?>
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1402 - 12:21
کد خبر : 30172

فراموش کردن عشق اول /عشق سابق و هر کسی که قبلا عاشقش بودیم +راهکارهای تضمینی

فراموش کردن عشق اول /عشق سابق و هر کسی که قبلا عاشقش بودیم +راهکارهای تضمینی

شما فکر می کنید که او تنها کسی بود که می توانستید از اعماق وجودتان دوستش داشته باشید و اکنون او رفته است. تسلیم این افکار نشوید حقیقت این است که با مثبت‌اندیشی، صبر و اراده، همیشه می‌توانید از تاریکی یک شکست عشقی بیرون بیایید.

چه به تازگی از عشق خود جدا شده باشید و چه طلاق گرفته باشید یا کات کرده باشید، فراموش کردن کسی که دوستش دارید هرگز آسان نیست. گاهی اوقات، احساس می کنید که دیگر بعد از جدایی از عشق تان هرگز خوشحال نخواهید بود. شما فکر می کنید که او تنها کسی بود که می توانستید از اعماق وجودتان دوستش داشته باشید و اکنون او رفته است. تسلیم این افکار نشوید حقیقت این است که با مثبت‌اندیشی، صبر و اراده، همیشه می‌توانید از تاریکی یک شکست عشقی بیرون بیایید.

blank

گام اول: پشت سر گذاشتن جدایی

چیزهایی که شما را به یاد او می اندازد را دور بریزید.

از شر چیزهایی که شما را به یاد کسی که دوستش داشتید می اندازد خلاص شوید. در نهایت، شما قادر خواهید بود به عشق قدیمی خود بدون هیجانات و احساسات منفی فکر کنید. البته نه در این مرحله!! فعلا زود است.

یادآوری خاطرات همراهی با کسی که دوستش داشتید می تواند منجر به احساس شدید دلتنگی، غم و اندوه و پشیمانی شود. به همین دلیل، بهتر است که از شر چیزهایی که شما را به یاد رابطه تان می اندازد، خلاص شوید. اگر اقلامی وجود دارد که نمی توانید دور انداختنشان را تحمل کنید، سعی کنید آنها را در جعبه ها بسته بندی کنید و در جایی دور از چشم و سر راه نگه دارید. در اینجا چند مورد از چیزهایی که باید از خود دور کنید، ذکر می کنیم:

وسایل عشق سابقتان که پیش شما مانده است.

هدایایی که عشق سابقتان به شما داده است.

موسیقی یا آهنگ هایی که با عشق سابقتان گوش می دادید.

عکس‌ها، نقاشی‌ها یا آثار هنری که شما را به یاد عشق سابقتان می‌اندازد.

چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم؟

با او تماس برقرار نکنید.

از تماس با این شخص خودداری کنید. مگر اینکه ۱۰۰٪ مطمئن باشید که می توانید با عشق سابق خود “فقط دوست” بمانید (زیاد روش حساب نکنید!).

حداقل برای یک یا دو ماه تا آنجا که می توانید از ملاقات با کسی که قبلا دوستش داشتید، اجتناب کنید. وقتی مجبور به دیدن این شخص شدید، مکالمات خود را تا حد امکان کوتاه و مؤدبانه نگه دارید. البته که این کار می تواند بسیار سخت باشد، اما مهم است. تعامل دوباره می تواند منجر به تبادلات ناخوشایندی شود که در آن هر دو طرف در مورد رابطه قدیمی فکر کنند. حتی ممکن است با عشق سابق خود به روش های غلط قدیمی بازگردید و شروع به معاشقه کنید. در هر صورت، یک لحظه خوب فکر کنید، این راه خوبی برای غلبه بر جدایی شما نیست.

blank

در مشاوره شکست عشقی توصیه می شود که ارتباطات در شبکه های اجتماعی را با این شخص کات کنید.

حتی بهتر است عشق سابق خود را در شبکه های اجتماعی مسدود کنید.

شماره این شخص را از تلفن خود حذف کنید تا وسوسه ارسال پیامک را کاهش دهید.

روحیه خود را تقویت کنید.

با فعالیت بدنی و ذهنی روحیه خود را تقویت کنید. ورزش یک راه فوق العاده برای شروع یک احساس خوب در مورد خود پس از یک تجربه سخت شکست عشقی است. نه تنها ارزان، سرگرم کننده بلکه بسیار موثر است. ثابت شده است که ورزش کردن خلق و خوی شما را با نشاط می کند و از افسردگی پیشگیری می کند.

