?>
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 آذر 1402 - 15:05
کد خبر : 28505

من پیشکسوت نیستم / مردم علی پروین زیر تابوتم نیاد /

من پیشکسوت نیستم / مردم علی پروین زیر تابوتم نیاد /

وحید قلیچ دروازه‌بان اسبق پرسپولیس معتقد است اغلب همبازیان قدیمی اش بی معرفتی را در حق او تمام کرده‌اند!

وحید قلیچ دروازه‌بان اسبق پرسپولیس معتقد است اغلب همبازیان قدیمی اش بی معرفتی را در حق او تمام کرده‌اند!

وحید قلیچ پیشکسوت باشگاه پرسپولیس که به واسطه اظهار نظراتش علیه این باشگاه و یحیی گل‌محمدی حسابی جنجال‌ساز شده بود، یک روز پس از شهرآورد شماره ۱۰۲ دچار حادثه شد.

او تصویری از خودش منتشر کرده که نشان می‌دهد با موتورش به داخل یک جوی آب افتاده است. گویا قلیچ در خیابان با یک خودرو سمند تصادف کرده و بعد از آن تعادلش را از دست داده و به داخل جوی آب افتاد.

در همین رابطه با وحید قلیچ تماس گرفتیم که به خبرورزشی گفت: متأسفانه در خیابان میرداماد تصادف کردم که داخل جوی آب افتادم. شانس آوردم جای خوبی افتادم و خیلی آسیب ندیدم اما این تجربه ثابت کرد خیلی‌ها بی معرفت هستند. من انتظار داشتم همبازیانم در دهه ۶۰ یک تماسی بگیرند و جویای احوالم شوند اما هیچ کدام حتی یک پیامک خُشک و خالی هم ندادند. البته روزگار همین است و این قبیل اتفاقات برای همه می‌افتد و من هم تصمیم گرفته ام دیگر دلم برای هیچ کدام نسوزد. اگر حادثه یا مشکلی برای یکی از این بازیکنان پرسپولیس پیش بیاید شک نکنید من هم بی تفاوت خواهم بود چون واقعا بی معرفت هستند!

وی ادامه داد: همین جا از طریق تریبون خبرورزشی اعلام می‌کنم اگر من فردا یا پس فردا مُردم، علی پروین نیاید و زیر تابوت من را بگیرد. همین امروز می‌گویم اصلا دوست ندارم این دوستان حتی در مراسم خاکسپاری من شرکت کنند چون زمانی که زنده هستم یادی از ما نمی‌کنند. من توقعی از کسی ندارم اما یک تک زنگ چه اشکالی دارد؟ اگر پولی وسط بود همه مثل مور و ملخ می‌ریختند وسط اما اسم وحید قلیچ که پولی به همراه ندارد و بنابراین طبیعی است زنگ نزنند!

به وحید قلیچ گفتیم که علی پروین بیشترین محبت را نسبت به او داشته است اما گلر اسبق پرسپولیس خاطرنشان کرد: من منکر لطف علی پروین نمی‌شوم اما ما هم کم زحمت نکشیدیم. سال‌ها مجانی برای پرسپولیس بازی کردیم و همه جا هم تعصب علی پروین را کشیدیم. مگر چه توقعی داریم؟ اینکه یک تک زنگ به ما بزنند یا گوشی وحید قلیچ را بردارند. من به خاطر علی پروین بارها دعوا کردم و چوبش را خوردم. او یک انسان با معرفت است ولی می‌دانم درگوش علی آقا خوانده اند تا ذهنش را نسبت به وحید قلیچ خراب کنند. انتظار من از او به عنوان بزرگ‌تر پرسپولیس بیشتر از این حرف‌ها بود اما دیگر توقعی ندارم. از علی پروین تا اردلان آشتیانی که با یک سال بازی در پرسپولیس، پیشکسوت این تیم شده می‌خواهم که اگر وحید قلیچ مُرد در مراسم خاکسپاری‌اش شرکت نکنند!

