?>
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مرداد 1402 - 5:27
کد خبر : 19040

آیل تخم کبوتر زبان کودک را باز می‌کند؟

آیل تخم کبوتر زبان کودک را باز می‌کند؟

دکتر امیرحسین حسینی، فوق تخصص گوارش و کبد کودکان درباره باور غلط خوراندن تخم کفتر به کودکان برای باز شدن زبان آنها گفت: برخی افراد به محض اینکه روند صحبت‌کردن یا اصطلاحا زبان بازکردن کودکشان به تاخیر می‌افتد به او تخم کبوتر یا برخی خوراکی‌های دیگر می‌خورانند که این موضوع باوری اشتباه است و صرفا

دکتر امیرحسین حسینی، فوق تخصص گوارش و کبد کودکان درباره باور غلط خوراندن تخم کفتر به کودکان برای باز شدن زبان آنها گفت: برخی افراد به محض اینکه روند صحبت‌کردن یا اصطلاحا زبان بازکردن کودکشان به تاخیر می‌افتد به او تخم کبوتر یا برخی خوراکی‌های دیگر می‌خورانند که این موضوع باوری اشتباه است و صرفا این اقدام روند درمان و مداخلات گفتار درمانی را به تاخیر می‌اندازد.

blank

وی توضیح داد: در پروسه‌ حرف زدن کودک سه بخش زبان، ماهیچه‌های حلق و طناب‌های صوتی، شنوایی و مسیر شنوایی و سیستم عصبی مرکزی باید با هم هماهنگی داشته باشند تا در زمان مناسب سیستم عصبی کودک کامل و او قادر به صحبت کردن باشد.

حسینی با اشاره به اینکه اگر کودکی در مسیر شنوایی مشکل داشته باشد، ممکن است شنوایی او به تاخیر بیفتد، تاکید کرد: اگر هماهنگی عضلات و حلق، طناب‌های صوتی و یا مسیرهای عصبی دچار مشکل شود یا کودک مبتلا به فلج مغزی و سایر بیماری‌های سیستم عصبی مرکزی باشد باید درمان به صورت جدی دنبال شود.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی وی در خاتمه اظهار کرد: مشکلات در صحبت کردن کودک باید توسط تیم متخصص شنوایی سنجی، فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان و در ادامه حمایت‌های گفتار درمان انجام شود. همچنین مشکلات آناتومیکی مثل شکاف کام هم توسط جراحان پلاستیک، کودکان و یا گوش و حلق و بینی انجام می‌شود بنابراین؛ تخم کبوتر یا هر خوراکی دیگری به هیچ عنوان مشکلات گفتاری کودک را برطرف نخواهد کرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.