?>
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1402 - 15:31
کد خبر : 17104

اگر یک ماه تخم مرغ نخورید چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟

اگر یک ماه تخم مرغ نخورید چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟

تخم مرغ  نه تنها خوردنی خوشمزه است، بلکه حاوی مواد مغذی حیاتی است که برای عملکرد صحیح بدن ضروری است.سرویس سلامت چمدون ، آنها به یک غذای اصلی برای بسیاری از خانواده ها در هند تبدیل شده اند، به طوری که بخشی از وعده های غذایی صبحانه است.دکتر ریتش شاه، ارشد، “تخم مرغ منبع خوبی از

تخم مرغ  نه تنها خوردنی خوشمزه است، بلکه حاوی مواد مغذی حیاتی است که برای عملکرد صحیح بدن ضروری است.
سرویس سلامت چمدون ، آنها به یک غذای اصلی برای بسیاری از خانواده ها در هند تبدیل شده اند، به طوری که بخشی از وعده های غذایی صبحانه است.
blank
دکتر ریتش شاه، ارشد، “تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین و سایر مواد مغذی است. با این حال، اگر تخم مرغ نمی خورید، همچنان می توانید پروتئین را از منابع دیگر مانند گوشت، ماهی، لوبیا، عدس، توفو و آجیل دریافت کنید.” پزشک مشاور، بیمارستان باتیا، بمبئی به indianexpress.com گفت:
 با این حال، این روزها بیشتر و بیشتر مردم  گیاه خوار را به عنوان یک انتخاب سبک زندگی اتخاذ می کنند.
این مستلزم عدم مصرف هر نوع گوشت یا محصولات لبنی از جمله تخم مرغ است.

در چنین سناریویی، مهم است که بررسی کنید اگر به طور کلی تخم مرغ را از وعده های غذایی خود حذف کنید، چه اتفاقی برای بدن می افتد.

علاوه بر این، برای شروع، اگر به مدت یک ماه تخم مرغ نخورید، بدن شما چگونه تحت تأثیر قرار می گیرد؟

بنابراین، برای درک بیشتر به یک متخصص مراجعه کردیم.

حذف تخم مرغ از رژیم غذایی می تواند اثرات قابل توجهی بر بدن داشته باشد.

۸ غذای گیاهی که سرشار از ویتامین B12 هستند

 اولاً، می تواند منجر به کمبود مواد مغذی شود، زیرا تخم مرغ منبع غنی  پروتئین ، اسیدهای آمینه ضروری، ویتامین ها (مانند B12، D و کولین) و مواد معدنی (مانند سلنیوم و فسفر) است.

 این می تواند بر حفظ عضلات، سلامت شناختی و حمایت از سیستم ایمنی تأثیر بگذارد.

 ثانیا، افراد ممکن است احساس سیری کمتری را تجربه کنند زیرا تخم مرغ به دلیل محتوای پروتئینی خود احساس سیری می کند و به طور بالقوه منجر به افزایش میان وعده یا پرخوری می شود.

 در نهایت، سطح کلسترول ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد، زیرا تخم مرغ حاوی کلسترول غذایی است، اگرچه تأثیر آن بر کلسترول خون در افراد متفاوت است .  »

دکتر ریتش شاه، پزشک مشاور ارشد بیمارستان باتیا، بمبئی ، گفت: «اگر تخم مرغ نمی‌خورید، همچنان می‌توانید پروتئین را از منابع دیگر مانند گوشت، ماهی، لوبیا، عدس، توفو و آجیل دریافت کنید.

مهم است که مطمئن شوید که این مواد مغذی را از منابع دیگر برای حفظ یک رژیم غذایی متعادل و سالم به دست می آورید. به عنوان مثال، ویتامین D در شیر غنی شده و ماهی های چرب مانند سالمون یافت می شود. ویتامین B12  در گوشت، ماهی و محصولات لبنی، آهن در گوشت، مرغ، لوبیا ماهی و غلات غنی شده یافت می شود.

در اینجا مزایای بالقوه گنجاندن تخم مرغ در رژیم غذایی شما آمده است:

*تخم مرغ یک منبع عالی از مواد مغذی است: آنها از مغذی ترین مواد غذایی روی کره زمین هستند. آنها حاوی اندکی از تقریباً هر ماده مغذی مورد نیاز شما هستند. آنها حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مانند فسفر، ویتامین A، B، D و E هستند.

*سرشار از پروتئین: یک تخم مرغ بزرگ ۶ گرم پروتئین فراهم می کند و پروتئین باکیفیت محسوب می شود زیرا حاوی تمام آمینو  اسیدهای  ضروری بدن شما به صورت روزانه است.

* برای سلامت قلب مفید است: خوردن تخم مرغ ممکن است خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش دهد زیرا حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای قلب مفید است. آنها حاوی بتائین و کولین هستند که به سلامت قلب کمک می کنند.

* ممکن است به کاهش وزن کمک کند: تخم مرغ سرشار از پروتئین است و می تواند به شما کمک کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. این می تواند به طور کلی منجر به خوردن کالری کمتر شود.

تصمیم به اجتناب از تخم مرغ به مدت یک ماه باید بر اساس شرایط فردی، ترجیحات و نیازهای غذایی باشد. برای اکثر مردم، تخم مرغ بخشی سالم از یک  رژیم غذایی متعادل است .

اما شرایطی وجود دارد که ممکن است حذف موقت تخم مرغ توصیه شود. اینها شامل آلرژی یا عدم تحمل است، جایی که اجتناب از تخم مرغ برای جلوگیری از واکنش های نامطلوب ضروری است.

برخی برنامه های غذایی مانند رژیم های گیاهخواری یا وگان نیز تخم مرغ را حذف می کنند و به منابع غذایی جایگزین نیاز دارند. علاوه بر این، اعتقادات و ترجیحات شخصی، مانند دلایل اخلاقی، فرهنگی، یا مذهبی، ممکن است برخی افراد را به اجتناب از تخم مرغ سوق دهد که نیاز به برنامه ریزی دقیق وعده های غذایی برای رفع نیازهای تغذیه ای دارند.

اگر قصد دارید تخم مرغ را از رژیم غذایی خود حذف کنید، دکتر شاه گزینه های زیر را پیشنهاد کرد:

عدس  : منبع خوبی از پروتئین و فیبر است. آنها حاوی حدود ۱۸ گرم پروتئین در هر فنجان پخته شده هستند.
*نخود: منبع غنی پروتئین و فیبر است. آنها حاوی حدود ۱۵ گرم پروتئین در هر فنجان پخته شده هستند.
توفو : این یک منبع عالی از پروتئین است و حاوی تمام نه اسید آمینه ضروری است. در هر نصف فنجان حدود ۱۰ گرم پروتئین دارد.
* کینوا: این یک پروتئین کامل است، به این معنی که حاوی تمام نه اسید آمینه ضروری است. هر فنجان پخته شده حاوی حدود ۸ گرم پروتئین است.
* غذاهای گیاهی با پروتئین بالا مانند لوبیا، آجیل، دانه ها و غلات کامل .

دکتر ریتش شاه در پایان گفت: «توصیه می‌شود تصمیمات غذایی را بر اساس انتخاب‌های آگاهانه بگیرید و مشورت با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی را در نظر بگیرید که می‌تواند بر اساس شرایط خاص شما راهنمایی‌های شخصی ارائه کند.»

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.