?>
تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 - 20:51
کد خبر : 24798

پاک کردن اکانت اینستا/ آموزش تصویری آسان و مرحله به مرحله

پاک کردن اکانت اینستا/ آموزش تصویری آسان و مرحله به مرحله

پاک کردن  اکانت اینستاگرام یا همان حذف اکانت اینستاگرام وقتی مناسب است  که تصمیم می‌گیرید با اینستاگرام خداحافظی کنیدحالا می تواند این خداحافظی موقتی باشد یا همیشگی . تا آخر این مطلب را مطالعه کنید  اشخاصی که تصمیم می‌گیرند با حذف حساب اینستاگرام به صورت دائم یا موقت از این شبکه اجتماعی خارج شوند، باید

پاک کردن  اکانت اینستاگرام یا همان حذف اکانت اینستاگرام وقتی مناسب است  که تصمیم می‌گیرید با اینستاگرام خداحافظی کنیدحالا می تواند این خداحافظی موقتی باشد یا همیشگی .

تا آخر این مطلب را مطالعه کنید 

اشخاصی که تصمیم می‌گیرند با حذف حساب اینستاگرام به صورت دائم یا موقت از این شبکه اجتماعی خارج شوند، باید روش‌های پاک کردن اینستاگرام و تفاوت‌های آنها را بشناسند و با نحوه حذف و خروج از حساب اینستا آشنا باشند.

امروزه استفاده از شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام جزء ثابت زندگی شخصی همه ما شده و همه کاربران به نوعی از این رسانه‌های اجتماعی برای انتشار محتوای خود استفاده می‌کنند. بدون شک، یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی که در ایران هم طرفداران زیادی دارد، اینستاگرام است که امکان اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئوها را به کاربران می‌دهد.

اما بسیاری از اوقات افراد تمایل دارند با حذف حساب اینستاگرام برای همیشه با این شبکه اجتماعی خداحافظی کنند یا اینکه با غیرفعال کردن اینستاگرام به صورت موقت برای مدتی از این رسانه اجتماعی دوری کنند و در زمان نیاز مجدداً به این شبکه برگردند.

در این آموزش از سایت چمدون قصد داریم به نحوه غیرفعال کردن اینستاگرام به صورت موقت یا حذف کامل حساب اینستاگرام به صورت دائمی بپردازیم. بدین ترتیب شما به صورت خلاصه و مفید می‌توانید با مراحل حذف حساب اینستاگرام به صورت دائم یا غیرفعال کردن اینستاگرام به صورت موقت به خوبی آشنا شوید.

پاک کردن اکانت اینستاگرام به صورت دائمی و موقت

امکان حذف اکانت اینستاگرام برای کاربران به دو صورت دائمی و موقت وجود دارد. به این ترتیب، کاربران می‌توانند هر زمان که مایل باشند، مسیر حذف اکانت اینستاگرام را به صورت موقت دنبال کنند و از دسترسی دنبال‌کنندگان خود خارج شوند.

در این روش، بعد از ورود مجدد به برنامه، اکانت اینستاگرام بدون هیچگونه تغییری بازیابی می‌شود. اما در روش حذف اکانت اینستاگرام دائمی، افراد به طور کامل از این پیام‌رسان خداحافظی می‌کنند و امکان بازگردانی اطلاعات برای آنها وجود ندارد.

اینستاگرام یک بازه زمانی مشخصی را برای کاربرانی که فرآیند حذف اکانت اینستاگرام دائمی را دنبال کرده‌اند، در نظر گرفته است. در این بازه زمانی، حساب کاربران مخفی می‌شود و آنها می‌توانند با لاگین مجدد حساب خود را برگردانند. اما اگر این بازه به پایان برسد و تلاشی برای بازگرداندن اکانت حذف شده اینستاگرام صورت نگیرد، حساب به طور کامل حذف می‌شود و امکان بازگردانی آن وجود نخواهد داشت.

