?>
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 مهر 1402 - 15:29
کد خبر : 25067

پایان هانگژو / عقب گرد ورزش ایران به ۲۰ سال گذشته

پایان هانگژو / عقب گرد ورزش ایران به ۲۰ سال گذشته

بازی های آسیایی هانگژو امروز شاهد آخرین روز بازی ها خواهد بود . کاروان ایران در نوزدهمین دوره بازی های آسیایی ۲۰۲۲ با ۱۳ طلا، ۲۱ نقره و ۲۰ برنز و مجموع ۵۴ مدال در رده هفتم جای گرفت. پنج سال قبل کاروان ایران در  هجدهمین دوره بازی های آسیایی ۲۰۱۸  توانسته بود  ۲۰ طلا، ۲۰ نقره 

بازی های آسیایی هانگژو امروز شاهد آخرین روز بازی ها خواهد بود .

کاروان ایران در نوزدهمین دوره بازی های آسیایی ۲۰۲۲ با ۱۳ طلا، ۲۱ نقره و ۲۰ برنز و مجموع ۵۴ مدال در رده هفتم جای گرفت.

پنج سال قبل کاروان ایران در  هجدهمین دوره بازی های آسیایی ۲۰۱۸  توانسته بود  ۲۰ طلا، ۲۰ نقره  و ۲۲ برنز کسب کند و در رده ششم جدول مدالی قرار بگیرد.

تا اینجای کار کاروان ایران در این دوره نسبت به دوره قبلی در تعداد مدال طلا ۷ پله سقوط کرده است و در مجموع مدال ها نیست ۸ مدال کمتر به دست آورده است .

ورزشکاران کا در هفدهمین دوره بازی های آسیایی که به میزبانی کره جنوبی و در سال ۲۰۱۴ برگزار شد موفق به کسب ۲۱ مدال طلا ،۱۸ نقره و ۱۸ برنز شدند و با مجموع ۵۷ مدال در جایگاه پنجم تیمی آسیا قرار گرفتند.

داستان وقتی جالب تر می شود که نگاهی به نتایج کاروان ایران در شانزدهمین دوره این بازی ها که در سال ۲۰۱۴ به میزبانی گوانگژو چین برگزار شد بیندازیم جایی که ورزشکاران کشورمان موفق شدند با کسب ۲۰ مدال طلا ،۱۵مدال نقره و ۲۴مدال برنز و در مجموع با کسب ۵۹ مدال در جایگاه چهارم آسیا قرار بگیرند .

تا اینجای کار ما با مقایسه نتایج به دست آمده از سال ۲۰۱۰ تا کنون در می یابیم که نمودار عملکرد ما نزولی است و کاروان ما در هر دوره نسبت به دوره قبلی نتایج به مراتب ضعیف تری کسب نموده است .

امیدواریم مدیران ارشد کشور از همین فردا به فکر باشند تا در مسابقات ۲۰۲۶ نسبت به امروز افت فاحش تری نداشته باشیم .

 

 

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.