?>
تاریخ انتشار : جمعه 6 مرداد 1402 - 8:30
کد خبر : 18636

درس بزرگ یحیی ؛ فوتبال فقط بازی داخل زمین نیست آقای نکونام

درس بزرگ یحیی ؛ فوتبال فقط بازی داخل زمین نیست آقای نکونام

استقلال موضعی کاملاً منفعلانه در فصل نقل و انتقالات داشته و این مسئله خشم جواد نکونام را به اوج رسانده است. دغدغه‌های مالی و تحولات فراوان مدیریتی همراه با برخی اشتباهات استراتژیک در فصل نقل وانتقالات موجب شد استقلال نتواند بازیکنان مورد نظرش را جذب کند و در این فصل به جرات می‌توان گفت برای

استقلال موضعی کاملاً منفعلانه در فصل نقل و انتقالات داشته و این مسئله خشم جواد نکونام را به اوج رسانده است.

blank

دغدغه‌های مالی و تحولات فراوان مدیریتی همراه با برخی اشتباهات استراتژیک در فصل نقل وانتقالات موجب شد استقلال نتواند بازیکنان مورد نظرش را جذب کند و در این فصل به جرات می‌توان گفت برای اولین بار طی دو دهه اخیر تعداد بازیکنان سرشناسی که قلال روی آنها دست گذاشت اما آبی‌پوش نشدند، بیشتر از مهره‌های نام آوری است که فصل آینده در لباس استقلال به میدان خواهند رفت! این واقعیتی تلخ برای استقلالی‌ها و البته غیر قابل انکار در فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران است.

شکار پرسپولیس در دام استقلال / چه شود

یک تیم بازیکن از دست رفته!

با نگاهی به بازیکنانی که استقلال آنها را می‌خواست اما به این تیم نیامدند و به هر دلیلی شاگرد جواد نکونام نشدند، متوجه این واقعیت می‌شویم که تاکنون دقیقاً به اندازه یک تیم برای لیگ بیست و سوم بازیکن از دست استقلال رفته است.

مرد مطمئنی که آبی پوش نشد

اگر از درون دروازه شروع کنیم، استقلالی نشدن علیرضا بیرانوند یکی از مهم‌ترین اتفاقات تلخ برای استقلال در فصل نقل و انتقالات بود. بازیکنی که با مدیران وقت باشگاه مدعی تمام شدن کار شدند اما در نهایت کارش با پرسپولیس به سرانجام رسید و به جای استقلال با حریف آبی‌ها قرارداد دوباره بست!

مردان تاثیرگذار خط دفاعی

استقلال در خط دفاعی هم دنبال مردان تاثیرگذاری بود که هیچ کدام به جمع شاگردان جواد نکونام اضافه نشدند. سامان فلاح، عارف آغاسی و محمد نادری نفراتی بودند که سرمربی استقلال روی آنها نظر داشت اما همه آنها با قراردادی راهی ‌تیمهایی غیر از استقلال شده‌اند.

ضربه بزرگ در خط میانی

با توجه به جدایی مهدی قایدی و محمد محبی، استقلال بایدخط میانی  خود را در این فصل حسابی تقویت کند اما دقیقاً از همین نقطه تا اینجای کار بزرگترین ضربه را خورده است! احسان پهلوان، مسعود ریگی، سعید عزت اللهی، یاسین سلمانی و امیرحسین حسین‌زاده نفراتی بودند که جواد نکونام روی جذب آنها تاکید داشت و می‌خواست قدرت کمربند خط میانی تیمش را با این نفرات افزایش دهد اما هیچ کدام از این نفرات با استقلال به توافق نرسیدند وحتی اغلب آنها به تیم‌های مدعی قهرمانی و رقیب آبی پوشان پیوسته‌اند.

حسرت مهاجمان کلاسیک

استقلال در خط حمله هم حسرت به دل جذب دو بازیکن فوق العاده موثر شد. رضا اسدی یکی از چهره‌های مورد علاقه جواد نکونام به سپاهان پیوست و سامان قدوس هم اگرچه هنوز تکلیف فصل آینده خود را مشخص نکرده اما بسیار بعید به نظر می‌رسد که استقلالی شود.

ضربه بزرگ پرسپولیس و تراکتور

به جرات می‌توان گفت تا اینجای کار در فصل نقل و انتقالات پرسپولیس و تراکتور بزرگترین ضربه را به استقلال وارد کرده‌اند.

پرسپولیسی‌ها با یحیی گل محمدی، بیرانوند را از دست استقلال درآوردند و مسعود ریگی را هم گرفتند. از طرف دیگر، پاکو خمس و  تراکتور نیز با جذب عارف آغاسی، محمد نادری و امیرحسین حسین‌زاده ضربه بزرگی به اندیشه‌های جواد نکونام در فصل نقل و انتقالات وارد کردند.

البته سرمربی استقلال در این مورد مقصر نیست چون در تمام دنیا سرمربی لیست می‌دهد و مدیریت باشگاه باید این نفرات را جذب کند. کاری که مدیران باشگاه استقلال موفق به انجام آن نشدند.

گل محمدی و سرمربی خارجی تراکتور هم تقصیری ندارند چون بدیهی است که به موفقیت تیم خودشان فکر می کنند نه شرایط رقبا.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.