?>
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 - 17:33
کد خبر : 24475

حکم خیانت زن شوهردار چیست !؟ مجازات ارتباط با زن شوهردار در قانون ایران

حکم خیانت زن شوهردار چیست !؟ مجازات ارتباط با زن شوهردار در قانون ایران

حکم خیانت زن شوهردار چیست !؟ هر گونه رابطه زن متاهل با مردی غیر از شوهرش، اعم از عاطفی، فیزیکی یا تلفنی، خیانت محسوب می شود. در این مطلب شما را با حکم خیانت به زن متاهل و رابطه با زن متاهل از نظر روانشناسی آشنا می کنیم. تا پایان این مقاله با ما همراه

حکم خیانت زن شوهردار چیست !؟ هر گونه رابطه زن متاهل با مردی غیر از شوهرش، اعم از عاطفی، فیزیکی یا تلفنی، خیانت محسوب می شود. در این مطلب شما را با حکم خیانت به زن متاهل و رابطه با زن متاهل از نظر روانشناسی آشنا می کنیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با هم دلایل گرایش همسران به زنان متاهل، راه ها و آداب و رسوم مقابله با آن و راه های برخورد با زنان متاهل را بدانیم.

blank

آیا خیانت زن شوهردار جرم محسوب می شود ؟

تخلفات و اموری که در قانون جرم انگاری شده‌اند، بر اساس اصل قانونی بودن جرم و مجازات است. رفتارهایی که جرم هستند، قطعا مجازات مشخصی برای آن‌ها در قانون عنوان شده است. از این رو گاها سوالی برای عده‌ای افراد مطرح می‌شود که آیا خیانت زن شوهردار جرم است؟ در واقع فعل خیانت چه در روابط زوجیت و چه سایر روابط، رفتاری مجرمانه به شمار می‌رود؟

روابط نامشروع که در واقع بیانگر زیر پا گذاشتن عقاید و اصول و ارزش‌های دینی هستند، به اشکال مختلف ارتکاب می‌یابند که در قانون این روابط، جرم هستند. بارزترین مصداق خیانت در روابط بین زن و مرد متاهل است که اگر زن شوهردار، به همسر خود خیانت کند، به احتمال زیاد، زندگی مشترک آن‌ها از این می‌رود.

چرا آمار خیانت در زنان متأهل در حال افزایش است /نشانه های خیانت در زنان شوهردار چیست /.

خیانت در اصطلاح لغوی به معنای نقص کردن یک تعهد و پیمان صورت گرفته به شیوه غیر آشکار و پنهانی است و برای فردی در نظر گرفته می‌شود که مرتکب این عمل می‌شود. خانم متاهل که به صورت پنهانی با مرد نامحرم رابطه برقرار می‌کند، در اصل به همسر خود خیانت کرده و علاوه بر مسائل خانوادگی، باعث می‌شود که بتوان این عمل را رفتاری مجرمانه در نظر گرفت.

در پاسخ به سوالات بالا باید گفت که خیانت زن شوهردار می‌تواند جرم باشد که البته مصادیق و شرایط مختلفی برای وقوع این جرم وجود دارد. خانم شوهرداری که اقدام به خیانت می‌کند، در صورتی که خیانت او منتهی به رابطه نامشروع گردد، جرم محسوب می‌شود.

از آن جهت که صورت‌های مختلفی از جرم خیانت زن شوهردار ممکن است که به وقوع به پیوندد، از این رو مجازات جرم خیانت خانم متاهل متفاوت است. در واقع مجازات خانم شوهردار اگر منجر به عمل زنا و یا رابطه جنسی غیر شرعی باشد، با مجازات عملی که رابطه نامشروع است اما رابطه‌ای غیر از زنا می‌باشد، فرق دارد.

با توجه به این موضوع، در بخش بعدی مصادیق و مواردی که شامل جرم خیانت زن شوهردار می‌شود را مورد بررسی قرار داده و سپس به مجازات این جرم و نحوه اثبات آن می‌پردازیم.

