?>
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مرداد 1402 - 9:42
کد خبر : 15226

موراماسا کاتانا: افسانه های وحشتناک شمشیر شیطانی

موراماسا کاتانا: افسانه های وحشتناک شمشیر شیطانی

سلاح اهریمنی ژاپنی معروف به موراماسا کاتانا را کشف کنید. تاریخچه آن را بیاموزید و اسطوره ها را از بین ببرید. ژاپن به داشتن معروف ترین شمشیر جهان، کاتانا، معروف است. با این حال، یک تیغه کاتانا وجود دارد که در هاله ای از رمز و راز قرار دارد و افسانه های وحشتناکی پیرامون نام آن وجود

سلاح اهریمنی ژاپنی معروف به موراماسا کاتانا را کشف کنید. تاریخچه آن را بیاموزید و اسطوره ها را از بین ببرید.

ژاپن به داشتن معروف ترین شمشیر جهان، کاتانا، معروف است. با این حال، یک تیغه کاتانا وجود دارد که در هاله ای از رمز و راز قرار دارد و افسانه های وحشتناکی پیرامون نام آن وجود دارد: موراماسا کاتانا. در این مقاله به معروف‌ترین این افسانه‌ها که در Mimibukiro نگیشی شیزوئه ثبت شده‌اند، پرداخته می‌شود. خواهید آموخت که چگونه شمشیر باعث شد سامورایی ها عقل خود را از دست بدهند، بدشانسی آورد و حتی باعث فروپاشی شوگونات شد. سپس افسانه ها را از بین می بریم و نگاهی به حقایق می اندازیم.

موراماسا: شمشیرساز دیوانه 

blank

جعل شمشیر کاتانا، ۱۸۰۲، سایت چمدون

مردی که موراماسا را ​​خلق کرد، سنگو موراماسا نام داشت. گفته می شود موراماسا با یک سری بدبختی ها زندگی کرد که باعث شد زندگی عجیبی داشته باشد. او عصبانی، مغرور، نسبت به همه چیز اطرافش حسادت می کرد و جاه طلبی هایی داشت که کاملاً شیطانی بودند.

در نهایت، همه از او دوری کردند و منفی‌گرایی و پرخاشگری او را بیشتر کرد. در بعضی مواقع، ذهنش بر لبه می چرخید و او را به سمت جنون می برد. مانند بسیاری از داستان‌های ارواح ژاپنی ، او به سرعت تشنه‌ی خون شد و به دنبال انتقام برای زندگی‌ای بود که به او اشتباه کرده بود. موراماسا از میدان هایی که در آن نبردهای بزرگ رخ می داد بازدید کرد و انواع فلز و بقایای شمشیرهای کاتانا را به دست آورد . Negishi Shizue، نویسنده Mimibukiro، جایی که بیشتر این افسانه‌ها از آنجا می‌آیند، می‌گوید که موراماسا به مکان‌های تاریک و خالی می‌رفت، که اغلب با پس‌زمینه‌های غم‌انگیز احاطه شده بودند، مانند ارواح یا خودکشی. در آنجا، او شروع به خلق موراماسا کاتانای افسانه ای کرد که با روح شیطانی خود آغشته شده بود. او این تیغه را برای روزها، ماه ها و سال ها می ساخت تا سرانجام ساخته شد .

شش نمونه دیوانه کننده از جنگ بیولوژیکی که در طول تاریخ استفاده شده است

گفته می شد موراماسا تیزترین تیغه را در بین کاتاناهای دیگر داشت. زیبایی آن همه کسانی را که می خواستند آن را برای خود استفاده کنند، تحت تاثیر قرار داد. این منجر به شناسایی سریع و پراکندگی آن در کل ارتش می شود. با این حال، داستان های کاربرانی که ذهن خود را از دست می دهند، به سرعت موفقیت آن را در نبرد واژگون می کند.

خونخواهی

blank

می گویند هر کس موراماسا کاتانا را به دست بگیرد، تشنه خون می شود. کاربران سامورایی این شمشیر مشتاقانه منتظر نبرد بعدی یا فقط دلیلی برای کشتن کسی بودند. موراماسا همیشه تشنه خون بود. گاهی اوقات به یک زندگی عادی راضی می شد، اما گاهی به دنبال زندگی یک نجیب بالاتر بود. اگر برای مدت طولانی غلاف باقی می ماند، می تواند ذهن کاربر را به انجام کارهای غیرقابل تصور بدون حتی به خاطر سپردن آنها سوق دهد.

کلئوپاترا کیست ؟حقایق عجیب در مورد کلئوپاترا

مهم نیست که چه اتفاقی می‌افتد، وقتی موراماسا غلاف را بیرون آورد، باید با طعم خون راضی شود. این بدان معنی بود که اگر سامورایی‌هایی که از آن استفاده می‌کردند نمی‌توانستند کسی را بکشند، در نهایت خودشان را می‌کشند تا این شمشیر شیطانی را راضی کنند .

