?>
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مرداد 1402 - 0:43
کد خبر : 19027

مسیح

نحوه واکنش بدن شما به نیش پشه چیزهای زیادی در مورد سلامت شما می گوید!

نحوه واکنش بدن شما به نیش پشه چیزهای زیادی در مورد سلامت شما می گوید!

آن نیش کوچک آزاردهنده پشه می تواند چیزهای زیادی در مورد سلامتی شما بگوید شما فقط برای کمی پنجره اتاق خواب را باز می کنید و حداقل چند تا از آن پشه های وحشتناک می آیند. صدای وزوز آزاردهنده آنها می تواند شما را در شب بیدار نگه دارد، اما گاز گرفتن آنها نیز جالب نیست. آنها

آن نیش کوچک آزاردهنده پشه می تواند چیزهای زیادی در مورد سلامتی شما بگوید

شما فقط برای کمی پنجره اتاق خواب را باز می کنید و حداقل چند تا از آن پشه های وحشتناک می آیند. صدای وزوز آزاردهنده آنها می تواند شما را در شب بیدار نگه دارد، اما گاز گرفتن آنها نیز جالب نیست. آنها می توانند دیوانه وار خارش کنند! اما آیا می‌دانستید نیش پشه می‌تواند چیزهای زیادی در مورد سلامتی شما به شما بگوید؟

پنج راه وجود دارد که بدن می تواند به نیش پشه واکنش نشان دهد.

حساسیتی

در زیر چندین راه برای فهمیدن اینکه آیا به نیش پشه آلرژی دارید پیدا خواهید کرد و همچنین در مورد پنج روشی که بدن شما می تواند به نیش پشه واکنش نشان دهد، خواهید خواند.

۱. بدون واکنش

برخی افراد واقعا خوش شانس هستند و اصلاً واکنشی به نیش پشه نشان نمی دهند. گاز می گیرند، اما آنها آن را احساس نمی کنند. این یک علامت بسیار خوب است زیرا به این معنی است که شما به تف پشه حساسیت (یا حساس) ندارید.

۲. برآمدگی کوچک

بسیاری از مردم در نقطه ای که توسط پشه گزیده شده اند دچار برآمدگی می شوند. اغلب خارش بسیار زیادی دارد و این برجستگی خیلی سریع به یک برآمدگی کوچکتر و قرمز تبدیل می شود. بدن شما به چند روز زمان نیاز دارد تا پس از گزش بهبود یابد.

۳. تاول

آیا پشه شما را نیش زده و به خاطر آن تاول می گیرید؟ سپس به نیش پشه واکنش آلرژیک نشان می دهید. تاول ها اغلب خود را با مایع پر می کنند، اما وسوسه نشوید که این تاول ها را بیرون بیاورید. فقط تا جایی که می توانید لقمه را بگذارید. مراقب باشید که آیا سایر واکنش های آلرژیک مانند تورم غدد لنفاوی یا سردرد را تجربه می کنید یا خیر. تاول را با چیزی مانند لوسیون بنادریل یا کالامین درمان کنید.

۴. کهیر

یکی از شدیدترین واکنش ها به نیش پشه ایجاد کهیر است. اگر پس از گزیده شدن توسط پشه کهیر دارید، در بدن خود جوش های بزرگی دارید. اما این می تواند با سردرد، تب، خستگی یا تورم غدد لنفاوی نیز همراه باشد. اگرچه کهیر چیزی است که بسیاری از افراد در برخی مواقع تجربه کرده‌اند، بهتر است در صورت بروز این مشکل با پزشک تماس بگیرید.

Sony Xperia 1 V غول ۱۴۰۰ دلاری سونی حریف می یابد

۵. شوک آنافیلاکتیک

افرادی که به طور جدی به نیش  حساسیت دارند، حتی ممکن است پس از گزیده شدن دچار شوک آنافیلاکتیک شوند. اگر این اتفاق افتاد، باید فورا کمک پزشکی پیدا کنید. علائم شوک آنافیلاکتیک می تواند تنگی نفس، تورم، سرگیجه و خس خس سینه باشد.

منبع: tips and tricks 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.