?>
تاریخ انتشار : جمعه 27 مرداد 1402 - 15:10
کد خبر : 13659

۶ سئوال مهم که قبل از ازدواج حتما باید بپرسید

۶ سئوال مهم که قبل از ازدواج حتما باید بپرسید

عوامل خاصی وجود دارد که باید قبل از ازدواج در نظر بگیرید. ممکن است مدت زیادی است که شریک زندگی خود را می شناسید، اما به احتمال زیاد هرگز با او درباره بچه ها، امور مالی یا برنامه های آینده صحبت نکرده اید. برخی از سوالات یا نکات را بدیهی می دانیم، در حالی که از پرسیدن

عوامل خاصی وجود دارد که باید قبل از ازدواج در نظر بگیرید. ممکن است مدت زیادی است که شریک زندگی خود را می شناسید، اما به احتمال زیاد هرگز با او درباره بچه ها، امور مالی یا برنامه های آینده صحبت نکرده اید. برخی از سوالات یا نکات را بدیهی می دانیم، در حالی که از پرسیدن برخی از آنها خجالتی هستیم. اما اجتناب راه حل نیست، به خصوص برای چیزی به بزرگی عروسی.

اکنون که ازدواج در میان است، وقت آن است که این بحث ها را انجام دهید. چیزهایی وجود دارد که زوج ها باید قبل از ازدواج در مورد آنها صحبت کنند، اما معمولاً پس از پوشش دادن چند موضوع، نمی دانند در مورد چه چیزی بیشتر صحبت کنند، در حالی که واقعاً خیلی بیشتر است. برای انتخاب سؤالات قبل از ازدواج هیچ محدودیتی وجود ندارد. اجازه دهید در مورد آن صحبت کنیم.

برای کمک به شما برای شروع، در اینجا ۶ سوال مهمی که باید قبل از ازدواج بپرسید آورده شده است.

۱-چرا ازدواج میکنی؟

با یک پرسش  آسان شروع کنید. این یکی از اساسی ترین سوالاتی است که قبل از ازدواج باید پرسید. اگر شما یا شریک زندگیتان در پاسخ به این مشکل مشکل دارید، ممکن است لازم باشد تصمیم خود را برای ازدواج  ارزیابی کنید. همچنین می توانید در مورد انتظارات یکدیگر از ازدواج بپرسید.

این واقعیت را نمی توان انکار کرد که شما ازدواج می کنید زیرا می خواهید زندگی خود را با کسی که دوستش دارید بگذرانید. اما انتظارات شما از ازدواج می تواند کاملاً متفاوت باشد. بنابراین این قطعاً یکی از سؤالاتی است که باید از نامزد خود بپرسید تا او را بهتر بشناسید تا برداشت آنها را در مورد کل موضوع درک کنید.

در حالی که ممکن است شوهر بخواهد بچه دار شود، خانه ای بزرگ و خانواده بزرگی برای بازگشت به آن داشته باشد، زن ممکن است بخواهد قبل از اینکه به تشکیل خانواده فکر کند، ابتدا در زندگی مشترک زندگی کند. بحث در این مورد ضروری است. این به شما کمک می کند تا رویاها و اولویت های خود را در چشم انداز قرار دهید و به جلوگیری از درگیری های آینده کمک می کند.

 

۲. چگونه مسائل مالی را مدیریت می کنید؟

مهم است که قبل از ازدواج در مورد پول صحبت کنید . چقدر در امور مالی خود ثابت قدم هستید؟ در مورد شریک زندگی شما چطور؟ آیا شما یا شریک زندگیتان در خریدهای غیرمنتظره افراط می کنید؟ آیا یک حساب پس انداز مشترک خواهید داشت؟ صندوق فوریت های پزشکی؟ این سوالات باید قبل از روز بزرگ مرتب شوند.

همچنین، باید بررسی کنید که آیا شریک زندگی شما  وام و بدهی  دارد که آن را در ازدواج به همراه خواهد داشت و بعداً پرداخت می کند. اگر بدهی های دیگری مانند بدهی های کارت اعتباری وجود دارد و اگر می خواهید قبل از شروع زندگی جدید بدون بدهی باشید. هنگام آماده شدن برای ازدواج، ابتدا باید تمام این نکات فنی را از سر راه برداشت.

گاهی اوقات والدین از نظر مالی به شما وابسته هستند، در این صورت، باید شریک زندگی خود را در جریان آن قرار دهید. همچنین، آخرین جنبه و جنبه بسیار مهم این است که در مورد برنامه بازنشستگی خود و نحوه برنامه ریزی برای انجام آن صحبت کنید. نگرش شریک زندگی شما نسبت به مسائل مالی تا حد زیادی در شخصیت او نیز منعکس می شود. کسانی که در مورد مسائل پول جدی هستند، اغلب در زندگی خود جدی تر و محتاط تر هستند، در حالی که برعکس آن نیز اغلب صادق است.

