?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 دی 1402 - 19:53
کد خبر : 29720

چرا نباید جک S5 بخریم ؟ معایب جک اس فایو‌

چرا نباید جک S5 بخریم ؟ معایب جک اس فایو‌

جک S5 از جمله باسابقه‌ترین شاسی بلندهای چینی حاضر در کشور ماست. در سال ۹۴ بود که این خودرو توسط کرمان موتور به عنوان اولین شاسی‌بلند جک راهی بازار شد. همانند اکثر خودروهای مونتاژی، S5 نیز در ابتدای تولید از مشکلات کیفیتی متنوعی رنج می‌برد اما با گذشت زمان از میزان ایرادات این خودرو کاسته شد. خودروی

جک S5 از جمله باسابقه‌ترین شاسی بلندهای چینی حاضر در کشور ماست. در سال ۹۴ بود که این خودرو توسط کرمان موتور به عنوان اولین شاسی‌بلند جک راهی بازار شد. همانند اکثر خودروهای مونتاژی، S5 نیز در ابتدای تولید از مشکلات کیفیتی متنوعی رنج می‌برد اما با گذشت زمان از میزان ایرادات این خودرو کاسته شد. خودروی موردبحث با گیربکس‌های دستی و اتوماتیک تولید شد هرچند هم‌اکنون تنها مدل‌های گیربکس اتوماتیک تولید می‌شوند.

همچنین بخوانید: فروش کرمان موتور: کی ام سی و جک 

این قدبلند چینی به پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتون متر گشتاور مجهز است و همان‌طور که گفته شد یک گیربکس دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک نیروی تولیدی را راهی چرخ‌های جلو می‌کند. شایان ذکر است کرمان موتور از چندی پیش نسخه به‌روز شده این خودرو را با تغییراتی در بدنه و افزوده شدن برخی تجهیزات همچون کروز کنترل عرضه کرده است اما در مجموع باید گفت اگرچه S5 در روی کاغذ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما همان‌طور که در ادامه اشاره خواهیم کرد S5 معایبی دارد که شاید برخی خریداران را در انتخاب این خودرو مردد کند. در ادامه شما را با معایب جک S5 آشنا خواهیم کرد.

معایب جک S5

اگرچه خودروی یاد شده از مزایایی همچون قدرت خوب تولیدی، تجهیزات رفاهی قابل‌قبول در نسخه اتوماتیک و بازار خرید و فروش مناسب برخوردار است اما معایبی نیز وجود دارند که قابل‌چشم‌پوشی نخواهند بود.

  • حساسیت پیشرانه توربو به کیفیت بنزین

در عصر کنونی شاهد کاهش حجم پیشرانه‌ها و استفاده از سیستم‌هایی همچون توربو در خودروها هستیم. سیستم توربوشارژر علیرغم مزایای قابل‌توجهی که دارد در کشور ما با مشکلاتی روبروست و از جمله آن‌ها می‌توان به کیفیت بنزین مصرفی اشاره کرد که همین امر در درازمدت مشکلاتی را برای توربو به وجود می‌آورد. از طرف دیگر تعداد مکانیک‌های آشنا به پیشرانه‌های توربو و جدید در کشور ما چندان زیاد نیست و این موضوع در زمان تعمیر خودرو بیشتر به چشم خواهد آمد.

  • هزینه‌های نگهداری بالا

استفاده از پیشرانه نسبتاً پرقدرت توربو و گیربکس دوکلاچه در جک S5 همانند یک شمشیر دو لبه به نظر می‌رسد. با اینکه لذت سواری S5 با پیشرانه پرقدرت و گیربکس دوکلاچه بیشتر خواهد بود اما در طرف مقابل هزینه‌های نگهداری این سیستم‌ها نیز بیشتر از نمونه‌های تنفس طبیعی و گیربکس‌های معمولی است؛ بنابراین در زمان خرید این خودرو باید چنین مواردی را مدنظر قرار دهید.

  • طراحی ساده

یکی دیگر از معایب جک S5 را می‌توان طراحی ساده و قدیمی آن در مقایسه با رقبای به‌روزتر بازار دانست. همان‌طور که می‌دانید طراحی جک S5 به چندین سال قبل بازمی‌گردد و وجود شاسی بلندهای چینی جدید باعث شده این خودرو خیلی به چشم نیاید. همچنین ظاهر این خودرو مشابه برخی خودروهای مشهور دنیا همچون هیوندای توسان و آئودی Q5 به نظر می‌رسد و شاید این موضوع برای برخی خریداران قابل‌قبول نباشد.

  • مصرف سوخت بالا

کرمان موتور مصرف سوخت ترکیبی S5 را حدود ۸ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام کرده اما در عمل شاهد مصرف سوخت بسیار بیشتری نسبت به ارقام اعلامی هستیم. البته با توجه به کلاس خودرو و استفاده از پیشرانه پرقدرت چنین چیزی غیرمنتظره نخواهد بود. از طرف دیگر انتخاب مدل‌های کارکرده و با استهلاک بالا باعث می‌شود مصرف خودرو بیشتر هم شود.

  • عملکرد کند گیربکس

برخی مالکان S5 از تاخیرهای گاه و بی گاه گیربکس دوکلاچه این قدبلند چینی گلایه دارند. باید دانست گیربکس های دوکلاچه گاهی اوقات با مشکل داغ کردن مواجه می شوند و این امر کارکرد آنها را تحت تاثیر قرار خواهد داد. چنین مشکلی در تیگو ۷ نیز مشاهده شده است بنابراین قبل از خرید حتما باید این موضوع را با دقت بررسی نمایید.

مدل مشخصات قیمت کارخانه قیمت بازار
جک S5 نیوفیس ۱,۲۴۶,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰

مدل های کارکرده جک S5 بسته به مدل، نوع گیربکس، کارکرد و وضعیت بدنه با قیمت های متنوعی در دسترس هستند و برای خرید آن باید بودجه ای بین ۸۰۰ تا ۱ میلیارد تومان را در نظر بگیرید. باید به این نکته اشاره کرد که کرمان موتور از چندی پیش نسخه به‌روزتر S5 را با برخی تغییرات در طراحی ظاهری از جمله جلوپنجره و افزودن دیلایت تولید کرده است. البته مهم‌ترین تغییر این خودرو را می‌توان استفاده از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو GDI دانست که ۱۷۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. استفاده از این پیشرانه باعث بهبود مصرف سوخت و آلایندگی S5 شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.