?>
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهریور 1402 - 19:09
کد خبر : 21769

سری آ در انتظار رونمایی از چهارمین شاهزاده پارسی

سری آ در انتظار رونمایی از چهارمین شاهزاده پارسی

تقریبا تمام فوتبال‌دوستان از شنیدن خبر انتقال مهدی طارمی از پورتو اشباع شده‌اند اما وقتی نام میلان بزرگ به میان می‌آید، باز نمی‌توان از این خبر چشم‌پوشی کرد. مهدی طارمی بدون تردید بهترین بازیکن فعلی ایران است. تنها بازیکن کشورمان است که در یک مسابقه جام جهانی دو گل زده و با این انجام، به

تقریبا تمام فوتبال‌دوستان از شنیدن خبر انتقال مهدی طارمی از پورتو اشباع شده‌اند اما وقتی نام میلان بزرگ به میان می‌آید، باز نمی‌توان از این خبر چشم‌پوشی کرد.

مهدی طارمی بدون تردید بهترین بازیکن فعلی ایران است. تنها بازیکن کشورمان است که در یک مسابقه جام جهانی دو گل زده و با این انجام، به عنوان رکورددار شناخته می‌شود. او از لحاظ تأثیرگذاری در لژیونرهای ما در سال‌های اخیر، به عنوان کاپیتان بعدی تیم ملی محسوب می‌شود.

آقای گل دو دوره متوالی لیگ برتر با پیراهن پرسپولیس، در پورتو هم آقای گل شد؛ قهرمان لیگ و جام حذفی و در لیگ قهرمانان هم به تیم‌های بزرگ گل زد.

صحبت از رفتن طارمی به لیگ برتر جزیره و سایر لیگ‌های درجه اول جهان صحبت تازه‌ای نیست. طارمی هر سال در پنجره نقل و انتقالاتی تابستان و زمستان به تیم‌های بزرگ لینک می‌شود و اصلا عجیب نیست که باشگاه‌های بزرگ چنین بازیکن باکیفیتی را بخواهند. ما همیشه افسوس می‌خوریم که کاش طارمی در سن کمتر به اروپا می‌رفت اما هنوز هم دیر نشده…

خبر بسته پیشنهادی جدید میلان به پورتو و درخواست خروجی که طارمی به باشگاه داده، فوتبال‌دوستان ایرانی را امیدوار کرد که این ستاره بزرگ را در پیراهن پرافتخار قرمز و مشکی شهر میلان ببینند. تیمی که در دهه ۸۰ و ۹۰ با سوپراستارهایی همچون مالدینی، گولیت، ریکارد، فان باستن، آنچلوتی، باجو، اینزاگی و دسایلی و بعدها شوچنکو، نستا، کاکا، رونالدو، رونالدینیو و پیرلو محبوب‌ترین تیم‌ها نزد ایرانی‌ها بود.

اگر طارمی به سری‌آ برود، چهارمین بازیکن ایرانی است و تعادل را به نفع قرمزها برهم می‌زند!

اولین بازیکن ایرانی که به کالچو رفت علی سامره بود. آقای گل لیگ آزادگان که پیراهن استقلال را پوشید و حالا مدیر این تیم است، در اواخر دهه ۷۰ اولین لژیونر ما در سرزمین چکمه بود که پیراهن پروجا را به تن کرد. البته دوران اقامت سامره در ایتالیا طولانی نشد.

چندی بعد رحمان رضایی سر از این سرزمین درآورد و این‌یکی سال‌ها با پیراهن پروجا، مسینا و لیوورنو در سری‌آ بازی کرد. هیچ کدام از این دو بازیکن نتوانستند در لیگ‌های اروپایی با پیراهن تیم‌های ایتالیایی بازی کنند. رحمان رضایی در بازگشت به ایران پیراهن پرسپولیس را پوشید تا اینجا هم آبی و قرمز مساوی شوند!

چند روز قبل سردار آزمون که در ایران پیراهن استقلال و پرسپولیس را تاکنون به تن نکرده، شاگرد مورینیو در رم شد و حالا اگر طارمی به میلان برود، پرسپولیس ۲-۱ از استقلال در سرزمین چکمه جلو خواهد افتاد! و البته که جدال رم با میلان برای ایرانی‌ها حال و هوای دیگری خواهد داشت!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.