?>
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1402 - 16:13
کد خبر : 28402

شاهزاده دوجین» در «امپراطور بادها» در واقع کیست؟

شاهزاده دوجین» در «امپراطور بادها» در واقع کیست؟

سریال «امپراطور بادها» که این روز‌ها از شبکه تماشا پخش می‌شود، اولین‌بار در دهه ۸۰ روی آنتن تلویزیون ایران رفت و با استقبال خوبی مواجه شد. سوال خیلی از مخاطبان قدیمی و جدید این سریال این است که دوجین پسر کیست؟  سرزمین باد‌ها یا امپراتور باد‌ها (The Kingdom of The Winds)، یک مجموعه تلویزیونی تاریخی

سریال «امپراطور بادها» که این روز‌ها از شبکه تماشا پخش می‌شود، اولین‌بار در دهه ۸۰ روی آنتن تلویزیون ایران رفت و با استقبال خوبی مواجه شد. سوال خیلی از مخاطبان قدیمی و جدید این سریال این است که دوجین پسر کیست؟

 سرزمین باد‌ها یا امپراتور باد‌ها (The Kingdom of The Winds)، یک مجموعه تلویزیونی تاریخی محصول سال ۲۰۰۸ است، که از شبکه کی‌بی‌اس کره جنوبی پخش شد. ماجرای این مجموعه، سال‌ها پس از ماجرا‌های سریال افسانه جومونگ، و دربارهٔ سومین پادشاه گوگوریو، موهیول، است.

1

شاهزاده دوجین، آخرین ولیعهد رسمی کشور بویو، پسر یونگ پو، برادرزاده امپراطور تسو و نوه‌ی امپراطور گوموا بود.

اوایل حکومت تسو، شاهزاده یونگ پو خدمات بسیاری برای او انجام داد، ولی در سال ۲ قبل از میلاد، با کمک امپراطوری هان شورش عظیمی در قصر علیه تسو ترتیب داد. در این شورش فرمانده نارو جان‌فشانی‌های بسیاری کرد و در آخر در یک نبرد تن‌به‌تن توسط یونگ پو کشته شد. بعد از این واقعه تسو، شاهزاده یونگ پو، همسر یونگ پو و ندیمه‌های او را اعدام کرد. تسو، چون فرزندی نداشت دوجین را نکشت و او را به تاکراک، برادر ناتنی‌اش، سپرد تا دوجین را بزرگ کند. دوجین تحت‌تعلیم عمویش، تاکراک، در گروه اشباح سیاه، به یک فرد قدرتمند و جنگجو تبدیل شد و در اکثر جنگ‌های بویو با گوگوریو و سایر کشور‌ها حضور داشت.

در سریال امپراتور باد‌ها دوجین یک جنگجوی جوان و جاه‌طلب است. دوجین با چالش‌ها و مخالفان متعددی مواجه است، اما او همیشه در تلاش برای کسب افتخار ثابت قدم است. او به‌شدت به امپراتور خود وفادار است و برای محافظت از مردم و میهن خود از هیچ‌چیز کوتاه نمی‌آید.

÷1

با پیشرفت سریال، شخصیت دوجین رشد قابل توجهی را تجربه می‌کند، زیرا او درس‌های ارزشمندی در مورد رهبری، فداکاری و معنای واقعی قدرت می‌آموزد. دوجین علیرغم مواجهه با سختی‌ها و شکست‌های فراوان، هرگز در تعهد خود برای خدمت به امپراتور و حفظ ارزش‌های شرافت و وظیفه تزلزل نمی‌یابد.

عزم تزلزل‌ناپذیر، شجاعت و احساس عدالت دوجین، او را به نیرویی قدرتمند در میدان نبرد تبدیل می‌کند و باعث احترام و تحسین او هم از سوی متحدان و هم از سوی دشمنان می‌شود. سفر او یکی از اکتشافات خود، انعطاف پذیری و در نهایت پیروزی است، زیرا او برای تبدیل‌شدن به یک چهره افسانه‌ای در سری امپراتور باد‌ها برمی‌خیزد.

کمی قبل از تصرف بویو توسط دائموسین، شاهزاده دوجین به عنوان ولیعهد رسمی این کشور انتخاب شد، اما دوران ولیعهدی او بسیار کوتاه بود و دوجین بعد از این واقعه، در سن ۳۵سالگی خودکشی کرد.

1

پارک گان هیونگ (Park Gun-hyeong) بازیگر نقش دوجین در سریال امپراطور بادها است. او یکی از بازیگران مشهور و پرطرفدار کره جنوبی است که پس از پخش سریال امپراطور بادها در ایران، طرفداران بسیاری در کشورمان پیدا کرد. در دوبله این سریال افشین زی‌نوری صداپیشه نقش شاهزاده دوجین است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.