?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 9:23
کد خبر : 20592

آقایان مراقب باشید توسط سایت ها و کانال های همسریابی خفت نشوید

آقایان مراقب باشید توسط سایت ها و کانال های همسریابی خفت نشوید
طرح عملیاتی پلیس سایبری کشور علیه کلاهبرداران مجازی آغاز شد.

نگاهی به پرونده‌های روزانه در پلیس فتای کشور نشان می‌دهد که همه روزه تعدادی از افراد که به دلایل مختلف فریب ترفند مجرمانه همسریابی در فضای مجازی را خورده‌اند با در دست داشتن شکایت قضایی به پلیس فتا مراجعه می‌کنند.

این در حالی است که بارها هشدارهای لازم در خصوص این‌گونه فعالیت‌های کلاهبردارانه و توجیهات آموزشی در رسانه‌های گروهی توسط این پلیس به شهروندان ارائه شده است.

مجرمان سایبری با سوءاستفاده از عواطف و احساسات افراد اعتماد آنها را جلب کرده و پس از دستیابی به اطلاعات شخصی و بانکی قربانیان از آنها اخاذی و کلاهبرداری می‌کنند.

هشدار جدی پلیس فتا به مردها ایرانی / مراقب سایت های همسریابی و صیغه باشید!

سرهنگ «رامین پاشایی» معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا با اشاره به آغاز طرح عملیاتی پلیس سایبری کشور علیه صفحات و تارنماهای فضای مجازی با موضوعات همسریابی در بیش از ۴۰ کارگروه ویژه در پلیس فتا فراجا اظهار داشت: با توجه به رصد فضای مجازی و شکوائیه قضایی واصله به پلیس فتا مشخص شد فعالیت مجرمانه صفحات و کانال‌هایی در فضای مجازی با موضوع «همسریابی» همچنان قربانی می‌گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: فقط تعداد محدودی سایت دارای مجوز رسمی از وزارت ورزش و جوانان هستند که دارای اعتبارند و در امر بهسان‌گزینی و ارائه خدمات مشاوره‌ای به داوطلبان و متقاضیان در مورد ازدواج فعالیت می‌کنندو سایر تارنماهای موجود در این حوزه فاقد وجاهت قانونی بوده و برخی با سوءاستفاده از نام اشخاص حقیقی، حقوقی و سازمان‌های مؤثر در امر ازدواج از افراد کلاهبرداری می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا افزود: با اجرای طرح‌های عملیاتی پلیس فتا در خصوص پاک‌سازی فضای سایبری تاکنون بیش از ۲۰۰ تارنما با موارد مجرمانه مشابه مورد شناسایی قرار گرفته و اقدام قضایی علیه متخلفان و مجرمان در حال پیگیری و اجرا است. براساس تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضایی مشخص شد شگرد کلاهبرداران فعال در این حوزه بسیار پیچیده بوده و پس از برقراری ارتباط عاطفی با متقاضیان و جلب اعتماد آنان با به‌دست آوردن سایر اطلاعات شخصی و خانوادگی و در اختیار قرار گرفتن فیلم و تصاویر خصوصی از فریب‌خوردگان با تهدید از قربانیان اخاذی می‌کنند.

این مقام سایبری با تأکید بر اینکه عموم مردم از ورود به این صفحات، کانال‌ها و همچنین اعتماد به افراد ناشناس بشدت خودداری کنند، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مواجهه با موارد کلاهبرداری، دریافت پیغام‌های تهدیدآمیز و اخاذی مجرمان بلافاصله با مراجعه به دادسرا یا مراکز انتظامی پلیس فتا در سراسر کشور پیگیر موارد مطروحه باشند و به هیچ عنوان به خواسته‌های تهدیدکنندگان توجه نکنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.