به همین دلیل، مراحل حذف اکانت اینستاگرام به صورت دائمی و موقت را جداگانه آموزش می‌دهیم تا بتوانید به بهترین شکل ممکن برای حذف اکانت اینستاگرام خود اقدام کرده و آن را به صورت موقت یا دائم حذف نمایید.

پاک کردن  اکانت اینستا به صورت دائمی

یک روش دیگر برای پاک کردن  کامل حساب کاربری اینستاگرام، حذف دائمی حساب کاربری است. اگر تصمیم دارید حساب کاربری اینستاگرام خود را برای همیشه حذف کنید و دیگر نمی‌خواهید وارد حساب کاربری خود شوید، باید مراحل حذف دائمی حساب کاربری اینستاگرام را دنبال کنید. در این صورت، حساب کاربری شما به طور کامل حذف شده و امکان بازیابی آن وجود ندارد.

  • با پاک کردن اکانت دائمی اینستاگرام دیگر امکان ورود مجدد به حساب اینستاگرام پاک شده وجود ندارد.
  • با پاک کردن  اکانت اینستاگرام تمامی اطلاعات حساب شما مثل عکس ها، ویدیو، دایرکت ها، فالوورها و… پاک می شود.
  • پاک کردن اکانت اینستا نیز تنها از طریق وب سایت رسمی این برنامه امکان پذیر است و به هیچ عنوان نمی توانید از طریق خود برنامه این کار را انجام دهید.

🔵 به اینجا توجه کنید : برای پاک کردن اکانت اینستا برای همیشه ؛ابتدا باید روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه لینک حذف دائمی اکانت اینستاگرام هدایت شوید.

 لینک دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام

  1. در اولین گام باید به صفحه پاک کردن اکانت اینستاگرام که لینک آن در باکس بالا درج شده مراجعه کنید.
  2. در این صورت صفحه‌ ای مشابه تصویر زیر نمایش داده می‌ شود. در این مرحله از فرآیند پاک کردن  اکانت اینستاگرام شما باید فیلدهای زیر را پر نمایید:
    • Why are you deleting your account: دلیل خود برای پاک کردن اکانت اینستاگرام را انتخاب کنید.
    • To continue, please re-enter your password: بعد از انتخاب علت حذف اکانت در این قسمت رمز اکانت خود را وارد

blank

 

  1. بعد از پر کردن فیلدهای گفته شده باید روی دکمه delete my account کلیک کنید تا فرآیند پاک کردن  اکانت دائمی اینستاگرام آغاز شود. در این مرحله اینستاگرام برای تایید نهایی از شما سوال می پرسید که در صورت مطمئن بودن در خصوص پاک کردن اکانت اینستاگرام باید روی دکمه OK کلیک کنید.
  2. بعد از دلیت اکانت دائمی اینستاگرام با پیغام Your account has been removed. We’re sorry to see you go مواجه خواهید شد مبنی بر اینکه که پاک کردن اکانت اینستاگرام به صورت دائم صورت گرفته است.

 

توجه: لطفاً به تاریخ پاک کردن  دائمی حساب اینستاگرام خود توجه کنید که زیر دکمه “حذف حساب من” نوشته شده است. تا رسیدن به این تاریخ، اگر وارد حساب اینستاگرام خود شوید، فرآیند حذف حساب متوقف خواهد شد. لطفاً توجه داشته باشید که در این بازه زمانی، اطلاعات حساب شما به صورت مخفی نمایش داده می شود. همچنین، لطفاً در نظر داشته باشید که نام شما به عنوان “کاربر اینستاگرام” برای افرادی که با آنها در چت دایرکت صحبت کرده اید نمایش داده خواهد شد.

 

blank

بعد از حذف دائمی حساب کاربری اینستاگرام و گذشتن از تاریخی که در مراحل ذکر شده بود، هر زمان که نیاز داشتید به اینستاگرام بازگردید، شما باید یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید و وارد آن شوید. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص، می توانید مقاله “راه اندازی حساب کاربری اینستاگرام” را مطالعه کنید.

