونگ برای آن تراشه دایمنسیتی ۱۰۸۰ را انتخاب کرده که با وجود آن این محصول توانسته در تست آنتوتو امتیازی بالاتر از ۴۷۲ هزار را بدست آورد.

حتی اگر هم به عکاسی اهمیت می‌دهید، این مدل باز هم می‌تواند در این زمینه راضی نگهتان دارد. دوربین واید ۴۸ مگاپیکسلی با قابلیت OIS، لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی و حتی دوربین سلفی مواردی هستند که در این بخش خروجی‌های قابل قبولی را ارائه می‌دهند.

 

گوشی سامسونگ A53

ویژگی مهم این گوشی قدرت خوب آن در زمینه عکاسی پرتره و سلفی است. در مجموع این گوشی جزء محصولاتی است که تا چند سال شما را از خرید محصول جدید معاف می‌کند.

سامسونگ A53 از یک نمایشگر با فنآوری سوپرآمولد ساخته شده که نرخ نوسازی آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد و از رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل هم پشتیبانی می‌کند. سامسونگ همچنین بر روی این پنل، گوریلاگلس ۵ را قرار داده تا در مقابل خط و خش از آن محافظت کند.

این اسمارت‌فون با ابعاد کاملاً مناسب ۱۵۹.۶×۷۴.۸×۸.۱ میلی‌متر و وزن بسیار سبک ۱۸۹ گرم در اختیار شما قرار می‌گیرد و بسیار خوش‌دست است. بااین‌حال، توجه داشته باشید که این گوشی کاملاً از پلاستیک تولید شده است و پنل جلوی شیشه‌ای آن با استفاده از کورنینگ گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

این اسمارت‌فون به تراشه قدرتمند اگزینوس ۱۲۸۰ مجهز شده است. این تراشه ۵ نانومتری عملکرد فوق‌العاده خوبی برای اجرای برنامه‌های سنگین و اغلب بازی‌های ویدیویی در اختیار شما قرار می‌دهد. مسئولیت پردازش گرافیکی بازی‌های ویدیویی این گوشی همراه هم بر عهده Mali-G68 است که عملکرد بسیار خوبی دارد.

با سه نسخه رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اگر فکر می‌کنید به فضای ذخیره بیشتری برای نگهداری فایل‌های خود نیاز دارید، می‌توانید سیم‌کارت دوم خود را خارج کرده و به‌جای آن کارت حافظه قرار دهید.

این گوشی هوشمند چهار دوربین دارد. دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی این گوشی از قابلیت‌های فوکوس خودکار با تشخیص فاز به همراه لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. به دلیل پشتیبانی از لرزشگیر الکترونیکی تصویر، حتی اگر دست شما بلرزد هم می‌توانید فیلم و عکس‌های جذابی بگیرید. این گوشی به شما امکان ضبط ویدیوهای ۴K را نیز می‌دهد.

بهترین گوشی سامسونگ سری Aبرای بازی

در ادامه این بخش قرارست مدلی را معرفی کنیم که در کنار مشخصاتی نظیر نمایشگر و دوربین، در بخش سخت‌افزار هم پر قدرت عمل کرده‌ است. حتی اگر دوست دارید مدلی از گوشی سامسونگ سریS  داشته باشید، اما بودجه کافی ندارید، این مدل‌ می‌تواند راضی نگهتان دارد.

گوشی سامسونگ A54

اگر به دنبال یک گوشی عالی برای بازی کردن در بین سری A سامسونگ هستید، این مدل بهترین انتخاب خواهد بود. این مدل با داشتن تراشه اگزینوس توانسته امتیاز آنتوتوی ۵۰۶ هزار را کسب کند که برای یک گوشی در این رنج قیمت، رقم قابل توجهیست. به طور کل، گلکسی ای ۵۴ قادر خواهد بود عناوین مختلف بازی را در کیفیتی معقول اجرا کند.

علاوه بر سخت‌افزار، Galaxy A54 در بخش نمایشگر هم مشخصات بسیار خوبی دارد. به عنوان مثال، نوع صفحه‌نمایش آن پنل سوپر آمولد با کیفیتی است که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و حداکثر روشنایی آن هم به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد.

مورد بعدی هم که باعث می‌شود این محصول در جایگاه خود به عنوان یکی از بهترین گوشی های سری A سامسونگ محکم‌تر بنشیند، عملکرد دوربینش است. در تصاویری که با دوربین این گوشی گرفته می‌شود، مشخص است که تعادل نور سفید با دقت حفظ شده و همچنین رنگ‌ها هم در آنها با جلوه زیبایی به تصویر کشیده شده است. به علاوه، در عکس‌هایی که در نور مناسب گرفته می‌شوند، مشکل نویز، ثبت جزئیات و موارد این چنینی به سختی دیده خواهد شد.

در قلب سخت افزار A54 شاهد تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ هستیم که با فرآیند ۵ نانومتری توسعه یافته است .از سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند که با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید و سنسور ماکرو ۵ مگاپیکسلی همراه است. اندازه پیکسل‌ها در لنز اصلی این گوشی، ۱.۰ میکرومتر است.

باتوجه به اندازه پیکسل می‌توان گفت که با یک سنسور ۱/۱.۵۶ اینچی GN5 سامسونگ یا IMX766 سونی سروکار داریم. دوربین اصلی A54 با ترکیب ۴ پیکسل مجاور، نهایتا یک عکس ۱۲.۵ مگاپیکسلی را به کاربر خود ارائه می‌دهد. مانند سنسور اصلی هیچ اشاره‌ای به نوع سنسور دوربین اولتراواید نشده، اما اندازه پیکسل‌های آن ۱.۱۲ میکرومتر است. دوربین فوق‌عریض A54 دارای فوکوس ثابت است، بنابراین نمی‌توان از این سنسور برای ثبت تصاویر Close Up بهره برد.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.