حکم خیانت زن شوهردار چیست ؟

متأسفانه اخیراً در ایران موارد زیادی دیده می شود که زنان متاهل به روش های مختلف به همسر خود خیانت می کنند و معتقدند برقراری ارتباط مجازی یا تلفنی با فردی غیر از همسرشان گناه محسوب نمی شود، زنان نیز هستند. ، اما در رابطه با محکومیت زن متاهل به خیانت باید گفت که حتی برقراری ارتباط مجازی با فردی که شوهر او (مرد) نیست، خیانت محسوب می شود و در ایران مجازات خیانت زن شوهردار  سنگسار دارد.

 خیانت زن شوهردار در چه موارد جرم محسوب شده و مستوجب مجازات خواهد بود؟

blank

در بخش قبل در ارتباط با جرم خیانت از طرف زن شوهردار توصیحاتی را بیان کردیم و عنوان شد که این جرم زملنی محقق می‌شود که زن در عین حال که متاهل می‌باشد، رابطه خلاف شرع با مرد دیگری داشته باشد.

در هر شرایطی نمی‌توان گفت که خیانت زن شوهردار به صورت مطلق، جرم است بلکه وجود یک سری شرایط قانونی در این زمینه لازم است.

مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار در قانون / راه های اثبات و پیگیری

برای آشنایی بهتر با جرم خیانت کردن به همسر از طرف خانم، بهتر است که موارد تحقق جرم را مورد بررسی قرار دهیم. به طور کلی موارد جرم خیانت زن شوهردار، به دو موضوع زیر خلاصه می‌شود:

  • رابطه نامشروع دون زنا
  • رابطه نامشروع زنا

همانطور که ملاحظه می‌کنید، وجود روابطی که در ارتباط با اعمال منافی عفت و به نحوی بر خلاف مسائل شرعی هستند، اگر از طرف خانم متاهل رخ دهند، می‌تواند به عنوان جرم خیانت شناخته شوند. رابطه نامشروع به طور کلی رفتاری مجرمانه در قانون است که می‌تواند پیرامون زنا و یا رفتارهایی مادون زنا باشند.

حکم رابطه نامشروع پسر مجرد با زن شوهردار چیست ؟

در این بخش نمونه ای از حکم قضایی رابطه پسر مجرد با زن شوهردار را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

حکم قضایی رابطه پسر مجرد با زن شوهردار در صورتی که رابطه نامشروع زن شوهردار با دیگری به صورت زنا نباشد و تنها تماس فیزیکی و بوسیدن باشد، به مجازات تعزیری درجه ۶ و تا ۹۹ ضربه شلاق در زمینه جرائم منافی عفت محکوم خواهد شد.

هرگاه امکان مجازات رجم و اعدام وجود نداشته باشد، و یا به هر دلیلی رابطه از احصان خارج شود، مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار ۱۰۰ ضربه شلاق حدی خواهد شد.

اگر رابطه نامشروع زن شوهردار از جنس زنا باشد، با توجه به شوهردار بودن زن، زنای مُحصنه به شمار می آید و در این مورد حکم قضایی رابطه با زن شوهردار، مجازات اعدام را به دنبال دارد.

 

مجازات ارتباط زن شوهردار با مرد مجرد

همانطور که بالا تر نیز در رابطه با دوستی زن متاهل با مرد مجرد گفته شد، یکی از بدترین جرایمی که بین زن و شوهر ها ممکن است اتفاق بی افتد خیانت می باشد.

در ایران علت رابطه مرد مجرد با زن متاهل و دلایل آن برای هر پرونده متغیر می باشد و اغلب به دلیل کمبود توجه صورت گرفته است.

در ایران  ارتباط برقرار کردن و عاشق زن شوهردار شدن از نظر دینی نیز غیر شرعی و غیر اخلاقی بوده و در صورت بروز این اتفاق اشد مجازات برای مرد صادر میگردد، همواره در کشور های دیگر علت گرایش مرد متاهل به زن متاهل نارضایتی کافی مرد از خانه و همسر خود و همچنین نارضایتی جنسی از همسر می باشد.

اگر نگاهی روانشناسانه به پروفایل رابطه با زن  شوهردار  بیاندازیم متوجه میشویم که بسیاری از رابطه هایی که با زن متاهل تشکیل شده است در نتیجه به نابودی وی و شرمندگی در مقابل همسر ختم شده است.

