?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 آذر 1402 - 0:24
کد خبر : 27215

سریعترین گوشی های موبایل سال۲۰۲۳ معرفی شدند+ بنچمارک آنتوتو

سریعترین گوشی های موبایل سال۲۰۲۳ معرفی شدند+ بنچمارک آنتوتو

انتخاب سریعترین گوشی های دنیای فنآوری و به دست آوردن بالاترین عدد بنچمارک در آنتوتو همیشه جذاب بوده است

آنتوتو را می‌توان یکی از معتبرترین بنچمارک‌ها برای رده‌بندی سریع‌ترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی دانست. این وب‌سایت به تازگی لیست سریعترین گوشی های جهان در سال ۲۰۲۳ را منتشر کرده است. به همین خاطر در ادامه این نوشتار از شهر سخت افزار به معرفی و بررسی گوشی های سریع ۲۰۲۳ از دید بنچمارک Antutu پرداخته‌ و لیست منتشر شده را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده‌ایم.

معمولاً معرفی گوشی‌های پرچم‌دار جدید به بازار با تبلیغات جذاب شرکت‌های سازنده می‌تواند باعث سردرگمی کاربران در مقایسه و انتخاب یک گوشی جدید شود. خصوصاً اگر به دنبال سریع ترین گوشی های جهان باشید، این موضوع بیش از پیش نمود پیدا می‌کند.

به همین خاطر و برای راحتی کار کاربران بنچمارک‌های مختلفی برای سنجش عیار گوشی‌های هوشمند یکی پس از دیگری معرفی و عرضه شدند. یکی از مهم‌ترین بنچمارک‌های دنیای گوشی‌های اندرویدی وب‌سایت آنتوتو بوده که تخصص ویژه‌ای در محک گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی دارد.

این پلتفرم به بررسی عملکرد گوشی‌های هوشمند پرداخته و به صورت ماهانه لیست خود را آپدیت می‌کند. این بنچمارک در حال حاضر به صورت منظم لیست‌هایی از سریع‌ترین گوشی هوشمند دنیا در بخش پرچم‌دار و میان‌رده منتشر می‌کند تا کاربران بهتر بتوانند دست به انتخاب بزنند.

نکته دیگر اینکه گوشی‌های غیر اندرویدی جایگاهی در لیست آنتوتو نداشته و آنها به صورت جداگانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. مدیران آنتوتو بارها اعلام کرده‌اند که مقایسه امتیاز کسب شده توسط گوشی‌های اندرویدی با گوشی‌های غیر اندرویدی مانند آیفون اپل درست نیست و بهتر است از این کار اجتناب شود. در ادامه به معرفی گوشی های سریع ۲۰۲۳ در بخش پرچم‌دار خواهیم پرداخت.

بهترین گوشی‌های پرچم‌دار از دید بنچمارک آنتوتو

بهترین گوشی‌های پرچم‌دار از دید بنچمارک آنتوتو

در بخش پرچم‌دار سریعترین گوشی ۲۰۲۳ از دید آنتوتو، کماکان برتری تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مشاهده می‌شود؛ به طوری که ۵ گوشی در این لیست به تراشه پرچم‌دار کوالکام مجهز شده‌اند. در ادامه با سریع ترین موبایل ۲۰۲۳ آشنا می‌شویم.

گوشی Red Magic 9 Pro

۱- گوشی Red Magic 9 Pro

در صدر جدول گوشی Red Magic 9 Pro قرار دارد که به صفحه‌نمایش ۶.۸ اینچی نوع AMOLED مجهز شده و پنل آن رزولوشن ۱۱۱۶ در ۲۴۸۰ پیکسل با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز دارد و یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هم در زیر نمایشگر قرار گرفته است.

گوشی +Red Magic 9 Pro دارای فریم آلومینیومی بوده و روی قاب پشتی خود یک سنسور GN5 50 مگاپیکسلی سامسونگ به عنوان دوربین اصلی با لرزشگیر OIS و یک دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی دارد. این گوشی از سیستم خنک کننده ICE 13 با مساحت ۱۰۱۸۲ میلی‌متر مربع بهره می‌برد که به یک فن با سرعت ۲۲۰۰۰ دور در دقیقه مجهز شده است.

گوشی رد مجیک ۹ پرو پلاس باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۶۵ واتی دارد. سریع ترین موبایل ۲۰۲۳ در کنار تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به حداکثر ۲۴ گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه داخلی مجهز شده است.

گوشی‌ Vivo X100

۲- گوشی‌ Vivo X100

در رده دوم سریع ترین گوشی های جهان، Vivo X100 قرار دارد که از نمایشگر ۶.۷۸ اینچی با پنل LTPO AMOLED و وضوح ۱۲۶۰p بهره می‌برد. این نمایشگر لبه‌های خمیده داشته و توانایی نمایش رنگ‌های ۱۰ بیتی را دارد. همچنین حداکثر روشنایی صفحه نمایش به ۳۰۰۰ نیت می‌رسد و در بالای آن یک حفره برای تعبیه دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

بر روی قاب پشتی سریعترین گوشی ۲۰۲۳ هم سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی قرار دارد که دوربین اصلی آن حسگر ۱ اینچی IMX989 سونی است. Vivo X100 اولین موبایل دنیاست که از لنز تله‌فوتوی Zeiss APO بهره می‌برد و در نتیجه آن شاهد افزایش شفافیت و کاهش حاشیه یا انحراف در لبه سوژه‌ها هستیم.