اگر به صورت منظم ورزش کنید، متوجه تغییراتی در ظاهر و احساس خود خواهید شد که اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد و غلبه بر شکست عشقی را آسان‌تر می‌کند.

فراموش کردن عشق

تنها بودن سمی است.

رابطه های اجتماعی قبلی خود را تقویت کنید. تنها ماندن بعد از جدایی ایده بسیار بدی است. افتادن در نشخوار افکار منفی و سرزنش کردن بیش از حد خودتان کار آسانی است. بودن در کنار افرادی که به آنها نزدیک هستید، تحمل زخم های قلبتان را آسان تر می کند. دوستان و خانواده‌تان توصیه‌های مفیدی به شما ارائه می‌کنند (که باید به آن‌ها گوش دهید). دوستان در این مواقع در کنار شما هستند تا وقتی احساس خوبی ندارید، به شما آرامش و اطمینان دهند. به یاد داشته باشید، تا وقتی در مورد مشکلتان صحبت نکنید، هیچ راه حلی به ذهنتان نمی رسد.

اگر از خانواده خود دور هستید، تماس های تلفنی و چت اسکایپ می تواند بسیار مفید باشد.

حتی می توانید دوستان اجتماعی جدیدی پیدا کنید، اما وارد یک رابطه عاطفی جدید نشوید.

حس ارزشمندی خود را تقویت کنید.

همیشه برای خودتان ارزش قائل باشید. به یاد داشته باشید که شما مهمترین فرد زندگی خود هستید. در نظر گرفتن این موضوع باعث می شود به جای اینکه روی فراموش کردن عشق سابق خود تمرکز کنید، راحت تر روی خودتان تمرکز کنید. به بسیاری از ویژگی های مثبت خود اطمینان داشته باشید و معایب خود را بپذیرید. هیچ کس کامل نیست. روی بهترین فردی که می توانید باشید تمرکز کنید.

blank

خوشبختی نه از دیگران بلکه از درون خود شما می آید.

سعی کنید با ترحم به همسر سابق خود فکر کنید.

عشق سابق شما وقتی متوجه شود واقعا چقدر ارزشمند هستید پشیمان خواهد شد.

بهترین راه حل برای فراموشی عشق

گام دوم: با جریان زندگی حرکت کنید

عشق یک طرفهرا فراموشکنید.

بپذیرید که شما این شخص را دوست داشتید اما حالا باید او را فرموش کنید. عشق طبیعی هست ولی دلیل بر همیشه بودنش نیست. شما می توانید شخصی را برای مدتی عمیقاً دوست داشته باشید، اما ممکن است این عشق به پایان برسد. فقط به این دلیل که تمام شد به این معنی نیست که وقت شما تلف شده است. عشق شما در وجودتان شما را تحت تاثیر قرار داده و شخصیت شما را شکل داده است. به قول کلیشه های قدیمی، دوست داشتن و از دست دادن بهتر از این است که اصلاً دوست نداشته باشی و عاشق نشوی!!

بخش بزرگی از این پذیرش، بخشش است. خودتان را ببخشید زیرا نمی توانید او را کنار خودتان نگه دارید.

عشق سابق خود را به خاطر ترک کردن رابطه ببخشید.

خودتان و او را به خاطر مشکلاتی که منجر به جدایی شده است ببخشید. شما هر دو یک انسان هستید.

blank

فعال و منظم باشید.

حالا کسی را که دوست داشتید را فراموش کنید. مدتی را برای بهبودی از دل شکستگی خود صرف کردید، حالا بهتر است از جای خود برخیزید. از استقلال جدید خود به عنوان فرصتی برای بهبودی زندگی خود استفاده کنید. اکنون شما فرصت خوبی برای کسب موفقیت هایی دارید که باعث می شود احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید و شما را در موقعیت بهتری نسبت به قبل قرار می دهید. فقط چند نمونه از این فرصت ها را اینجا آورده ایم:

خودتان را وقف کار خود کنید. تکالیف جدید بلند پروازانه و جاه طلبانه برای خود تعیین کنید.

مسئولیت بیشتری به عهده بگیرید. درخواست افزایش حقوق یا ترفیع کنید.

سرگرمی جدیدی را شروع کنید. نواختن سازی را یاد بگیرید.

یک زبان جدید مطالعه کنید.

شروع به نوشتن داستان کنید یا یک دفتر خاطرات داشته باشید.

جهان را کاوش کنید. مسافرت رفتن. با افراد جدید آشنا شوید. به طبیعت بیابان بروید.

