?>
تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 - 13:56
کد خبر : 24756

مهدی طارمی همچنان فوتبال اروپا را به آتش می کشد

مهدی طارمی همچنان فوتبال اروپا را به آتش می کشد

مهدی طارمی باز هم فوتبال اروپا را به آتش کشید ،او مقابل بارسلونا اگر چه گل اش به دلیل قرار گرفتن در شرایط آفساید مردود اعلام شد اما آنقدر این گل زیبا و جذاب بود که رسانه های ورزشی و خصوصا فوتبال نویس های قاره سبز را وادار به  واکنش کرد. نشریه اسپورت اسپانیا پیش

مهدی طارمی باز هم فوتبال اروپا را به آتش کشید ،او مقابل بارسلونا اگر چه گل اش به دلیل قرار گرفتن در شرایط آفساید مردود اعلام شد اما آنقدر این گل زیبا و جذاب بود که رسانه های ورزشی و خصوصا فوتبال نویس های قاره سبز را وادار به  واکنش کرد.

blank

نشریه اسپورت اسپانیا پیش از رویارویی بارسلونا و پورتو در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا از مهدی طارمی به عنوان یکی از مهره‌های خطرناک مقابل تیم ژاوی هرناندز نام برد.

در سال‌های اخیر، اف سی  پورتو  از کشف استعدادهای جوان با کیفیت شگفت انگیز و انتقال آن‌ها با مبلغ بزرگ خسته نشده است. رادامل فالکائو، ادر میلیتائو، لوئیس دیاز، اوتاویو، ویتینیا، آندره سیلوا و لیست بلندبالایی از بازیکنان در ورزشگاه دو دراگائو “ستاره” شده‌اند و به باشگاه‌هایی در بالاترین سطح اروپا رفته‌اند.

مهاجم فعلی تیم سرخیو کونسیسائو،  مهدی طارمی ، با همه آن‌ها تفاوت زیادی داشته است. هم به خاطر سنش (۳۱ سال) و هم به خاطر ورودش به شهر معروف شمال پرتغال: این ریوآوه بود که او را در کانون توجه قرار داد.

طارمی از ایرانجوان بوشهر تا پورتوی پرتغال

طارمی دیر وارد اروپا شد. زمانی که ۲۷ ساله بود رزومه متوسطی داشت که شامل این باشگاه‌‌ها بود: ایرانجوان اف سی (ایران)، شاهین بوشهر (ایران)، پرسپولیس (ایران) و الغرافه (قطر).

تنها در یک فصل -۲۰-۲۰۱۹- در ریو آوه، باشگاهی مستقر در ویلا دو کوند، این مهاجم قدرت خود را در محوطه حریفان نشان داد: او در ۳۷ بازی ۲۱ گل به ثمر رساند و ۵ پاس گل داد.

آماری که “دراگوها” را مجبور به پرداخت ۱۰ میلیون یورو برای خرید او در تابستان ۲۰۲۰ کرد. تعداد گل‌های او در سه فصل دیدنی بود. او در ۱۴۷ بازی ۸۰ گل زد و ۴۹ پاس گل ارسال کرد.

این فوتبالیست ایرانی که در جولای گذشته ۳۱ ساله شد، مورد توجه برخی از مهم‌ترین مدیران ورزشی فوتبال اروپا قرار دارد؛ به خصوص باشگاه‌هایی از سری A. دو باشگاه مطرح میلان علاقه زیادی به جذب او داشتند، اما حاضر به پاسخگویی به خواسته‌های باشگاه پورتو نبودند. دلیل؟

این مهاجم که مورد نظر النصر و الهلال عربستان نیز بوده، قراردادش در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد، بنابراین او می‌تواند بدون پرداخت مبلغی به هر تیمی بپیوندد.

مهدی طارمی یک گلزن واقعی

طبق آخرین شایعات، در واقع اینتر علاقه زیادی به جذب طارمی در بازار زمستانی آینده دارد. با این حال، در دفاتر دو دراگائو، با وجود تهدید به از دست دادن رایگان او در پایان فصل، حاضر نیستند او را با مبلغی کمتر از ۲۰ تا ۲۵ میلیون یورو بفروشند. خواهیم دید که آیا شرایط پورتو در ژانویه باعث می‌شود آن‌ها مسائل مالی را در نظر بگیرند یا به فکر مسائل فنی خواهند بود.

بارسلونا چهارشنبه هفته جاری باید طارمی را زیر نظر داشته باشد. پس از دو سال حذف در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، پروژه ژاوی هرناندز قصد پیشرفت دارد و در مرحله گروهی نشان می‌‌دهد که برای قهرمانی آماده می‌شود. بارسا اگر بتواند مهدی را در دو دراگائو متوقف کند، کسب ۳ امتیاز برایش خیلی راحت‌تر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: 

گفته های علی خطیر درباره فدراسیون،باعث جنجال شده است/پرسپولیسی هافایل صوتی را پخش کرده اند ؟

آیا برای مدارا با سپاهان با کمیته استیناف مراوده یا لابی شده است؟!/کسی جرات نمی‌کند به ما فشار بیاورد

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.