پاک کردن  اکانت اینستاگرام به صورت موقت

اگر قصد غیرفعال کردن حساب کاربری اینستاگرام خود را دارید تا در آینده بتوانید به آن بازگردید، باید مراحل حذف موقت حساب کاربری اینستاگرام را انجام دهید. در این صورت، حساب کاربری شما به طور کامل حذف نمی‌شود و تنها غیرفعال می‌شود. تا زمانی که وارد حساب کاربری خود نشوید، حساب کاربری اینستاگرام شما فعال نخواهد بود.

  • بعد از دی اکتیو کردن موقت اکانت اینستاگرام هر زمانی که تمایل داشته باشید می تواند پیج خود را به حالت اول برگردانید.
  • با دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت موقت اطلاعات شما از قبیل عکس، ویدیو، چت ها، فالوورها و… بدون تغییر و دست نخورده باقی می ماند.

 توجه مهم :از طریق اپلیکیشن اینستاگرام نمی توان اقدام به غیر فعال سازی اکانت اینستاگرام کرد و برای دیلیت اکانت موقت اینستاگرام باید از طریق مرورگر به وب سایت instagram مراجعه کرد.
دقت کنید : برای پاک کردن اینستاگرام و یا حذف موقت اکانت اینستا می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صورت مستقیم به صفحه لینک دیلیت اکانت موقت اینستاگرام هدایت شوید.

 لینک دیلیت اکانت موقت اینستاگرام

 

  1. در قدم ابتدایی  از پروژه پاک کردن  اکانت اینستاگرام به صورت موقت باید روی دکمه قرمز رنگ بالا کلیک کرده سپس با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور تعیین شده با مرورگر وارد اکانت اینستاگرام خود شوید. (همچنین می توانید در اکانت اینستاگرام خود روی آیکون profile و سپس دکمه Edit Profile کلیک کنید و برای حذف اکانت موقت اینستاگرام روی گزینه Temporarily disable my account کلیک کنید تا به صفحه دی اکتیو کردن اینستاگرام هدایت شوید.
  2. صفحه‌ای مشابه تصویر زیر نمایش داده می‌شود که در اینجا با ۲ فیلد اصلی رو به رو می شوید:
    • Why are you disabling your account: در این فیلد دلیل غیرفعال کردن موقت اکانت اینستاگرام خود را مشخص کنید.
    • To continue, please re-enter your password: در این فیلد نیز به منظور تاییدیه غیرفعال سازی اکانت باید رمز عبور ورود به اکانت خود را وارد کنید.

    در نهایت نیز روی دکمه Temporarily Disable Account کلیک کنید تا پاک کردن  اکانت اینستاگرام به صورت موقت صورت گیرد.

  3. سپس پنجره‌ای به صورت پاپ آپ نمایش داده خواهد شد که در این مرحله باید برای تایید فرآیند غیرفعال سازی اکانت اینستا خود روی دکمه Yes کلیک کنید تا فرآیند دیلیت اکانت موقت اینستاگرام همان لحظه یا چند ساعت بعد صورت گیرد.

پرسش های  رایج  برای پاک کردن اکانت اینستاگرام :

در این‌جا به برخی پرسش‌های رایج در مورد پاک کردن اکانت اینستاگرام پاسخ می‌دهیم.

پرسش اول : پاک کردن اکانت اینستاگرام چند روز طول می کشد؟

پس از ثبت درخواست، اکانت شما ۳۰ روز غیرفعال و با نام instagrammer باقی مانده و پس از آن به کلی حذف می‌شود. در این مدت ۳۰ روز نیز تصاویر و پست‌های شما قابل مشاهده نخواهند بود.

پس از پاک کردن اکانت دسترسی به تمامی تصاویر، ویدئو‌ها، کامنتها، لایک‌ها، دوستان، پیام‌های دایرکت، دنبال‌کنندگان و دیگر اطلاعات شما و بازیابی دوباره اکانت غیرممکن خواهد بود، حتی توسط اینستاگرام.

پرسش دوم :اگر اکانت  اینستاگرام را پاک کنیم   پیام‌های دایرکت هم حذف می‌شوند؟

اگر طبق مراحل بالا اکانت خود را دیلیت کنید، پیام‌های شما با نام instagrammer کماکان باقی می‌ماند اما دیگر هویت شما در مکالمات مشخص نیست.