از آنجایی که مردم از این خونخواهی وحشتناک می ترسیدند، شمشیرها را از بین می بردند یا گاهی فقط نام حک شده موراماسا را ​​از تیغه بیرون می آوردند. با این حال، ظاهرا فقط حذف نام کافی نبود، زیرا داستان هایی از بازرگانانی وجود دارد که این شمشیر را می فروشند و میل به کشتن اطرافیان خود را دارند.

جذابیت مرموز

blank

همانطور که نگیشی شیزوئه نوشت، موراماسا جذابیت و انرژی اسرارآمیزی داشت که مردم را در خود جای داده بود. زیبایی آن حتی کسانی را که مخالف جنگ و استفاده از تسلیحات ژاپنی بودند نیز تحت تأثیر قرار داد . موراماسا دارای یک لبه بسیار تیز است که با نگاه دقیق می توان متوجه شد که دو چشم در طرفین انتهای تیغه دارد. این جذابیت مردم را برای به دست آوردن شمشیر ترغیب می کند.

سامورایی های دیوانه

blank

داستان  های زیادی در مورد استفاده از موراماسا توسط جنگجویان سامورایی وجود دارد . گفته می شود که برخی حتی اعضای نزدیک خانواده را بدون اینکه یادشان باشد کشته اند. داستان یک سامورایی وجود دارد که آگاهانه موراماسا را ​​خرید، حتی اگر استفاده از آن ممنوع شده بود. سامورایی تصمیم گرفته بود که حکاکی زیر دسته را پاک کند. با این حال، یک روز، پس از استفاده از این موراماسا در تمرین، به خانه نزد همسر مهربانش آمد، شمشیر را در همان اتاق گذاشت و خوابید. نصف شب یک وقت از خواب بیدار شد، پایین را نگاه کرد و دید که لباسش قرمز است. او در برکه ای از خون ایستاده بود و همسرش را کشته بود تا موراماسا را ​​راضی کند بدون اینکه بداند.

لورنس عربستان که بود ؟آنچه باید در مورد لورنس عربستان بدانید

در داستانی دیگر، سامورایی به نام ماتسودایرا گکی بوشیدو خود را فراموش کرد و پس از وارد شدن به جنون موراماسا بهترین دوست خود را از دوران کودکی کشت. سپس از شمشیر برای کشتن خود استفاده کرد .

موراماسا در مقابل ماسامونه

blank

 ماسامونه مشهورترین شمشیرساز ژاپنی است. او کم و بیش از همان دوران سانگو موراماسا بود. هر دوی آنها کاتانا سازهای بسیار خوبی بودند و در برخی داستان ها به نظر می رسد که برای یافتن بهترین شمشیر با یکدیگر رقابت می کنند . طبق یکی از این داستانها، روزی ماسامونه و موراماسا در حال آزمایش تیزی و دوام شمشیرهای خود بودند. با این حال، از آنجایی که هر دو عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند، تصمیم گرفتند شمشیرهای خود را در رودخانه‌ای که به سرعت در حال حرکت است قرار دهند تا بهتر آنها را آزمایش کنند. هنگامی که در داخل رودخانه قرار می گیرند، با نوک تیغه مخالف جریان، شمشیرها بدون مشکل برگ های مرده را به سرعت به دو نیم می کنند. اما زمانی که ماهی یا انواع دیگر زباله ها از آنجا عبور می کردند، موراماسا کاتانا تنها کسی بود که می کشت.

این داستان نشان می دهد که موراماسا حتی کسانی را که صلح طلب و زنده هستند را می کشد. همانطور که در ژاپنی 落穂集 یا گوش های جمع آوری شده به انگلیسی – مجموعه ای از متون فولکلور اوایل قرن هجدهم – گفته می شود، این دلیلی بود که شوگون ایه یاسو دستور نابودی شمشیر را صادر کرد.

تست تیزبینی مدرن

blank

محققی به نام کوتارو هوندا بود که ماشین بسیار خوبی برای آزمایش و بررسی انواع فلزات ساخته بود. این کلمه به سرعت منتشر شد و مردم از سرتاسر جهان آثار فلزی خود را برای آزمایش می آوردند.

دستگاه کوتارو حتی یک بار هم از کار نیفتاده بود. اما یک روز در حین آزمایش یک شمشیر قدیمی و معتبر موراماسا، چیزی به طرز وحشتناکی اشتباه شد. اول از همه، در حالی که موراماسا را ​​در اختیار داشت، قلب او از تپش سریع متوقف نمی شد. سپس در حالی که تیزی فلز را آزمایش می کرد ، دستگاه دیوانه می شد و اعداد روی ترازو بالا و پایین می پریدند. او سپس تصمیم گرفت که این نوع فلز را نمی توان اسکن کرد و مشکلی در آن وجود دارد.

مرگ و میر در خانواده شوگونات

blank

در Kokiki and Matsudaira Chronicle، افسانه ها و داستان های متعددی در مورد اینکه چگونه موراماسا کاتانا تنها ویرانگر و بزرگترین دشمن خانواده توکوگاوا بود، وجود دارد.

