?>
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 دی 1402 - 21:21
کد خبر : 29961

تیگو۹ به بازار ایران رسید /مشخصات تیگو۹

تیگو۹ به بازار ایران رسید /مشخصات تیگو۹

چندی‌ست که می دانیم برند جکو (زیرمجموعه چری) توسط ماموت به ایران خواهد آمد و اکنون اخبار جدید حاکی از اعطای یک محصول جدید به لوکانو توسط چری است.

کمپانی چری مدتی است که یک کراس اوور فول سایز و لوکس را تحت برند خود و با نام کامل چری تیگو ۹ رونمایی و عرضه کرده است. خودرویی که از هر نظر، اعم از طراحی ظاهری، دیزاین داخلی و امکانات، نسبت به تیگو ۸ پرومکس سرتر است، اما این خودرو با یک ری‌برندینگ، تحت لوگوی جکو نیز عرضه می شود، که نام آن جکو J8 است و حال طبق جدیدترین اخبار، جکو ۸ تحت برند لوکانو و با نام کامل لوکانو ۸ به ایران خواهد آمد.

blank

لوکانو ۸ یک کراس اوور بزرگ هفت‌نفره و به زبان ساده تر، پرچم‌دار جدید چری است. مسئولان چری امید زیادی به موفقیت تیگو ۹ یا همان جکو ۸ در سطح جهانی دارند. لوکانو ۸ دارای ۴,۸۲۰ میلی متر طول، ۱,۹۳۰ میلی متر عرض، ۱،۶۹۹ میلی متر ارتفاع است و فاصله محوری آن هم ۲,۸۲۰ میلی متر اعلام شده است. این یعنی با کراس اووری طرف هستیم که هم از بیرون بزرگ تر از تیگو ۸ است و هم فضای کابین بسیار جادارتری دارد.

مشخصات فنی لوکانو ۸

لوکانو ۸ در بحث فنی به پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۲۶۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر را دارد. قدرت تولیدی پیشرانه از طریق یک جعبه دنده ۸ سرعته AT به تمام چرخ ها منتقل می شود و این یعنی سیستم AWD را در این خودرو داریم. نهایت سرعت در این کراس اوور به ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت می رسد و مصرف ترکیبی سوخت هم ۷.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است.

blank

امکانات لوکانو ۸

در لوکانو ۸ امکانات کاملی نظیر شارژر وایرلس، خروجی های USB تایپ B و C، دسته دنده الکترونیکی پشت فرمان، صندلی برقی راننده و شاگرد، صندلی برقی ردیف دوم در نسخه هفت‌نفره، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور نور و باران، کروز کنترل تطبیق پذیر، رانندگی بین خطوط، فرمان صوتی، پدل شیفتر، تهویه اتوماتیک سه کاناله، گرم‌کن و سردکن صندلی های جلو، گرم‌کن ردیف دوم، نورپردازی کابین، تنظیم حالت رانندگی، رادار نقطه کور، هدآپ دیسپلی، رانندگی سطح ۳ خودران و… دیده می شود.

سخن پایانی

واسپاری جکو ۸ به ماموت و عرضه آن به عنوان یک خودروی لوکس تحت برند لوکانو در ایران، قطعاً برای مدیران خودرویی ها که خاک فونیکس را خورده و سختی بسیاری کشیده اند تا این برند را به عنوان یک برند لوکس و پریمیوم در ذهن مشتریان ایرانی تثبیت نمایند، اتفاق خوشایندی نخواهد بود. ضمن این که، به طور کلی لوکانو ۸ یا همان چری تیگو ۹، چه در بحث ظاهری و چه فضای داخلی و ابعاد، نسبت به تیگو ۸ پرومکس در رده بالاتری می ایستد و همین امر نیز شاید سبب به حاشیه رانده شدن تیگو ۸ پرومکس در بازار شود. به هر حال می توان انتظار داشت که مدیران خودرو با از دست دادن تیگو ۹، تمام امید خود را معطوف به برند اکستریم و خصوصاً خودروی کاملاً لوکس و بزرگ اکستریم VX نماید. نظر شما چیست؟

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.