چگونه دوست پسر سابقم را فراموش کنم؟

روابط سالمی را جستجو کنید.

خودتان را برای تجربه روابط جدید آماده کنید. پس از یک جدایی دشوار، معمولاً بهتر است برای چند ماه از روابط عاشقانه اجتناب کنید. با این حال، وقتی توانستید کسی که دوستش داشتید را فراموش کنید، بد نیست به یک فرد جدید نگاه کنید، با او صحبت کنید و دوستش داشته باشید. انجام این کار ممکن است در ابتدا کمی دردناک یا ناخوشایند باشد؛ که این طبیعی است. شما اساساً در حال فراموش کردن فردی هستید که قبلاً دائماً با او صحبت می کردید و او را می دیدید. این تجربیات رابطه گذشته با گذشت زمان محو خواهد شد.

وقتی عشق جدیدی آمد، اجازه دهید وارد شود.

آنقدر از شکست عشقی آینده نترسید که نتوانید از زندگی خود اکنون لذت ببرید.

در زمان حال زندگی کنید.

مهم نیست که شما یا همسرتان یا دوست دختر یا دوست پسرتان در گذشته چقدر در حق یکدیگر بد کرده اید، نمی توانید گذشته را تغییر دهید. کنار آمدن با این امر می تواند دشوار باشد زیرا برخی به شدت از رها شدن می ترسند.

فراموش کردن عشق قبلی زمان می برد، پس صبور باشید.

ممکن است نتوانید از فکر کردن به عشق قدیمی خود اجتناب کنید. با این حال، زمانی که روی خود تمرکز کنید و به خود اجازه ندهید تسلیم افسردگی و بدبینی شوید، در نهایت شروع به رها شدن خواهید کرد.

با توجه به اینکه رابطه شما چقدر طول کشیده است، مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید که کسی را که قبلا دوست داشتید فراموش کنید.

به آینده نگاه کنید.

هنگامی که می خواهید عشقتان را فراموش کنید، ممکن است فکر کنید که دیگر هرگز رنگ خوشحالی را نخواهید دید. با گذشت زمان، این فکر کمتر و کمتر جدی به نظر می رسد. واقعیت این است که همیشه می توانید به آینده ای روشن تر نگاه کنید.

همیشه افراد جدیدی برای ملاقات و عاشق شدن وجود دارند.

خوشبختی شما با آنچه در گذشته اتفاق افتاده تعیین نمی شود، بلکه با آنچه برای آینده دارید تعیین می شود.

بگذارید خاطرات شما از این شخص محو شود.

زمان همه زخم ها را التیام می بخشد. درست پس از جدایی، ممکن است به نظر برسد که نمی توانید یک دقیقه بدون فکر کردن به اینکه چقدر دلتنگ عشق سابق خود هستید، بگذرانید. اما به تدریج، طی هفته ها و ماه ها، این افکار کمتر می شوند. در نهایت، یک روز او را کاملا فراموش خواهید کرد. شما اساساً غمگین بودن را «فراموش خواهید کرد». وقتی این اتفاق افتاد، آن را به عنوان یک دستاورد بزرگ در نظر بگیرید.

فراموش کردن عشق سابقتان بدان معنا نیست که شما باید به طور کامل به این شخص فکر نکنید. می توانید خاطرات این شخص را در دل خود نگه دارید.

کسی که قبلا دوستش داشتید نباید چیزی باشد که در زندگی شما اختلال ایجاد کنند.

blank

سوالات متداول

آیا می توانید کسی را که واقعاً دوست دارید فراموش کنید؟

ممکن است هرگز کسی را که دوستش دارید کاملا فراموش نکنید، اما این چیز بدی نیست. این واقعیت که شما هنوز لحظات خوب گذشته را به یاد دارید، نشانه این است که شما عمیقاً آنها را دوست داشته اید و این هنوز واقعیتی است که شما در بیان احساساتتان صادق بوده اید. بدانید که هر چقدر هم که اکنون اوضاع تاریک به نظر می رسد، برای همیشه دوام نخواهد داشت.

چگونه می توانم او را سریع فراموش کنم؟

به خود فرصت دهید تا غصه بخورید. خبر خوب این است که هرچقدر هم اکنون اوضاع بد به نظر می رسد، شما از پس آن برخواهید آمد. یک دفترچه خاطرات بگیرید. قبول کنید که تموم شده. به مسافرت بروید. پروژه جدیدی را آغاز کنید. با دوستان وقت بگذرانید.

 

 

منبع :آویژه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.