۳. رابطه جنسی  برای شما چیست؟

زوج‌ها در ازدواج با مشکلات  جنسی  مواجه می‌شوند. زیرا دستیابی به سازگاری جنسی به صمیمیت عاطفی زیادی نیز نیاز دارد. ممکن است در حال حاضر یک زندگی جنسی عالی داشته باشید، اما اگر انتظار داشته باشید که همیشه همینطور بماند، غیرواقع بین هستید.

چه کسی احتمال بیشتری دارد که اقدام بین برگه ها را آغاز کند؟ چه کسی انگیزه بیشتری دارد؟ دیدگاه شما در مورد پورنوگرافی چیست؟ آیا خودداری از صمیمیت در حین دعوا قابل قبول است؟

مهمترین چیزی که باید بپرسید این است که اگر در آینده مسائل جنسی  وجود داشته باشد، آیا هر دوی شما برای مشاوره آماده هستید؟ مشاوره می تواند مسائل مربوط به مشکلات جنسی  را برطرف کند، اما زوج ها همیشه آماده پذیرش آن نیستند. بنابراین، این یکی از سوالاتی است که قبل از ازدواج باید پرسید تا مطمئن شوید که یک زوج حداقل در مورد مشکلات جنسی  و حل آنها  یکسان هستند.

۴. معنویت برای شما چه معنایی دارد؟

برخی از مردم با اعتقادات مذهبی هدایت می شوند، برخی دیگر با ایده های معنوی. شما ممکن است مانند شریکتان دانش یا درک معنویت را نداشته باشید. اما شما باید پایه های اعتقاد آنها را بدانید و باورهای خود را برای ایجاد پیوند بیشتر در ازدواج به اشتراک بگذارید. همچنین، ممکن است شما به یک دین تعلق داشته باشید، اما نحوه پیروی از آن ممکن است متفاوت باشد. ممکن است شریک زندگی شما در تمام عمرش در مراسمات دینی  شرکت کرده باشد، اما شما فقط یک بار در سال هم شرکت نکرده باشید .

اینها سوالات مهمی است که قبل از ازدواج باید پرسید. آنها اطمینان می دهند که پس از ازدواج هیچ بحثی در مورد اعتقادات شخصی ندارید و درک متقابل و احترام در سراسر آن حفظ می شود.

۵. آیا به گذشته چسبیده اید؟

شما عادت به نگه داشتن گذشته دارید؟ آیا این بدان معناست که در هر دعوای مسائل چند دهه ای مطرح خواهد شد؟ چسبیدن به گذشته و استفاده از آن برای ایجاد آسیب می تواند برای هر رابطه ای آسیب زا باشد. مسائل و مشکلات قدیمی تحت هیچ شرایطی نباید در زمان حال مورد استفاده قرار گیرند. شاید برخی درمان‌های شخصی بتواند به فرد آسیب‌دیده کمک کند تا یاد بگیرد که چگونه به گذشته اجازه دهد مردگانش را دفن کند.

شما همچنین باید درک کنید که آیا رابطه گذشته شریک زندگی شما بر رابطه فعلی شما تأثیر می گذارد یا خیر. یا اگر والدین سمی داشتند و نمی توانستند خود را از آن مسمومیت رها کنند. درک یکدیگر اولین و حیاتی ترین گام به سوی شفا است.

۶. چگونه استرس را کنترل می کنید؟

خواه این رفتار بی‌صدا باشد، زمانی که در درون خود عصبانی میشوید  یا بر سر یکدیگر فریاد می‌زنید، هر فردی روش خود را برای مقابله با موقعیت‌های ناخوشایند دارد. این راه ها اغلب به بخشی جدایی ناپذیر از پویایی روابط تبدیل می شوند.

چگونه هر دوی شما فشار را در محل کار تحمل می کنید؟ آیا می توانید خود را از رفتن به خدمات مشتری که شما را به مدت ۱۵ دقیقه معطل کرده است، نگه دارید؟ تخت گلگون عاشقانه اولیه ممکن است تأثیرات واقعی استرس را بر روی یک فرد نشان ندهد. اما ازدواج راهی طولانی است که در آن باید با بسیاری از موقعیت‌های پرفشار کنار بیایید. و از این رو نحوه واکنش هر یک از شما به استرس تعیین می کند که آیا بعد از ازدواج تنش هایی در رابطه خود دارید یا خیر.

زیرا ازدواج مقصد نیست، بلکه آغاز یک سفر طولانی است. بنابراین، این یکی از مهمترین سوالاتی است که قبل از ازدواج باید پرسید. برای ارزیابی وضعیت هر یک از شما می توانید به حوادث گذشته اشاره کنید که در آن استرس را به خوبی مدیریت کرده اید. می توانید با یک مشاور پیش از ازدواج صحبت کنید که می تواند به شما کمک کند تا شما را به سمت روشی بسیار ساده تر برای کنترل استرس به عنوان فردی و تیمی راهنمایی کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.