?>
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1402 - 15:16
کد خبر : 22028

بوسه جنجالی؛ فیفا رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا را تعلیق کرد

بوسه جنجالی؛ فیفا رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا را تعلیق کرد

کمیته انضباطی فیفا رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا را در پی بوسیدن لب یکی از بازیکنان تیم ملی زنان به طور موقت تعلیق کرد. فشار بر لوئیس روبیالس در خود اسپانیا هم افزایش یافته و تلاش برای تعلیق او در جریان است. کمیته انضباطی فیفا رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا را در پی بوسیدن لب یکی از

کمیته انضباطی فیفا رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا را در پی بوسیدن لب یکی از بازیکنان تیم ملی زنان به طور موقت تعلیق کرد. فشار بر لوئیس روبیالس در خود اسپانیا هم افزایش یافته و تلاش برای تعلیق او در جریان است.

کمیته انضباطی فیفا رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا را در پی بوسیدن لب یکی از بازیکنان تیم ملی زنان به طور موقت تعلیق کرد. فشار بر لوئیس روبیالس در خود اسپانیا هم افزایش یافته و تلاش برای تعلیق او در جریان است.

چند روز پس از بالا گرفتن جنجال بر سر بوسیدن لب‌های جنیفر هرموسو، مهاجم تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا توسط رئیس فدراسیون فوتبال این کشور، کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) پرونده‌ای برای رسیدگی به این مسئله باز کرد.

کمیته انضباطی فیفا روز شنبه، ۲۶ اوت (چهارم شهریور) اعلام کرد رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا را به طور موقت تعلیق کرده است.

این کمیته می‌گوید، لوئیس روبیالس از امروز به مدت ۹۰ روز از تمام فعالیت‌های مرتبط با فوتبال در سطح ملی و بین‌المللی تعلیق شده است.

یک هفته پیش روبیالس در مراسم اهدای مدال به بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا که با پیروزی مقابل تیم انگلستان قهرمان جام جهانی فوتبال زنان شدند، جنیفر هرموسو را به نشانه خوشحالی در آغوش گرفت و لب‌های او را بوسید.

 

رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا مدعی است این بوسه تحمیلی نبوده اما مهاجم تیم ملی گفته از این کار خوشش نیامده است.

در روزهای گذشته اعتراض‌ها به روبیالس به شدت افزایش یافته و ده‌ها فوتبالیست زن اسپانیایی گفته‌اند تا او کناره‌گیری نکند در مسابقات شرکت نمی‌کنند.

خودداری از استعفا و افزایش فشارها

با این حال رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا روز جمعه در نشست اضطراری این فدراسیون چند بار با فریاد تکرار کرد که به خاطر یک “بوسه توافقی” نمی‌توانند او را بیرون کنند و استعفا نمی‌دهد.

با وجود تاکیدهای روز گذشته لوئیس روبیالس درباره عدم کناره‌گیری، مسئولان ورزش ملی اسپانیا تقاضای تعلیق او را به نهادهای تصمیم‌گیرنده ارائه کرده‌اند.

به نوشته روزنامه اسپانیایی AS قرار است دادگاه عالی ورزش اسپانیا روز دوشنبه برای رسیدگی به اتهام “رفتار به شدت نامناسب” علیه روبیالس تشکیل جلسه دهد.

قهرمانان جهان و تحریم بازی‌های ملی

رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا روز جمعه منتقدان را به تلاش برای “ترور شخصیت” متهم کرد و مدعی شد بوسیدن جنیفر هرموسو مانند بوسیدن فرزند خودش بوده است.

در همین حال ۲۳ بازیکن تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا که عنوان قهرمانی جهان را دارند، با امضای بیانیه‌ای اعلام کردند که با ترکیب کنونی مدیریت فدراسیون حاضر به شرکت در بازی‌های ملی نیستند.

در دنیای ورزش اتهام سوء استفاده جنسی از زنان یا سوء رفتار با آنها بسیار زیاد مطرح شده و در سال‌های گذشته حساسیت به نقض حقوق فردی زنان ورزشکار بیشتر شده است.

در دنیای فوتبال تبعیض بین ملی‌پوشان زن و مرد نیز امری شایع است که برخی کشورها درصدد جلوگیری از آن برآمده‌اند. اسپانیا سال پیش به جرگه این کشورها پیوست و پرداخت حقوق برابر به مردان و زنان فوتبالیست را تصویب کرد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.