?>
تاریخ انتشار : جمعه 6 مرداد 1402 - 8:45
کد خبر : 18641

کشف شگفت انگیز باستان شناسان در مکزیک‌

کشف شگفت انگیز باستان شناسان در مکزیک‌

یک مقبره‌ عجیب در مکزیک با حدود ۱۶۰۰ سال قدمت باستان‌شناسان را شگفت‌زده کرد. این مقبره در بقایای شهر تاریخی زاکاتکاس در دل جنگل‌های بارانی مکزیک که پروژه کاوش در آن از دهه ۵۰ میلادی آغاز شده، کشف شد.باستان شناسی و ده کشف بزرگ تاریخ بشراین مقبره در جریان یک پروژه مشترک کاوش توسط باستان‌شناسان

یک مقبره‌ عجیب در مکزیک با حدود ۱۶۰۰ سال قدمت باستان‌شناسان را شگفت‌زده کرد.

این مقبره در بقایای شهر تاریخی زاکاتکاس در دل جنگل‌های بارانی مکزیک که پروژه کاوش در آن از دهه ۵۰ میلادی آغاز شده، کشف شد.

این مقبره در جریان یک پروژه مشترک کاوش توسط باستان‌شناسان انستیتو تاریخ و انسان‌شناسی مکزیک و چند دانشگاه آمریکا کشف شد و تاکنون بخش‌های اصلی آن شامل چند دیوار سنگی کشف شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نکته جالب توجه در مورد این مقبره شیوه خاص معماری آن است که نشان می‌دهد کاربری اصلی آن استفاده در زمینه علوم نجوم و همچنین تعیین زمان دقیق برداشت محصول است.

68998698-th3

.

دراین مقبره که هنوز باستان‌شناسان موفق به تعیین تعلق آن به یکی از سه تمدن اصلی منطقه آمریکای جنوبی شامل تمدن اینکا، مایا و آزیک نشده‌اند، تاکنون بقایای ۲۸ جسد کشف شده‌ که به احتمال فراوان یک یا دو جسد به مالکان مقبره و مابقی به بردگانی تعلق دارد که قربانی شده‌اند.

همچنین تاکنون در این مقبره صدها اثر تاریخی دیگر شامل سلاح، ظرف‌های سفالی، مجسمه و زیورآلات کشف شده و در روزهای آتی نیز پروژه کاوش با استفاده از ابزارهای مدرن برای کشف دیگر بخش‌های مقبره از جمله اتاق‌ها و راهروهای مخفی ادامه می‌یابد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.