وحید قلیچ: آقای پروین، وقتی مُردم زیر تابوت من را نگیر!/ به جان پسرم می‌دانستم یامگا سمت چپ بیرانوند پنالتی می‌زند/ ما که اصلا پیشکسوت نیستیم!

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص شهرآورد شماره ۱۰۲ نیز تصریح کرد: بازی بدی نبود اما خیلی هم خوب نبود. این بازی دو نیمه متفاوت داشت و نیمه اول دست پرسپولیس بود ولی نیمه دوم که به نیمه مربیان معروف است هم بازی در دست استقلال بود. دو تیم تلاش خود را کردند اما به نظر می‌رسید در مجموع تساوی نتیجه عادلانه ای بوده باشد.

دروازه‌بان پیشین پرسپولیس در مورد پنالتی دقیقه ۹۷ کوین یامگا نیز مدعی شد: به جان پسرم می‌دانستم یامگا سمت چپ علیرضا بیرانوند می‌زند. هر چند بیرانوند گلر پنالتی‌گیری است و برای فریب ستاره فرانسوی استقلال سمت راست خودش را نشان داد و به چپ شیرجه زد اما کاش تا لحظه آخر صبر می‌کرد. مربی گلرهای برزیلی پرسپولیس که دلاری دستمزد می‌گیرد باید این نکته را به بیرانوند گوشزد می‌کرد تا جلوی پنالتی زنی مثل یامگا که در آخرین لحظه تصمیم می‌گیرد کجا بزند، کمی‌صبوری بیشتری به خرج می‌داد. مقابل چنین پنالتی زنانی باید تا لحظه آخر ایستاد و بعد شیرجه زد. به هر حال علیرضا بیرانوند گلر ستاره ای برای پرسپولیس بوده و نمی‌توان خیلی از او ایراد گرفت چون این نکات را باید مربی گلرهای پرسپولیس به او می‌گفت.

وحید قلیچ در ادامه افزود: به نظر من ستاره دربی، آرمین سهرابیان بود. او فقط یک اشتباه داشت و در مجموع نمایش فوق العاده ای داشت. منهای آن پاس به عقب اشتباه خیلی بی نقص بازی کرد و حتی من پیشنهاد می‌کنم امیر قلعه نویی او را به تیم ملی دعوت کند. سهرابیان از خیلی از مدافعان فعلی تیم ملی بهتر است. بدترین بازیکن دربی هم از نظر من سروش رفیعی بود که خیلی ضعیف ظاهر شد. او به عنوان پاسور و بازیساز اصلی پرسپولیس عملکرد خوبی نداشت و در حد و اندازه‌های خودش ظاهر نشد.

وی در مورد شادی پس از گل جواد نکونام نیز یادآور شد: وقتی نیمکت پرسپولیس پس از گل امید عالیشاه آن طور شادی می‌کند نباید توقع داشته باشد نیمکت تیم استقلال ساکت بنشیند. چیزی که عوض دارد گله ندارد و شروع کننده خود دوستان بودند. جواد نکونام در واقع جواب شادی پس از گل سرپرست تیم پرسپولیس را داد و هر کس دیگری هم بود همین کار را می‌کرد. شما وقتی کُری می‌خوانید یا شادی می‌کنید باید تحمل شادی رقیب را هم داشته باشید.

وحید قلیچ در پایان به نکته جالبی اشاره کرد و گفت: پرسپولیس این هفته با استقلال خوزستان بازی دارد که اصلا بازی راحتی نیست. معمولا بازی‌های بعد دربی برای استقلال و پرسپولیس سخت می‌شود چون این تیم‌ها در دربی تخلیه شده‌اند. بنابراین باید دربی را فراموش کرده و با تمام قدرت برابر استقلال خوزستان صف آرایی کنند هرچند خود دوستان بهتر می‌دانند چه کنند. ما که تجربه‌ای نداریم و اصلا پیشکسوت نیستیم!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.