?>
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1402 - 23:11
کد خبر : 27061

آنچه باید در مورد شاهرخ خواننده بدانید / از تولد تا مرگ شاهرخ

آنچه باید در مورد شاهرخ خواننده بدانید / از تولد تا مرگ شاهرخ

شاهرخ خواننده محبوب درگذشت

بیوگرافی شاهرخ خواننده پیش از انقلاب

شاهرخ شاهید خواننده مشهور پیش از انقلاب با نام اصلی شاهرخ شاهید متولد سال ۱۹۵۳ در تهران و درگذشته سال ۲۰۲۳ در امریکاست. او پس از انقلاب جمهوری اسلامی به امریکا مهاجرت کرده و حالا در همان کشور هم فوت کرده است.

بیوگرافی شاهرخ شاهید

شاهرخ خواننده کیست ؟

  • نام و نام خانوادگی: شاهرخ شاهید
  • حرفه: خواننده و نوازنده
  • سال تولد:۱۳۲۸
  • سال فوت: ۱۴۰۲
  • محل تولد: تهران
  • وضعیت تاهل: متاهل
  • همسر: مهرو نیما
  • فرزندان: یک دختر به نام ملودی

شاهرخ خواننده

زندگینامه شاهرخ خواننده

شاهرخ از خوانندگان قدیمی ایرانی ملقب به شاهرخ که در ۱۱ نوامبر سال ۱۹۵۳ در تهران به دنیا آمد پدری به نام عیسی و مادری به نام نرگس دارد.

در سن ۱۱ سالگی مادر جوان خود را در بستر بیماری از دست داد و هم چنین سه سال بعد نیز پدرش از دنیا می رود. به همین دلیل شاهرخ در همان دوران نوجوانی در کنار خواهر نه چندان بزرگتر از خود تربیت و پرورش یافته است.

بیوگرافی شاهرخ خواننده

تحصیلات

شاهرخ تحصیلات خود را در دوران دبستان در دبستان بامشاد و دبیرستان خود را در دبیرستان مروی گذرانده است. موسیقی خود را در تالار رودکی و تئاتر جامعه باربد گذراند و در آن زمان معلم خصوصی آواز نیز داشت.

همسر شاهرخ خواننده

همسر شاهرخ کیست؟

مطالب زیادی در مورد همسر شاهرخ شاهی در دست نیست اما او با فردی به مهرو نیما ازدواج کرده است و دختری به نام ملودی دارد . شاهرخ و همسرش در نهایت از یکدیگر جدا شدند.

شروع فعالیت

شاهرخ در سنین کم فعالیت هنری خود را در برنامه کودک رادیو ایران آغاز نمود و در همان سال‌ها به تشویق پدرش برای فراگیری ردیف‌های موسیقی ایرانی در کلاس‌های اسماعیل مهرتاش شرکت کرد و ۱۰ سال این روند را ادامه داد.

استخدام در ۱۲ سالگی

شاهرخ در سن ۱۲ سالگی استخدام تالار رودکی تهران درآمد و و همچنین در اپرا مشغول فعالیت هنری شد. شاهی همچنین زیر نظر استاد پورتراب یکی از از استادان بزرگ در هنرستان ملی موسیقی ایران و همچنین استاد کازا تو آموزش دیده است.

ورزشکار حرفه ای

جالب است در کنار تحصیلات و یادگیری موسیقی به ورزش بوکس علاقه مند بود و به باشگاه بوکس می رفت و حتی در سن ۱۸ سالگی در مسابقات بوکس قهرمانی کشور شرکت کردند که به دلیل تاثیرات منفی ضربات این ورزش برروی صدایش این ورزش را رها کرد.

مهاجرت

شاهرخ خواننده کیست

فعالیت در امریکا

شاهرخ در لس آنجلس، با گرفتاری فراوان کار حرفه‌ای خود یعنی موسیقی و آواز را دوباره ادامه داد. او جهت ضبط آلبوم‌هایش تصمیم به تأسیس یک استودیو در محل زندگیش گرفت و نام آن را «ملودی» گذاشت.

او با گروه موسیقی اصیل ایرانی به نام «عشاق» آلبوم «عشاق ۲» را، که از کارهای جاویدان عارف قزوینی است منتشر کرد. همچنین آلبوم‌های مشترکی نیز با همراهی دیگر خوانندگان پاپ مانند ابی، شهرام صولتی و مسعود فردمنش روانه بازار کرد.

علت فوت شاهرخ

شاهرخ دو روز بعد از تولد ۷۰ سالگی‌اش درگذشت. چند سال اخیر با بیماری سرطان دست به گریبان بود و بنا به اعلام حساب کاربری اینستاگرام منسوب به او بامداد یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ بر اثر بیماری درگذشت.

 

#شاهرخ_خواننده

#علت_مرگ_شاهرخ

#شاهرخ_درگذشت

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.