?>
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مرداد 1402 - 12:13
کد خبر : 18922

مسیح

۷ نشانه که ممکن است مسمومیت غذایی داشته باشید!

۷ نشانه که ممکن است مسمومیت غذایی داشته باشید!

اینگونه مسمومیت غذایی را تشخیص می دهید حالت تهوع، گرفتگی معده و پیشانی پوشیده از عرق. سالانه حدود ۴۸ میلیون نفر تنها در ایالات متحده در نتیجه مسمومیت غذایی بیمار می شوند. این معمولاً به دلیل خوردن غذاهای آلوده به باکتری یا کپک ایجاد می شود. در نتیجه می توانید احساس بدبختی زیادی کنید. با این حال بسیاری از

اینگونه مسمومیت غذایی را تشخیص می دهید

حالت تهوع، گرفتگی معده و پیشانی پوشیده از عرق. سالانه حدود ۴۸ میلیون نفر تنها در ایالات متحده در نتیجه مسمومیت غذایی بیمار می شوند. این معمولاً به دلیل خوردن غذاهای آلوده به باکتری یا کپک ایجاد می شود. در نتیجه می توانید احساس بدبختی زیادی کنید. با این حال بسیاری از مردم بلافاصله متوجه نمی شوند که دچار مسمومیت غذایی شده اند. شما می توانید آن را با این ۷ سیگنال تشخیص دهید.

وقتی مسمومیت غذایی دارید می توانید احساس بدبختی زیادی کنید.

۱. عرق کردن

برخلاف تصور رایج، مسمومیت غذایی با رفتن به توالت با سرعت شروع نمی شود. یکی از اولین علائم عرق کردن است. آیا عرق می کنید و تب دارید؟ سعی کنید به این فکر کنید که آیا ممکن است در چند روز گذشته چیزی مشکوک خورده باشید. مسمومیت غذایی به راحتی با آنفولانزا اشتباه گرفته می شود.

«کتاب شیطان» مرموزترین کتاب تاریخ بشر +تنها تصویر موجود از شیطان

۲. گاز

گرفتگی معده و گاز معده نشانه مسمومیت غذایی است. اغلب آنها با بازدیدهای متعدد از توالت همراه هستند. این نشانه وجود باکتری فعال در معده شماست.

۳. حالت تهوع و استفراغ

تهوع و استفراغ دو مورد از شناخته شده ترین و رایج ترین علائم مسمومیت غذایی هستند. با این حال، اینکه این علائم چقدر زود ظاهر می شوند بستگی به نوع باکتریایی دارد که غذای مورد نظر به آن آلوده شده است. برای مثال، باکتری لیستریا، که بیشتر در محصولاتی مانند هوموس، شیر و پنیرهای نرم یافت می‌شود، می‌تواند علائمی را بین سه تا ۷۰ روز پس از قرار گرفتن در معرض مواد غذایی آلوده ایجاد کند. با این حال، با سالمونلا، که در تخم مرغ، گوشت و سبزیجات خام رخ می دهد، علائم پس از ۱۲ تا ۷۲ ساعت پس از قرار گرفتن در معرض شروع می شود.

۴. اسهال

اسهال یکی از علائم بسیار شایع مسمومیت غذایی است، اما چگونه می توان فهمید که اسهال شما ناشی از آن است یا آنفولانزا؟ با نگاه کردن به نوع اسهال می توانید آن را استنباط کنید. اگر آنفولانزا دارید، اسهال آبکی خواهید داشت. با این حال، زمانی که مسمومیت غذایی دارید، ممکن است اسهال خونی داشته باشید. این توسط باکتری های E.coli و Campylobacter ایجاد می شود که اغلب در هنگام مسمومیت غذایی مقصر هستند.

۵. تب

برخی از انواع باکتری ها مانند لیستریا و کمپیلوباکتر می توانند باعث تب شوند. این معمولا با مشکلات گوارشی همراه است. هنگامی که تب بیش از ۴۸ ساعت طول کشید، احتمالاً باید با پزشک تماس بگیرید.

۶. سردرگمی

زمانی که کمی سردرگم هستید و به نظر نمی‌رسد که به وضوح فکر کنید، ممکن است مسمومیت غذایی داشته باشید. لیستریا می تواند این علامت را ایجاد کند، اما ممکن است تا دو ماه طول بکشد تا سردرگمی شروع شود. احساس ضعف بدن یا احساس سفت شدن گردن نیز می تواند نشانه مسمومیت غذایی باشد. اگر این مشکلات برطرف نشدند یا اگر به آن اعتماد ندارید، از پزشک کمک بگیرید.

آیا می خواهید سیگار را ترک کنید؟ این ترفند کوچک کار را بسیار آسان تر می کند!

۷. کم آبی بدن

وقتی مشکوک هستید که ممکن است مسمومیت غذایی داشته باشید و علائم متعددی دارید که اینطور به نظر می رسد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که به درستی هیدراته کنید. سعی کنید آب زیادی بنوشید و از نوشیدنی های شیرین یا نوشیدنی های حاوی کافئین یا الکل خودداری کنید. اینها خاصیت کم آبی دارند. علاوه بر این، شما باید وعده های کوچکی از غذاهای ملایم مانند موز، برنج سفید یا نان بخورید.

زبان عشق چیست ؟آیا تا به حال چیزی راجع‌ به ۵ زبان عشق شنیده‌اید؟

مراقب این محصولات غذایی باشید

شما می توانید تقریباً از هر نوع غذایی دچار مسمومیت غذایی شوید، اما در بیشتر موارد، این مسمومیت ناشی از گوشت خام، میوه و سبزیجات خام است که به درستی شسته نشده اند، شیر یا محصولاتی که برای مدت طولانی بیرون از یخچال مانده اند. .

منبع: tips and tricks 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.