?>
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 دی 1402 - 20:34
کد خبر : 28861

اشتباه تاثیرگذار داور به نفع سرخ‌ها/گل پرسپولیس زیر سئوال رفت

اشتباه تاثیرگذار داور به نفع سرخ‌ها/گل پرسپولیس زیر سئوال رفت

کارشناس داوری فوتبال کشورمان به بررسی صحنه‌های مهم دیدار پرسپولیس مقابل شمس آذر پرداخت.

حیدر سلمانی درخصوص داروی دیدار ۲ تیم پرسپولیس و شمس آذر قزوین، اظهار داشت: روی صحنه گل اول پرسپولیس، توپ حدود یک متر از خط دروازه عبور کرد و شکی در درست بودن این گل نیست اما اعتراض سعید دقیقی، لمس و هل دادن داور چهارم کار غیر متعارفی بود که با شدت زیاد انجام شد. داور وسط هم او را اخراج کرد که درست بود. حرف‌هایی هم که زد طبیعتا فقط داور شنیده است.

وی افزود: پنالتی که برای شمس آذر گرفته شد، به نظرم اشتباه بود. به این خاطر که بر اساس تصویری که فعلا موجود است،  توپ به دست تکیه گاه مدافع پرسپولیس برخورد می‌کند. اگر اشتباه نکنم مانند بازی پرتغال و کره جنوبی که علیرضا فغانی پنالتی گرفت. دست تکیه‌گاه هند محسوب نمی‌شود. از زاویه موجود قابل تشخیص نیست که توپ به دست چپش برخورد کرده یا نه اما اگر این اتفاق افتاده باشد خطای هند محسوب می‌شود. آنچه بر اساس تصاویر می‌توانم بگویم این است که توپ به دست تکیه گاه برخورد کرده و پنالتی اشتباه است.

کارشناس داوری تصریح کرد: در ادامه بازهم داور اشتباه کرد و پنالتی شمس آذر باید تکرار می‌شد. قبل از زدن پنالتی هم در قسمت راست و هم در قسمت چپ محوطه جریمه، بازیکنان شمس آذر یکی دو متر در محوطه جریمه بودند. حتی زننده گل روی ریباند توپ هم، قبل از زدن پنالتی وارد ۱۸ قدم شده بود. بنابراین پنالتی باید تکرار می‌شود.

سلیمانی درمورد پنالتی پرسپولیس، گفت: در این صحنه بازیکن مدافع خودش را روی مهاجم یعنی نبیل باهویی خراب کرد. بنابراین تصمیم داور درست بود اما ضربه باید تکرار می‌شد. چون قبل از زدن ضربه، باهویی حدود یک متر وارد محوطه جریمه شده بود.

وی با اشاره به اخراج علی نعمتی، عنوان کرد: این تصمیم کاملا درست بود اما چون شدت خطا زیاد بود باید با کارت قرمز مستقیم انجام می‌شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.