حکم خیانت زن متاهل چیست؟

زنای زن شوهردار چه حکمی دارد؟

مجازات زنا بسته به نوع جرم شلاق و در مواردی اعدام است. قوانین موجود در قانون اساسی کشور ما برگرفته از شریعت اسلام است. بنابراین زنای زن و مرد متاهل از نظر اسلام و در نتیجه قانون اساسی حرام و جرم محسوب می شود.

اگر زن شوهردار بدون احصان زنا کند، مجازاتش صد ضربه شلاق است و زنای زن شوهردار با وجود احصان، مرگ است. احصان عبارت است از داشتن شوهر دائمی و قانونی بزرگتر یا بالغ و با او از راه واژن رابطه جنسی داشته باشد، زن می تواند هر زمان که بخواهد با مرد رابطه جنسی داشته باشد. مجازات شلاق در رابطه نامشروع زن نیز مجازات است و می توان این مجازات را با پرداخت جریمه و … معاوضه کرد و یا تخفیف گرفت.

خیانت زن شوهردار یعنی چی ؟ حکم خیانت زن شوهردار چیست؟

قانون مجازات اسلامی چه مجازاتی را به عنوان حکم خیانت زن شوهردار در نظر گرفته است؟

خیانت در لغت به معنی نقص عهد و پیمان از سوی زن یا شوهر است که این نقض عهد به صورت غیر آشکار و پنهان باشد.

کسی که به همسر خود خیانت کند از سوی قانون و شریعت اسلام خائن شناخته می شود و مستوجب مجازات خواهد بود، زیرا در قوانین ایران خیانت زن به شوهر جرم انگاری شده است. نحوه اثبات این جرم موضوع مهمی است که در ادامه به این موضوع نیز خواهیم پرداخت.

جرم خیانت زن شوهردارچیست ؟

بسیاری از خانم های متاهل بنا به شرایط و ارتباطات کاری با مردان زیادی ارتباط دارند.

«تلفنی حرف زدن و یا رد و بدل کردن پیامک با مضمون کاری یا قرارهای کاری و بی منظور اگرچه شاید شوهر زن را ناراحت کند اما خیانت محسوب نمی شود.»

حکم خیانت زن شوهردار زمانی اجرا خواهد شد که زن روابط عاطفی و یا جنسی با مرد غریبه داشته باشد. دلایل زیادی همچون خلاء های عاطفی و تنوع طلبی و … باعث شده است تا زنان متاهل با مردان نامحرم ارتباط برقرار کنند.

هر نوع رابطه عاطفی و جنسی میان زن و مرد نامحرم جرم محسوب می شود.

اما چنانچه رابطه جنسی آنها به دخول و رابطه کامل سکس منجر شود زن و مرد مرتکب زنا شده اند. پس در صورت اثبات زنای زن در دادگاه بنا بر شرایط، مجازات حد برای زن در نظر گرفته خواهد شد.

همانطور که می دانیم  حکم خیانت زن شوهردار در قانون شلاق، اعدام یا سنگسار و یا در مواردی نیز زندان خواهد بود.

مجازات خیانت به دلیل گوناگونی در نوع جرم نیز متفاوت است. از منظر قانون نیاز است تا موارد خیانت زن و یا همان انواع وقوع این جرم را بیان کنیم.

مصادیقی که در صورت بروز آن زن به جرم خیانت متهم می شود شامل موارد زیر می باشد:

  • رابطه نامشروع زنا

در این حالت از جرم زن شوهردار و یا مجرد با مرد زن دار و یا مجرد رابطه نامشروع سکس برقرار می کند. به گونه ای که آلت مرد وارد واژن زن و یا مقعد او شود. بنابراین در این صورت زن به شدیدترین مجازات در صورت اثبات آن محکوم می شود.

  • رابطه نامشروع غیر زنا یا دون زنا

بوسیدن، لمس کردن، در آغوش کشیدن و هر نوع رابطه به جز زنا جزو روابط نامشروع بوده و مجازات آن کمتر از زنا نیز خواهد بود. رابطه نامشروع دون زنا به این معنی است که ممکن است روابط مانند هم آغوشی بدون لباس رخ بدهد اما دخولی در این بین صورت نگیرد. ارتکاب این اعمال توسط زن همواره جرم محسوب می شود.

