?>
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1402 - 10:05
کد خبر : 11253

چرا سر عقد عروس دفعه سوم میگه بله؟

چرا سر عقد عروس دفعه سوم میگه بله؟

قبل از هر چیزی باید گفت این داستان یه جورایی بیشتر مختص ما ایرانی ها است و در فرهنگ کمتر کشوری دیده شده است . به طور کلی، این مسأله به عنوان یک باور محلی در برخی مناطق و فرهنگ‌ها وجود دارد. برخی مردم معتقدند که سر عقد عروس، او باید دفعات برای بار سوم 

قبل از هر چیزی باید گفت این داستان یه جورایی بیشتر مختص ما ایرانی ها است و در فرهنگ کمتر کشوری دیده شده است .

به طور کلی، این مسأله به عنوان یک باور محلی در برخی مناطق و فرهنگ‌ها وجود دارد.

برخی مردم معتقدند که سر عقد عروس، او باید دفعات برای بار سوم  “بله” بگوید تا  مشخص شود که عروس تصمیم نهایی خود را گرفته است و از بله ای که می گوید کاملا مطمئن است و پشیمان نمی شود .

در بعضی فرهنگ‌ها، این رسم ممکن است به دلیل باور به اینکه  بله گفتن”  در مرحله سوم  شانس خوبی را برای زندگی مشترک به همراه دارد. همچنین، برخی مردم به  این عقیده دارند که این روال به این دلیل است که عروس و داماد باید قبل از آغاز زندگی مشترک، به خوبی نسبت به تصمیماتی که می‌گیرند، مطمئن شوند و این روال سه‌باره  پرسیدن همانطور که در بالا به آن اشاره شد برای ایجاد این اطمینان به کار گرفته می‌شود.

به هر حال، باید توجه داشت که این رسم در همه جوامع و فرهنگ‌ها وجود ندارد و تنها در برخی مناطق و فرهنگ‌ها به کار می‌رود. همچنین، تصمیم نهایی در مورد ازدواج با توجه به شرایط فردی و فرهنگی هر فرد باید توسط خود عروس و داماد گرفته شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.