?>
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 شهریور 1402 - 19:27
کد خبر : 21889

هوآوی میت ۶۰ پرو بازیگر جدید جنگ ستارگان وارد می شود

هوآوی میت ۶۰ پرو بازیگر جدید جنگ ستارگان وارد می شود

شاید قابل توجه ترین ویژگی Mate 60 Pro اضافه شدن قابلیت تماس ماهواره ای باشد.

شاید قابل توجه ترین ویژگی Mate 60 Pro اضافه شدن قابلیت تماس ماهواره ای باشد. این یک گام بزرگ رو به جلو برای اتصال ماهواره‌ای در گوشی‌های هوشمند معمولی است، به خصوص که بقیه صنعت فقط از SOS اضطراری و پیام‌های متنی تبلیغ می‌کنند. اگرچه این قابلیت در حال حاضر به China Telecom محدود شده است.

blank

شرکت چینی هواوی با وجود تحریم‌های آمریکا و محدودیت دسترسی به تراشه‌ها و فناوری موبایل، در بازار گوشی‌های رده بالا، تلفن هوشمند جدیدی با قابلیت‌های ۵G رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا، گوشی «میت ۶۰ پرو» (Mate ۶۰ Pro) که هفته جاری برای فروش آنلاین عرضه شد، میان کاربران چینی که شاهد بازگشت هواوی در بازار گوشی‌های رده بالا بودند، سر و صدا به پا کرد. بسیاری از کاربران با ارسال پیام‌هایی، عملکرد بی‌سیم این گوشی را سریع توصیف کردند که نشان می‌دهد هواوی با وجود ممنوعیت دسترسی به فناوری نسل پنجم و تراشه سازی، موفق شده است در این حوزه، صاحب توانمندی‌هایی شود.

هواوی یکی از چند شرکت چینی است که در مرکز تنش‌های میان واشنگتن و پکن قرار دارد و هدف تحریم و ممنوعیت فروش نرم افزار و تراشه‌های آمریکایی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، یک انجمن شرکت‌های تراشه جهانی، امسال هشدار داد که هواوی، سرگرم ساخت مجموعه‌ای از تاسیسات تولید نیمه رسانا در سراسر چین است و این شبکه تولید، به این شرکت اجازه خواهد داد تحریم‌های آمریکا را دور زده و بلندپروازی‌های فناوری چین را پیش ببرد.

HUAWEI ممکن است در سال‌های اخیر بارها از شکست‌های ناشی از ایالات متحده متحمل شده باشد، اما این امر مانع از تولید برخی از گوشی‌های عالی این برند نشده است. اکنون، این برند چینی با میت ۶۰ پرو تازه معرفی شده بازگشته است.

Mate 60 Pro طراحی نسبتاً جالبی را به ارمغان می آورد که در درجه اول به دلیل سه سوراخ پانچ در جلو است. یکی از این دوربین‌ها دوربین سلفی است (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح می‌دهیم)، در حالی که دو مورد دیگر قابلیت‌های بازگشایی قفل گوشی با چهره سه بعدی را همانطور که از تلفن‌های میت انتظار داریم، فعال می‌کنند.

گوشی جدید HUAWEI همچنین دارای پوششی دو رنگ در پشت است. مدل‌های مشکی و بنفش دارای پشتی چرمی هستند در حالی که انواع سبز و نقره‌ای از الیاف بروکاد ساخته شده‌اند.

شاید قابل توجه ترین ویژگی Mate 60 Pro اضافه شدن قابلیت تماس ماهواره ای باشد.

این یک گام بزرگ رو به جلو برای اتصال ماهواره‌ای در گوشی‌های هوشمند معمولی است، به خصوص که بقیه صنعت فقط از SOS اضطراری و پیام‌های متنی تبلیغ می‌کنند. اگرچه این قابلیت در حال حاضر به China Telecom محدود شده است.

مشخصات HUAWEI Mate 60 Pro

اکثر محصولات  HUAWEI در بیشتر موارد چه از نظر طراحی و چه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری محصولاتی بسیار قابل احترام هستند.

شما یک صفحه نمایش ۶.۸۲ اینچی LTPO OLED (2720 x 1260)، ۱۲ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت حافظه داخلی (قابل افزایش از طریق کارت NM) و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سیمی ۸۸ وات و شارژ بی سیم ۵۰ واتی دارید.

به اندازه کافی عجیب، HUAWEI پردازنده یا حتی باندهای شبکه را برای Mate 60 Pro در وب سایت خود فهرست نکرده است (تغییر نسبت به مدل های قبلی).

اما یک افشاکننده قابل اعتماد ادعا کرده است که این یک چیپست داخلی Kirin با یک CPU هشت هسته ای (چهار Cortex-A78 و چهار Cortex-A510) و یک پردازنده گرافیکی داخلی “Maleoon 910” است.

ما از این شرکت اطلاعات بیشتری در مورد چیپست گوشی خواسته ایم، اما این شرکت از اظهار نظر در مورد این پردازنده یا پشتیبانی از ۵G خودداری کرده است.

با تغییرات اعمال شده از طرف هوآوی  روی دوربین، میت ۶۰ پرو یک سیستم دوربین سه گانه همه کاره را به همراه دارد.

شما می توانید انتظار رویارویی با  یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم قابل تنظیم (f/1.4 تا f/4.0)، یک دوربین تله فوتو ۴۸ مگاپیکسلی ۳.۵x (f/3.0، با حالت ماکرو) و یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض را داشته باشید .

آن دوربین تله‌فوتو دیافراگم باریک‌تری نسبت به دوربین تله عالی P60 Pro دارد ، بنابراین ما انتظار سطح مشابهی از کیفیت تصویر در نور کم را نداریم.

 اما با این وجود از دیدن قابلیت های ماکرو در این لنز خوشحالیم. در غیر این صورت، یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در جلو برای سلفی در دسترس است.

قیمت و در دسترس بودن HUAWEI Mate 60 Pro

کاور بنفش هوآوی میت 60 پرو
HUAWEI

به نظر می رسد این برند چینی به عنوان بخشی از یک برنامه دسترسی زودهنگام، فروش محدودی را در چین امروز اجرا می کند. 

در مورد قیمت مدل پایه ۲۵۶ گیگابایتی صحبتی نشده است، اما نسخه ۵۱۲ گیگابایتی در حال حاضر با قیمت ۶۹۹۹ یوان (۹۶۰ دلار) ذکر شده است.

HUAWEI به Android Authority گفته است که قصد ندارد Mate 60 Pro را در خارج از چین عرضه کند. این واقعاً مایه شرمساری است، زیرا مطمئناً این تلفن پرچمدار چشمگیر به نظر می رسد (به رغم عدم دسترسی داشتن به امکانات  Google).

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.