?>
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مرداد 1402 - 8:51
کد خبر : 18885

سهند معجون جدید /وقتی سایپا هر هنری داره رو می کنه

سهند معجون جدید /وقتی سایپا هر هنری داره رو می کنه

آیا امکانات خودرو سهند سایپا را می‌شناسید؟ در ادامه این نوشتار با چمدون  همراه باشید تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم. در نمایشگاه صنعت خودرو ۱۴۰۱، شرکت خودروسازی سایپا برای اولین بار، خودروی “سهند” را به جمع محصولات خود اضافه کرد. این خودرو، جزو محصولات اقتصادی شرکت سایپا بوده و بعنوان ادامه‌دهنده راه

آیا امکانات خودرو سهند سایپا را می‌شناسید؟ در ادامه این نوشتار با چمدون  همراه باشید تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

blank

در نمایشگاه صنعت خودرو ۱۴۰۱، شرکت خودروسازی سایپا برای اولین بار، خودروی “سهند” را به جمع محصولات خود اضافه کرد.

این خودرو، جزو محصولات اقتصادی شرکت سایپا بوده و بعنوان ادامه‌دهنده راه پراید، تیبا و ساینا عرضه خواهد شد.

نوکیا ۶۶۰۰ گوشی رویایی بچه های دهه ۹۰ با ظاهری کاملا جدید آمد!+مشخصات

طبق گزارش تجارت‌نیوز، خودروی سهند با استفاده از پلتفرم X200 شرکت سایپا تولید شده است که همان پلتفرمی است که برای تولید خودروهای تیبا و ساینا نیز به کار رفته است.

آیا با این امکانات خودرو سهند سایپا آشنایی داشتید! [+عکس]

blank

در سال ۱۳۹۵، زمانی که شرکت سایپا برای اولین بار از خودروی ساینا رونمایی کرد، بسیاری فکر می‌کردند که با خودرویی کاملاً متفاوت نسبت به تیبا روبرو هستند. اما پس از آنکه خودروی ساینا به صورت انبوه تولید و به دست مصرف کنندگان رسید، متوجه شدیم که با توجه به شباهت‌هایی که با دیگر خودروهای سایپا دارد، این گونه نیست.

مشخصات فنی سهند سایپا

با توجه به تغییراتی که در خودروی سهند اعمال شده است، کارشناسان امیدوارند که شرکت سایپا بتواند قیمت‌گذاری مناسبی روی آن داشته باشد و بتواند با بهبود فاکتورهای مختلف، فروش خوبی را تجربه کند.

 

آیا با این امکانات خودرو سهند سایپا آشنایی دارید؟ [+عکس]

 

در یک دوره زمانی که پیشرانه‌های بنزینی در حال از بین رفتن هستند، شرکت سایپا تصمیم گرفته است از پیشرانه معروف خود با نام M15 با ۸ سوپاپ و توان تقریبی ۹۰ اسب بخار روی خودروی سهند استفاده کند.

نوکیا مجیک مکس کی وارد بازار میشود؟

با تغییراتی که در سرسیلندر، منیفولد و هدرز اعمال شده و همچنین به دلیل سیستم CVT یا زمان بندی متغیر سوپاپ‌ها، سایپا ادعا می‌کند که مصرف سوخت خودرو بهبود یافته و قدرت تولیدی آن به صورت قابل توجهی افزایش می‌یابد. شرکت سایپا این پیشرانه جدید را با کد M15GSI معرفی کرده است.

طراحی ظاهری

با توجه به مقایسه بین سایپا سهند و برادر بزرگترش یعنی ساینا، باید اذعان کرد که طراحی کلی سهند نسبت به سایر محصولات سایپا بهبود قابل توجهی داشته است.

در نمای جلویی خودرو، چراغ‌های نسبتا بزرگ و کشیده‌ای قرار گرفته‌اند که به واسطه جلوپنجره کشیده شده‌اند و اندازه خودرو را بزرگ‌تر به نظر می‌آورند. همچنین چراغ‌های مه‌شکن در پایین سپر با رنگ متفاوتی کار شده‌اند که به همراه خطوط روی کاپوت، چهره اسپرت و خشنی به خودرو بخشیده‌اند.

 

آیا با این امکانات خودرو سهند سایپا آشنایی دارید؟ [+عکس]
آیا با این امکانات خودرو سهند سایپا آشنایی دارید؟ [+عکس]

اما نمای جانبی سهند شباهت بسیاری به ساینا دارد و همانند فیس‌لیفت‌های جدیدی که اخیراً شرکت سایپا معرفی کرده است، تفاوت چشم‌گیری ندارد. تنها تفاوتی که با بخش جانبی ساینا دارد، رینگ‌های آلومینیومی طرح جدید و دستگیره‌های کرومی درب‌ها است.

 

اما نمای پشتی سهند نیز همانند بخش جلو، تغییرات بسیار خوبی را تجربه کرده است و با هماهنگی خوبی طراحی شده است. در این قسمت نیز، چراغ‌ها به شکلی کشیده‌تر طراحی شده‌اند و از طراحی به‌روزی برخوردار هستند. برخلاف دیگر برادران بزرگ خود یعنی پراید، تیبا و ساینا، پلاک به سپر منتقل شده و باعث می‌شود درب صندوق عقب نیز کشیده‌تر به نظر بیاید.

طراحی داخلی

با ورود به داخل کابینه خودروی سایپا سهند، شباهت تریم داخلی با رنگ بدنه خودرو نیز چشم‌گیر است. در این خودرو دیگر دریچه‌های کولر دایره‌ای شکل مانند پراید وجود ندارد و طراحی به‌روزتری دارد. همچنین یک صفحه نمایش با اندازه متوسط در وسط داشبورد قرار دارد.

 

آیا با این امکانات خودرو سهند سایپا آشنایی دارید؟ [+عکس]
آیا با این امکانات خودرو سهند سایپا آشنایی دارید؟ [+عکس]

پشت‌آمپر جدید و غربیلک فرمان دایکاتا با کلیدهای کنترلی روی آن، زیبایی ظاهری این خودرو را دوچندان کرده است. البته در نمونه اولیه که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد، پشت‌آمپر به درستی در محل خود قرار نداشت و احتمالاً در نسخه نهایی این مشکل برطرف خواهد شد.همچنین، روکش صندلی‌های چرمی دو رنگ نیز در نسخه آپشنال این خودرو قرار دارد.

امکانات، آپشن‌ها و قیمت

در مراسم رونمایی از سایپا سهند، شرکت سایپا چندین آپشن جالب را برای این خودرو اعلام کرده است که شامل کروز کنترل، فرمان برقی، سنسور فشار باد تایر، گرم‌کن صندلی راننده، تریم داخلی دو رنگ، سنسور دنده عقب، اتولایت و دی‌لایت هستند.

در مقایسه با ساینا، سهند بهبود قابل توجهی در آپشن‌ها و امکانات رفاهی تجربه کرده است که برای یک خودروی اقتصادی ایرانی بسیار خوب است.

اگرچه شرکت سایپا هنوز برنامه فروشی برای این خودرو اعلام نکرده است، اما براساس اعلام مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در سال ۱۴۰۰، قیمتی کمتر از ۳۵۰ میلیون تومان برای این خودرو بعید است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.