جرم خیانت زن شوهر دار چگونه اثبات می شود؟

اثبات جرم خیانت از طرف زن متاهل، بستگی به این دارد که نوع خیانت و به تبع آن نوع رابطه نامشروعی که خانم با مرد نامجرم داشته است، به چه نحوی است. در هر صورت برای اثبات این جرم می‌توان از طریق ادله اثبات دعو در امور کیفری عمل نمود.

در واقع می‌توان گفت که راه و روش‌های کلی که امکان با استناد به آن‌ها وقوع جرائم مختلف را به اثبات برساند، در ثابت کردن جرم خیانت زن شوهردار، کارایی دارند.

یکی از راه‌هایی که امکان اثبات جرم خیانت زن شوهردار وجود دارد، اقرار است. در صورتی که زن، با مرد نامحرم رابطه جنسی نموده و یا این که روابط نامشروع دیگری داشته باشد، اقرار از طرف خود او می‌تواند دلیل موجهی برای ارتکاب جرم باشد. متهم بایستی در حضور دادگاه و برای ۴ مرتبه اقرار به انجام عمل نامشروع کند.

به غیر از اقرار که روشی قانونی برای اثبات وقوع جرم است، نحوه اثبات جرم خیانت خانم متاهل نیز به واسطه شهادت شهود انجام می‌شود. ممکن است که تعدادی شاهد در زمان که بین طرفین رابطه نامشروع انجام شده است، حضور داشته‌اند و در این صورت می‌توانند در دادگاه حاضر شوند و شهادت دهند که متهم در حل انجام زنا و دیگر رابطه نامشروع بوده است

اما نحوه اثبات جرم  برای ارائه حکم خیانت زن شوهردار بسته به نوع جرم به قرار زیر می باشد:

  • اقرار

طبق قانون مجازات اسلامی ساده ترین و همچنین قابل استنادترین راه اثبات هر نوع جرمی اقرار می باشد. هنگامی که زن به خیانت خود اقرار کند نیازی به ارائه شاهد و یا مدارک از سوی مرد و افراد دیگر نیست. البته اقرار باید در حضور مقام رسمی دادگاه صورت بگیرد.

  • شهادت شهود

در صورتی که رابطه نامشروع دون زنا توسط زن صورت گرفته باشد بایستی دو مرد عادل و بالغ شهادت دهند در این صورت وقوع جرم اثبات می شود. اما برای شهادت به وقوع جرم شهادت ۴ مرد عادل و بالغ و یا سه مرد و دو زن لازم می باشد. شاهدین باید به چشم خود اعمال را دیده باشند.

  • ارائه مدارک

ارائه عکس و فیلم و ضبط صدا و یا هر نوشته متنی مانند اس ام اس یکی از راه های اثبات جرم خیانت تلقی می شود. البته این مدارک اماره بوده و مبنای اصلی صدور حکم نمی باشند. ارائه این مدارک به قاضی کمک می کند که در صدور حکم مصمم تر باشد.

جرم خیانت زن شوهردار در فضای مجازی

خیانت ، به معنای بی وفایی و نقض عهد و پیمانی که زن و شوهر موقع عقد نکاح با یکدیگر منعقد نموده اند . فارغ از اینکه خیانت کردن به همسر به لحاظ اخلاقی ، عملی قبیح و نادرست می باشد ، به لحاظ شرعی و همچنین قانونی ، ضمانت های اجرایی مهمی برای آن پیش بینی شده است تا حتی الامکان ، حرمت و اعتبار و پایداری روابط خانوادگی و زناشویی حفظ شود .

موضوع مهمی که در مورد خیانت خانوادگی وجود دارد ، آن است که خیانت می تواند از طرف مرد و یا زن انجام شود که این موضوع ، سبب شده تا هر یک از زوجین اعم از زن و مرد بخواهند از راه های حقوقی در مواجهه با خیانت همسر اطلاع یافته و در صورت لزوم ، اقدام به پیگیری خیانت از طرف همسر نمایند . با این حال ، آنچه که در این مقاله قرار است مورد بررسی قرار گیرد ، جرم خیانت زن به شوهر می باشد .