اما اگر فقط برنامه اینستاگرام را حذف کنید، پیام‌های شما کماکان با نام و تصویر شما پابرجا باقی خواهند ماند. اگر قصد حذف پیام خاصی را به شکل دوطرفه دارید، انگشت خود را روی پیام نگه داشته و Unsend را بزنید.

پرسش سوم :چطوری اکانت پاک شده اینستاگرام را برگردانیم ؟

اگر اکانت شما در اینستاگرام به طور ناخواسته پاک شده است، می‌توانید تلاش کنید آن را بازیابی کنید. اولین قدم برای بازیابی اکانت پاک شده، تماس با پشتیبانی اینستاگرام است. معمولاً می‌توانید از طریق فرم تماس با پشتیبانی وبسایت اینستاگرام یا از طریق ایمیل با آنها در ارتباط باشید. در این تماس، باید مشکل خود را شرح داده و درخواست بازگشت اکانت خود را ارائه کنید. همچنین، ممکن است از شما بخواهند برخی اطلاعات شناسایی مانند نام کاربری، ایمیل مرتبط با اکانت و شماره تلفن همراه را تأیید کنید. بعد از ارسال درخواست، باید صبر کنید تا پشتیبانی اینستاگرام به شما پاسخ دهد و درخواست شما را بررسی کند. برای اطمینان بیشتر، می‌توانید در اینستاگرام درباره بازگشت اکانت‌های پاک شده و روش‌های مربوطه بیشتر بخوانید.

اما برای بازگردانی اکانت اینستاگرام حذف شده کافیست در مهلت ۳۰ روزه پس از درخواست حذف، دوباره با نام کاربری و پسوردتان در سایت اینستاگرام وارد شوید. پس از ۳۰ روز، دیگر امکان بازگردانی اکانت دیلیت شده وجود ندارد.

پرسش چهارم :چطور اکانت اینستاگرام را به صورت موقت حذف کنیم؟

اگر به طور موقت قصد محو شدن از اینستاگرام را دارید می‌توانید آن را به صورت موقت غیرفعال کنید که برای این کار مطابق آموزش غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام در این مطلب از فارنت اقدام کنید.

پرسش پنجم : آیا می شود بدون داشتن پسورد یا فراموشی پسورد اکانت اینستاگرام را پاک کنیم؟

بدون داشتن نام کاربری و رمز عبور راهی برای پاک کردن اکانت وجود ندارد. اگر به ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید، دسترسی دارید برای بازیابی رمز عبور اقدام کنید و اگر به ایمیل هم دسترسی ندارید هیچ راهی برای پاک کردن اکانت شما وجود ندارد.

هیچ کسی حتی خود اینستاگرام هم اکانت شما را بدون لاگین نمی‌تواند پاک کند. گزارش و ریپورت کردن انبوه سایر کاربران هم در ‌‌نهایت اگر مورد قبول اینستاگرام واقع شود تنها به بسته شدن اکانت شما منجر می‌شود اما تصاویر و سایر موارد پروفایل شما باقی می‌ماند.

پرسش ششم :آیا امکان ساختن اکانت مجدد با همان نام کاربری حذف شده در اینستاگرام وجود دارد؟

بله، البته در صورتی که در فاصله ایجاد شده، فرد دیگری اقدام به ساختن اکانت اینستاگرام با همان یوزرنیم نکرده باشد.