گفته می‌شود که به دلیل تیزی فوق‌العاده موراماسا، شوگونات به این سلاح علاقه نشان دادند و آن را به عنوان شمشیر اصلی خود پذیرفتند. با این حال، این به معنای ایجاد ناراحتی برای خانواده شوگان بود. همانطور که در Mikawa Gofudoki و Mikawa Monogatari – دو کتاب تاریخی با ۴۵ جلد در مورد روزهای تأسیس توکوگاوا – گفته شده است – موراماسا برای پایان دادن به زندگی پدر، پدربزرگ، پسر و وارث توکوگاوا ایه یاسو استفاده شد. دو نفر اول از شانه تا کمر “هک” شدند و انتظار می رفت که وارث از شمشیر برای اعدام خود استفاده کرد.

حقیقت درباره موراماسا کاتانا

blank

موراماسا کاتانا یک شمشیر واقعی و اصیل است که در تاریخ وجود داشته است. با این حال، به دلیل ارتباط آن با تعدادی از افسانه ها و داستان های تاریک، اغلب به عنوان “شمشیر شیطانی و نفرین شده ژاپنی” شناخته می شود. همچنین برخی از مردم آن را به عنوان قدرتمندترین کاتانای ساخته شده تا به حال یاد کرده اند، اگرچه این واقعیت ندارد، احتمالاً به دلیل موقعیت افسانه ای آن. در واقعیت، آن به همان اندازه یک کاتانای معمولی قدرتمند است، اما بسیار تیزتر است، که می‌توانست به راحتی منجر به خود آسیبی شود. همچنین تیزی این تیغ ​​باعث می شود که دوام آن بسیار ضعیف تر و طول عمر آن بسیار کوتاه تر شود.

شمشیر ساز واقعی موراماسا

blank

شمشیرساز مشهور، Sengo Muramasa نیز به دلیل کمبود اطلاعات موجود در مورد زندگی او، موضوع حدس و گمان های زیادی است. هیچ کس کاملاً از تاریخ دقیق تولد او مطمئن نیست. هر آنچه در مورد او می دانیم با افسانه درهم آمیخته است، بنابراین تشخیص واقعیت از ساختگی دشوار است .

موراماسا در زمان ژاپن فئودال یکی از بهترین و مشهورترین شمشیرسازان بود. در دوران موروماچی، که از قرن چهاردهم تا پانزدهم (۱۳۳۶-۱۵۳۷ پس از میلاد) به طول انجامید، او تمام زندگی خود را صرف تلاش برای دستیابی به سطح بهتری از شمشیرسازی کرد. او در ایجاد مدرسه خود موفق بود، مدرسه ای که به سرعت به دلیل مهارت برتر و لبه تیغ مانند تیغ های آن شهرت یافت. در نتیجه، آثار او به گنجینه ای تبدیل شد که اعضای نخبه طبقات مانند فرماندهان و سامورایی های سلسله توکوگاوا در جستجوی آن بودند.

اگرچه او یک شمشیرساز افسانه ای و با استعداد بود، اما واقعاً به رقیب و رقیب خود در دنیای ساخت کاتانا، ماسامونه، که به عنوان بزرگترین شمشیرساز ژاپن تحسین می شود، نزدیک نشد.

 تخریب افسانه ها

 

به دلیل لبه تیغ مانند خود، میکاوا (که گاهی به عنوان سلسله توکوگاوا شناخته می شود، که به مدت ۳۰۰ سال بر ژاپن حکومت می کرد) شمشیر موراماسا را ​​ترجیح می داد. بنابراین هر اتفاق نامطلوبی برای آنها رخ دهد به شمشیر موراماسا نسبت داده می شود زیرا آنها در واقع از شمشیر موراماسا استفاده کرده و به کار گرفته اند.

سامورایی ها از کووانا تا اواری به طور مکرر از شمشیر موراماسا زیر توکوگاوا استفاده می کردند. گفته می شود که ایه یاسو (۱۶۰۳-۱۶۰۵ یا ۱۶۱۵) استفاده از موراماسا را ​​در زمانی که پدر و پدربزرگ و مادربزرگش توسط این سامورایی ها به قتل رسیدند ممنوع کرده است، جایی که داستان های پیرامون آنها سرچشمه می گیرد. این داستان، از سوی دیگر، به طور قطع ساختگی است، زیرا موراماسا در واقع میراثی از اصل و نسب و میراث آنهاست.

حتی اگر ممنوعیت ایه یاسو واقعی بود، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد موراماسا هنوز در دوران توکوگاوا مورد استفاده قرار می‌گرفت. مشخص است که ایه یاسو از پذیرش هدایایی که با امضای موراماسا امضا شده بود، دست کشید و افراد نزدیک او اجازه استفاده از آن را نداشتند. با این حال، سربازان و مردم در سرزمین او مجاز به استفاده از آن بدون بازرسی اندک بودند.

افسانه های تاریک از ترس احتمالی ایه یاسو از سلسله توکوگاوا از این شمشیر در هنگام شروع مبارزه با شوگونات توکوگاوا شروع به ظهور کردند.

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.