?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 دی 1402 - 13:29
کد خبر : 29689

سلامتی دقیقا چیست ؟/چگونه بهداشت خود را حفظ می کنید؟

سلامتی دقیقا چیست ؟/چگونه بهداشت خود را حفظ می کنید؟

سلامتی کیفیت زندگی است که به شما امکان می دهد عمر طولانی تری داشته باشید. سازمان جهانی بهداشت (WHO) سلامت را اینگونه تعریف می‌کند: «به‌جای فقدان بیماری، وضعیت رفاه کامل جسمی، روانی، معنوی و جمعی». دارای فرم بدنی خوبی است اما استرس، تنش، عصبانی، حریص یا به هر شکل دیگری است. جنبه های سلامت بیایید

سلامتی کیفیت زندگی است که به شما امکان می دهد عمر طولانی تری داشته باشید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) سلامت را اینگونه تعریف می‌کند: «به‌جای فقدان بیماری، وضعیت رفاه کامل جسمی، روانی، معنوی و جمعی». دارای فرم بدنی خوبی است اما استرس، تنش، عصبانی، حریص یا به هر شکل دیگری است.

blank

جنبه های سلامت

بیایید یک لحظه به نگرانی های سلامت نگاه کنیم.

سلامت جسمانی بهزیستی روانی:

سلامت عاطفی رفاه جامعه رفاه معنوی بهداشت علم و هنر حفظ و بهبود سلامت جسمی و روحی فرد است. بهداشت افراد را قادر می سازد تا تعامل سالمی با محیط اطراف خود داشته باشند. هم برای افراد و هم برای جوامع قابل اجرا است.

اهمیت بهداشت و نظافت را در حفظ سلامتی خوب تشخیص دهید.دست‌های ما در حین رانندگی با سطوح زیادی مانند نرده‌ها، تلفن‌های هوشمند، فرمان و غیره تماس می‌گیرند.

دست‌ها بخشی از بدن هستند که میکروب‌ها را به راحتی پخش می‌کنند. شستن دست ها کمتر از یک دقیقه طول می کشد.

هنوز هم بسیاری از افراد از انجام این کار خودداری می کنند. ثابت شده است که بهداشت خوب دست ها در جلوگیری از گسترش بیماری ها در بین جامعه و خانواده مفید است.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO)، شستن دست ها با آب و صابون برای جلوگیری از شیوع برخی بیماری ها تا حدود ۵۰ درصد کافی است.

قسمت مهم بعدی بدن که نیاز به بهداشت مناسب دارد چشم است. همه ما می دانیم که چشم ها ظریف ترین قسمت بدن هستند. بنابراین مراقبت از آن نه تنها ضروری است بلکه یک ضرورت است.

ما توسط هزاران چیز الکترونیکی احاطه شده ایم که تأثیر بدی روی چشم ها می گذارد. تمیز نگه داشتن چشم ها باید یک کار مکرر در برنامه روزانه ما باشد.

 هنگام بازی در مدرسه، بچه ها باید مراقب وسایل خود مانند بطری های آب خود باشند.

مهم است که چنین چیزهایی را در مکانی تمیز نگه دارید. نگه داشتن بطری اینجا و آنجا و بعد از آن نوشیدن از همان بطری آب برای سلامتی مضر است.

والدین و معلمان نقش حیاتی در ایجاد آگاهی در مورد بهداشت در کودکان دارند. بهداشت مانند یک اقدام پیشگیرانه است که ما را از بیماری ها و سایر بیماری های سلامتی دور نگه می دارد. هرچقدر هم که به نظافت اهمیت می دهید، اگر خود آب آشامیدنی تمیز نباشد، فایده ای ندارد.

آب نه تنها باید تمیز، بلکه سالم باشد. آب در طول روز استفاده می شود، از نوشیدن، پخت و پز گرفته تا فعالیت های پاکیزگی. از این رو استفاده از آب تمیز بسیار مهم است.  غیرنظامیان باید از نحوه رعایت بهداشت در مکان های عمومی مانند بیمارستان ها آگاه شوند. بیمارستان ها عموماً مملو از بیماران هستند و بدیهی است که این مکان کانون باکتری ها و ویروس ها خواهد بود. از این رو، استفاده از ضدعفونی کننده های دست و حفظ فاصله ایمن از افرادی که به وضوح بیمار هستند، مهم است. گام مهم بعدی به سمت یک زندگی سالم، بهداشت دهان و دندان است – بهداشت دهان و دندان مناسب از بیماری های لثه، بوی بد دهان و بسیاری از عفونت ها جلوگیری می کند. درک اهمیت بهداشت، ریشه کن کردن این بیماری را از جهان آسان تر می کند.

چگونه بهداشت خود را حفظ می کنید؟تنها چیزی که به فرد کمک می کند احساس سلامتی کند رعایت بهداشت است. در غیر این صورت، باکتری هایی که در خاک رشد می کنند، بیماری های زیادی را ایجاد می کنند و در نتیجه سلامتی ما آسیب می بیند.هنگامی که ما توسط تمیزی احاطه شده‌ایم، باعث خوشحالی ما می‌شود و به ما انگیزه می‌دهد تا وظایف خود را انجام دهیم.

اگر اطراف ما کثیفی باشد، مهم نیست که چقدر تمرکز داریم، نمی‌توانیم کار را با موفقیت انجام دهیم. سلامت ما نیز رو به زوال خواهد بود.

بهداشت بسیار مهم است!این به کاهش نیاز به کمک پزشکی کمک می کند: همه ما مستعد ابتلا به انواع بیماری ها در سراسر جهان هستیم. دیابت، فشار خون بالا، بیماری های قلبی عروقی، سرطان، مشکلات گوارشی، آسم و اختلالات ریوی بخش بزرگی از جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار می دهد. برخی از این بیماری ها کشنده هستند و هیچ درمانی وجود ندارد که بتواند جان یک فرد را نجات دهد. بیماری های بسیار کمی در یک فرد زنده بهداشتی وجود دارد.

این فرد برای سالم ماندن نیازی به دارو ندارد. با حفظ نظافت شخصی در برابر میکروب ها و ویروس های متعدد محافظت می کند.سلامتی با ارزش تر از پول است و سلامتی همه در اولویت است. ارتباط قوی با بهداشت و سلامت دارد. وقتی تمیزی وجود داشته باشد سلامتی حاصل می شود. سلامتی ما به شدت تحت تاثیر محیط اطرافمان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.