پرسش هفتم :چطوری قبل از پاک کردن اکانت اینستاگرام از اطلاعات خود نسخه پشتیبان بگیریم؟

پیش از حذف حساب کاربری خود در اینستاگرام، می‌توانید از اطلاعات خود نسخه پشتیبان بگیرید تا از از دست رفتن آنها جلوگیری کنید. برای این کار، می‌توانید از قابلیت‌های پشتیبان‌گیری اینستاگرام استفاده کنید. برای این منظور، وارد تنظیمات حساب کاربری خود شوید و به بخش “حفاظت اطلاعات” بروید. سپس گزینه “نسخه پشتیبان” را انتخاب کنید. در این قسمت، می‌توانید گزینه‌های مختلفی را انتخاب کنید، مانند ذخیره کردن عکس‌ها و ویدیوهای منتشر شده، ذخیره کردن پیام‌ها و چت‌های خصوصی و همچنین ذخیره کردن اطلاعات کاربری مانند فالوورها و فالووینگ‌ها. پس از انتخاب گزینه‌های مورد نظر، می‌توانید نسخه پشتیبان را دانلود کنید و آن را در یک مکان امن ذخیره کنید. با این کار، می‌توانید در صورت نیاز به اطلاعات حساب کاربری خود پس از حذف آن، از نسخه پشتیبان استفاده کنید.

اما پس از آن برای این کار بایستی از درون برنامه اینستاگرام درخواست دانلود اطلاعاتتان را بدهید. این کار حدود ۴۸ ساعت طول می‌کشد.

دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام

قبل از هرکاری باید یاداوری کنیم که دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت دائمی، حساب کاربری شما را برای همیشه از صفحه روزگار محو می‌کند. پس اگر می‌خواهید برای همیشه اکانتتان را پاک کنید، مراحل بعدی را طی کنید؛ ولی اگر می‌خواهید اکانت خود را موقتاً غیرفعال کنید، باید کمی پایین تر بروید و بخش دی اکتیو کردن اکانت اینستا را بخوانید.

دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام با گوشی

تا همین چند وقت پیش اینستاگرام در اپلیکیشن خود گزینه پاک کردن دائمی اکانت نداشت و شما مجبور بودید برای دیلیت اکانت وارد سایت خود اینستاگرام شوید و از طریق وب این کار را انجام دهید. اما الان خیلی راحت از طریق تنظیمات خود اینستا می‌توانیداکانت خود را دی اکتیو یا برای همیشه پاک کنید.

برای حذف اکانت به صورت دائمی مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول: سه خط بالای صفحه پروفایل را بزنید و وارد تنظیمات شوید. وارد قسمت setting and privacy شوید.

blank

مرحله دوم: روی Account Center بزنید

blank

مرحله سوم: وارد Persona Detail شوید

blank

 

مرحله چهارم: اکانت موردنظر را انتخاب کنید

blank

مرحله پنجم: گزینه Account ownership and control را بزنید

blank

مرحله ششم: در این مرحله وارد گزینه Deactivation or deletation شوید

blank

مرحله هفتم: اینجا جایی است که باید انتخاب کنید که می‌خواهید اکانت خود را دی‌اکتیو کنید یا به صورت کامل آن را پاک کنید. اگر می‌خواهید به صورت دائمی پاک کنید گزینه Delete Account را بزنید.

فقط دقت کنید که با پاک کردن اکانت اینستا، تمام اطلاعات حساب کاربری شما مثل عکس، ویدیو، لایک، کامنت و … به صورت کامل حذف خواهد شد.

 

مرحله هشتم: در این قسمت اینستا از شما می‌خواهد رمز اکانتتان را وارد کنید و گزینه Continue  را بزنید

blank

مرحله نهم: در مرحله اخر هم روی Delete account کلیک کنید و تمام. اکانت شما با موفقیت حذف شد.

blank

دیلیت اکانت موقت اینستاگرام

برای دیلیت اکانت موقت اکانت اینستا یا همان «دی اکتیو کردن» باید همان مراحل بالا را از اول انجام دهید تا برسید به مرحله هفتم. در این مرحله از شما می‌پرسد که می‌خواهید دی اکتیو کنید یا کامل اکانتتان را دیلیلت کنید؟ شما گزینه deactive account  را بزنید و اکاننتان را به صورت موقت غیرفعال کنید.

 

 

ترفندهای جذب فالوور در اینستاگرام / آنچه که به شما نمی گویند

اختصاصی /افزایش فالوور در اینستاگرام!در سه مرحله!

حذف اکانت اینستاگرام /چطور اکانت اینستاگرام را حذف کنیم

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.