خیانت زن به شوهر نیز به صورت های مختلفی ممکن است انجام شده باشد ؛ گاهی خیانت زن به شوهر به صورت مکالمه و گفت و گو در فضای حقیقی با مرد نامحرم است ، گاهی خیانت زن به شوهر به صورت مراوده و دوستی و رفت و آمد با مرد دیگری است و گاهی هم خیانت زن به شوهر در فضای مجازی شکل می گیرد و به صورت چت کردن و یا تماس های تصویری و صوتی انجام می شود .

برخی تصور می کنند که مجازی بودن رابطه با نامحرم ، مجوز هر گونه صحبت و گفت و گو و ابراز علاقه ای میان زن و مرد را به آنها می دهد و چون بر این فضا به صورت مناسبی نظارت نشده و تا حد زیادی جزو حریم خصوصی آنها تلقی می شود ، می توانند هر رفتاری را در این فضا انجام داده و تجربیات عاطفی و جنسی با اشخاصی غیر از همسر خود را در فضای مجازی تجربه نمایند .

در حالی که این موضوع صحیح نمی باشد ؛ لذا رابطه با نامحرم در فضای مجازی ، گفت و گوهای عاشقانه ، برقراری سکس چت یا سایر تجربیات جنسی در این فضا توسط زن متاهل و حتی مجرد ، ممنوع بوده و مصداق بارزی از خیانت به شوهر قلمداد می شود و تفاوتی ندارد که اینگونه روابط ، در فضای حقیقی هم تکرار شوند یا خیر .

لذا به صرف برقراری روابط غیر شرعی و غیر اخلاقی در فضای مجازی ، می توان حکم خیانت زن به شوهر را بر آن رابطه بار نمود و طبق آنچه که در قسمت های بعد اشاره می شود ، خیانت به همسر در فضای مجازی ، نوعی جرم است و مجازات مخصوصی دارد . حتی جرم خیانت زن به شوهر در فضای مجازی ، به دلیل متاهل بودن زن ، مجازات سنگین تری را نیز در پی خواهد داشت که در ادامه به بررسی حکم و مجازات این جرم خواهیم پرداخت .

 

قانون مهریه زن شوهردار که مرتکب خیانت می شود.

بر اساس قانون مدنی، مهریه یک بدهی و یک دِین است که با امضای مرد به صورت یک تعهد با سند رسمی در می آید. این تعهد و بدهی حتی در صورت اثبات خیانت زن از بین نمی رود. بنابراین اگر زن بابت خیانت خود به علت رابطه نامشروع یا زنا در دادگاه محکوم شود باز هم مهریه جزو مطالبات زن خواهد بود و نمیتوان آن را به صِرف خیانت پرداخت نکرد.

درصورت اثبات خیانت زن شوهردار مهریه زن چقدر است؟

گاهی این سوال مطرح میشود اگر مهریه زنی که مرتکب خیانت شده مثلاً ۱۳۶۰ عدد سکه بهار آزادی باشد آیا تمام آن به زن تعلق میگیرد و یا بخشی از آن؟ در پاسخ باید گفت که به محض وقوع عقد نکاح زن مالک تمام مهر میشود. بنابراین خیانت زن هیچ تأثیری در تعداد مهریه نداشته و آن را کاهش نمیدهد.

راه های پرداخت نکردن مهریه به دلیل خیانت زن شوهردار

با توجه به اینکه پس از وقوع ازدواج، زن و مرد مکلف هستند به همدیگر متعهد بوده و روابط خود را فقط با همسر خود برقرار کنند بنابراین ایجاد هرگونه رابطه با جنس مخالف خارج از ازدواج به طرف مقابل این حق را اعطا میکند که از وی شکایت کند. بنابراین در صورتی که زن خیانت کرده و با مردی غیر از همسر خود ارتباط برقرار کند، مرد حق دارد شکایت کیفری علیه همسر خود و همچنین علیه مردی که همسرش با وی رابطه برقرار کرده است، مطرح کند. حال اگر مرد بتواند رابطه نامشروع همسر خود را در دادگاه اثبات نماید، میتواند از آن به عنوان یک اهرم برای توافق در خصوص مهریه و یا بخشش مهریه استفاده کند. فلذا همانطور که گفته شد صرف خیانت باعث نمی شود که مهریه از بین برود ولی به صورت غیر مستقیم در صورت اثبات در مراجع قضایی میتواند به عنوان عاملی جهت مذاکره و توافق استفاده شود.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.