گوشی‌ Vivo X100 علاوه بر تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ با حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم نوع LPDDR5T و ۱ ترابایت حافظه داخلی نوع UFS 4.0 عرضه می‌شود. ظرفیت باتری گوشی برابر ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت بوده و از شارژ سریع ۱۲۰ واتی هم پشتیبانی می‌کند.

۳-  گوشی iQOO 12

اما جایگاه سوم گوشی های سریع ۲۰۲۳ هم به iQOO 12 اختصاص یافته که دارای صفحه نمایش ۶.۷۸ اینچی AMOLED با وضوح ۱۲۶۰ در ۲۸۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی چشمگیر ۱۴۴ هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی ۴۸۰ هرتز است.

گوشی iQOO 12

در بالای صفحه نمایش دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی قرار گرفته و قاب پشتی گوشی میزبان یک ماژول دوربین مربعی، شامل سه لنز است. یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی با لرزشگیر OIS در کنار سنسور ۵۰ مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین ۶۴ مگاپیکسلی تله فوتو با بزرگنمایی ۵ برابر روی قاب پشتی قرار دارند.

گوشی iQOO 12 به تراشه پرچمدار کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز شده که با پردازنده گرافیکی Adreno 750 همراه است. علاوه بر این گوشی iQOO 12 از حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم LPDDR5x با ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی UFS 4.0 بهره می‌برد.

یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است با شارژ سریع ۱۲۰ وات در کمتر از بیست دقیقه به طور کامل گوشی را شارژ می‌کند. در ادامه جدول رده‌بندی سریع‌ترین گوشی هوشمند دنیا را مشاهده می‌کنید.

رتبه نام گوشی تراشه امتیاز
۱ رد مجیک ۹ پرو پلاس اسنپدراگون ۸ نسل ۳ ۲,۱۸۸,۶۳۱
۲ ویوو X100 دایمنسیتی ۹۳۰۰ ۲,۱۸۴,۱۵۳
۳ iQOO 12 اسنپدراگون ۸ نسل ۳ ۲,۱۷۴,۴۸۴
۴ iQOO 12 پرو اسنپدراگون ۸ نسل ۳ ۲,۱۴۱,۰۰۴
۵ ویوو X100 پرو دایمنسیتی ۹۳۰۰ ۲,۱۰۹,۸۸۰
۶ شیائومی ۱۴ پرو اسنپدراگون ۸ نسل ۳ ۲,۰۰۶,۸۶۱
۷ شیائومی ۱۴ اسنپدراگون ۸ نسل ۳ ۲,۰۰۴,۲۶۳
۸ iQOO 11S اسنپدراگون ۸ نسل ۲ ۱,۶۴۷,۷۵۶
۹ وان‌پلاس Ace 2 پرو اسنپدراگون ۸ نسل ۲ ۱,۶۴۲,۴۱۸
۱۰ ویوو X90 پرو پلاس اسنپدراگون ۸ نسل ۲ ۱,۶۲۹,۵۳۵

نکته جالب توجه اینکه دو گوشی شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو که ماه گذشته دو جایگاه برتر سریعترین گوشی ۲۰۲۳ را در اختیار داشتند، اکنون در رتبه‌های ۶ و ۷ قرار گرفته‌اند و آخرین دستگاه‌هایی هستند که امتیاز آن‌ها از مرز ۲ میلیون عبور می‌کند. در ادامه به معرفی سریع ترین موبایل ۲۰۲۳ در کلاس میان‌رده خواهیم پرداخت.

بهترین گوشی‌های میان‌رده از دید بنچمارک آنتوتو

بهترین گوشی‌های میان‌رده از دید بنچمارک آنتوتو

آنتوتو علاوه بر گوشی‌های پرچم‌دار، لیستی از سریع ترین گوشی های جهان در کلاس میان‌رده نیز منتشر کرده که صدر جدول برای دو ماه متوالی به گوشی Realme GT Neo 5 SE اختصاص دارد. این گوشی به نمایشگر ۶.۷۴ اینچی AMOLED با وضوح ۲۷۷۲ در ۱۲۴۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز مجهز شده است.

در قسمت جلویی این گوشی یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی در بالای نمایشگر و سنسور اثر انگشت اپتیکال زیر صفحه نمایش قرار گرفته است. گوشی ریلمی GT Neo 5 SE به تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ در کنار ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی مجهز شده است. یک سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی در کنار دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و یک لنز مایکرو ۲ مگاپیکسلی روی قاب پشتی قرار گرفته‌اند.

در رده دوم گوشی های سریع ۲۰۲۳، ردمی Note 12 Turbo قرار دارد که به تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ مجهز شده‌ است. در جایگاه سوم لیست سریعترین گوشی‌های حال حاضر جهان در بخش میان‌رده نیز Reno 11 ۵G از برند Oppo قرار دارد که توانسته با کسب امتیاز ۱۰۲۱۷۲۴ به این جایگاه برسد.

سه عضو بعدی لیست گوشی پر سرعت ۲۰۲۳ میان‌رده یعنی iQOO Z8 و iQOO Neo 7SE و Vivo S17 Pro بوده که همگی به تراشه دایمنسیتی ۸۲۰۰ مجهز شده‌اند. چهار گوشی انتهای لیست هم از تراشه‌های Dimensity 8200 Ultra و Dimensity 8100 Max بهره می‌برند.

#بنچمارک

#آنتو_تو

#بنچمارک_آنتو_تو

#سریعترین_گوشی_های_دنیا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.